Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Hur mycket låter en PS3 ?

Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Sapporo
    Respekt
    0

Hur mycket låter en PS3 ?

Köpte en PS3 slim nyligen men jag tycker den låter ganska mycket. När man slår på strömmen hör man hur ett brummande ljud startar upp långsamt. Jag skulle gissa att det är fläkten då det brummande ljudet börjar lite för tidigt för att det skulle kunna vara HDn. Är detta normalt?

Om man sitter i ett tyst rum i soffan kan man hela klart höra det brummande ljudet (fläkten?) Är det bara jag som är petig eller ska en PS3 slim 120GB låta så här? Tycker jag har läst många skriva att den är så tyst.. men jag vet inte vad man jämnför med då.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jag tycker inte den låter speciellt mycket... men jag är å andra sidan van vid min xbox 360
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2010
    Respekt
    0
    Jag köpte också ett PS3 slim 120gig för en vecka sen.
    Jag tyckte också att den lät högt men trodde att den skulle vara så, tills jag provade brosans 60gig fat igår som är ljudlös om man jämnför med 120gig slim.
    Så jag skall lämna tillbaka min imorgon.
    Är det att den skall låta så kommer jag att köpa en FAT istället.
    Det är ett pipande ljud som låter från min

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Sverige
    Respekt
    0
    Köpte en slim 250G idag (har sedan tidigare en fat med 250G). den nya slim låter betydligt mindre. Inga pipande ljud men fläkten hörs.
    Finns fortfarande en del att önska men betydligt bättre än min gamla XBox.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Buddhalove Visa Inlägg
    Jag tyckte också att den lät högt men trodde att den skulle vara så, tills jag provade brosans 60gig fat igår som är ljudlös om man jämnför med 120gig slim.
    Om din Slim inte har en mjukvara över 3.41 kan du få byta mot en av mina 3.41 Fat ps3or jag använt som testps3a för Jb
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Buddhalove Visa Inlägg
    Jag har samma pipande ljud från min slim 320 gb. Tänkte först att detta är normalt men det kanske inte är det?
    Pease!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av KingPing Visa Inlägg
    Jag har samma pipande ljud från min slim 320 gb. Tänkte först att detta är normalt men det kanske inte är det?
    Konstant pipande eller bara att det piper till vid uppstart typ?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Konstant pipande eller bara att det piper till vid uppstart typ?
    Nja det är snarare ett sjungande ljud som kommer från fläkten misstänker jag. Börjar efter kanske 1h spelande. Kanske att den blir för varm i hyllan där den står men jag tog ut den för att se om den gick ner i varv men det gjorde den inte. Ska testa senare idag och låta den stå på golvet från början.
    Pease!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Ett bara tips är att låta sin Ps3a ha minst 15 cm luft runtom om man kan, minst 10.cm
    Dammfri miljö, aldrig ståendes på en matta o damma av hyllor en gång i veckan minst för att de skall leva längre.
    Man får enligt Sony inte köra rengöringsskivor i dem, då bryter man mot användarvillkoret o blir av med garantin.

Låter de för mycket från inköp så skulle jag rekommendera att man returnerar maskinen.
    Jag kan ta o låna en dB mätare av en vän o mäta min tjockis o min idag nya slim när jag har tid så vi får lite mätvärden
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Det är som sagt inget problem vid uppstart utan det kommer efter nån timmes spelande. Händer samma sak när man kollar på film så är det katastrof!
    Pease!

Registrerade
    Oct 2010
    Respekt
    0
    Låter annars som att det är en konding eller trafo som börjar ge sig där linningarna börjar "dallra" mot varandra vid låga frekvenser. Brukar bli så på gammal apparatur och oftast efter att saken varit på ett tag.

Nåväl tråkigt att höra.
    När PS3 kom urhuvudtaget tyckte jag den lät mycket men det är väl relativt antar jag jämnfört med ps2 som lät som en flygplats..

Liknande diskussioner

1. Wii - hur låter ER läsare?
    By MuRRe_C in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 16:30
  2. boxen låter som fan
    By pro_boarder in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-05-18, 18:41
  3. Låter nätagregatet?
    By ozzon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-02, 09:38
  4. Hur mycket låter de nya fläktarna i dBa?
    By DrEvilBoy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-05-07, 11:01
  5. Låter om min nya xbox.
    By Nijo in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-04-29, 18:07

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner