Error vid urläsning av nand med Xbox360 SPI/USB Flasher
Har äntligen blivit klar med att bygga en SPI/USB-flasher, men får errors vid urläsning.
Lödningarne i boxen är rätt, fungerar att läsa ur/flasha med med LPT-flasher.
Kablarna mellan SPI/USB och boxen är kopplat rätt, kollat 4 ggr.
Pickretsen är programmerad med filer från PICFLASH_v3b_plus2.
Först genom ART2003-programmerare med PicXBoot.hex, sedan PICFLASH.hex genom USBkabeln med jumpern i jordat läge, så att programmeraren hittar den.
När jag kopplar ur jumpern från jord och stoppar i SPI/USB i datorn hittas den som "memory device" tror jag att det stod. Precis som det skall vara.
När jag kopplar ihop Xboxen och datorn och kör Nandpro så hittar den flashern, men kan inte läsa ur något. Är det någon här som har erfarenhet av den hårdvaran?
Kan det vara för långa kablar?
Är det så att man inte kan läsa ur nanden igen efter att man har flashat den tidigare.
Även RT63 nånting är bortlödad för att förhindra uppdatering från M$
Boxen är en gammal Xenon som redan är flashad och kommandot jag använder är:
nandpro usb: -r16 nandu01.bin
Här är en nerkortad DebugLog.txt:
Looking for usb interface device
Flash Config: 0x9A71BEE6
Block Size: 16KB Block Limits: 0x000000..0x0003FF
File: nandu01.bin
Error:FFFE reading block 0
Error:FFFE reading block 1
Error:FFFE reading block 2
Error:FFFE reading block 3
Error:FFFE reading block 4
Error:FFFE reading block 5
osv till
Error:FFFE reading block 3FA
Error:FFFE reading block 3FB
Error:FEFE reading block 3FC
Error:FEFE reading block 3FD
Error:FFFE reading block 3FE
Error:FEFE reading block 3FF
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Bookmarks