Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problem bränna spel, funkar dock i polarns box...

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Problem bränna spel, funkar dock i polarns box...

    Hej!
    Jag har en bannad box, och uppgraderade förra veckan min BENQ läsare till ixtreme LT för att kunna köra nyare spel. I samma veva har jag skaffat en ny dator, har alltså inte brännt spel med denna tidigare. Jag kör spelen genom ABGX, och bränner sedan med imgburn, har manuellt ställt in layerbreak för säkerhets skull. Dock fungerar inget av tre nyare spel som jag brännt, det enda som händer är att de står "reading" länge, och sedan "open tray". Dock fungerar samma skivor i min polares box utan problem! Han har dock en annan läsare i sin box, minns tyvärr inte vilken. Alla gamla spel fungerar utmärkt, aldrig haft problem. När jag fick min läsare omflashad testade killen som gjorde det med en av hans brända skivor som fungerade direkt.
    Jag bränner på verbatim DVD+DL, samma skivor som jag använt tidigare utan problem.
    Kan det på något sätt vara så att min xbox inte gillar min brännare, även om skivorna fungerar i andras boxar? Kan det vara lasern som håller på att ge upp, men jag tycker att det borde varit problem med mina gamla spel i alla fall vid något tillfälle?
    Tacksam för hjälp!
    /Tomas

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Oftast när man får open tray syndromet beror det på att lasern hamnat längst upp istället förl längst in.

    Det kan mycket väl vara så att din läsare inte gillar brännaren, vad är det för märke/modell på brännaren?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har en laptop acer aspire 5739g, enligt enhetshanteraren heter dvd-brännaren IRGRSHS ODQ3KP63SP SCSI CdRom Device.
    Jag testade för övrigt även att bränna en "activate" disc (vet att det egentligen inte ska behövas), den laddade korrekt och visade testbilden, dock fungerade fortfarande inte spelet jag la i därefter. Med tanke på att den laddade tycker jag ändå att det borde kunna funka med min brännare? Är det inte skumt att skivorna funkar i en kompis box? Tror dock han har Lite-on läsare.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hmm, du har en random brännare... mycket troligt det som är orsaken...

    Men det är väldigt underligt att det fungerar hos din polare och att den faktiskt hittar activate.iso skivan men inget annat o.O

    Nej, testa med annan brännare om du kan och se om det är där felet ligger...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Funkar Sony AD-7590A att bränna spel med?
    By trasig-mygga in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 18:27
  2. Problem med att bränna spel.
    By horvallius in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 18:09
  3. Bränna brända spel funkar de?
    By xboxenergi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 11:12
  4. Det funkar inte att bränna spel - HJÄLP!
    By Supercharger in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 14:18
  5. Problem med att bränna spel
    By Madddd in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-04, 06:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •