Hej!
Jag har en bannad box, och uppgraderade förra veckan min BENQ läsare till ixtreme LT för att kunna köra nyare spel. I samma veva har jag skaffat en ny dator, har alltså inte brännt spel med denna tidigare. Jag kör spelen genom ABGX, och bränner sedan med imgburn, har manuellt ställt in layerbreak för säkerhets skull. Dock fungerar inget av tre nyare spel som jag brännt, det enda som händer är att de står "reading" länge, och sedan "open tray". Dock fungerar samma skivor i min polares box utan problem! Han har dock en annan läsare i sin box, minns tyvärr inte vilken. Alla gamla spel fungerar utmärkt, aldrig haft problem. När jag fick min läsare omflashad testade killen som gjorde det med en av hans brända skivor som fungerade direkt.
Jag bränner på verbatim DVD+DL, samma skivor som jag använt tidigare utan problem.
Kan det på något sätt vara så att min xbox inte gillar min brännare, även om skivorna fungerar i andras boxar? Kan det vara lasern som håller på att ge upp, men jag tycker att det borde varit problem med mina gamla spel i alla fall vid något tillfälle?
Tacksam för hjälp!
/Tomas
Bookmarks