Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: Hur spela DLC på Jtag?

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20

    Hur spela DLC på Jtag?

    Hej på er igen!

    Jag har laddat ner lite DLC och använt Yaris Swap.

    Jag får fram innehållet i downloadable content, men när jag försöker starta så vill boxen att jag signar in med en "Xbox Live enabled gamer profile".

    Kan jag lösa det? Har aldrig varit online med min profil och har inga planer på att gå online med den heller.

    Hoppas på hjälp! Tack!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Har du provat att googla på det? det du behöver är egentligen lägga till ett XUID till din profil typ

    Förstår dock inte trådtiteln då det egentligen inte har något att göra med hur man spelar DLC på JTAG utan snarare hur man får en profil att bli xbox live enabled utan att logga in på live
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Ja, jag har provat att googla utan framgång, men nu har jag ett nytt ord att googla på "XUID" så jag kanske lyckas bättre nu!

    Är det någon risk att min gamla profil "försvinner"?

    Nej jag kanske skulle tänkt igenom trådtitlen lite, har läst om Jtag hela dagen nu så jag är lite vimsig i huvudet. Tack för snabbt svar!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du gör ju självklart en backup av profilen innan du ger dig in på att modda den, så det ska inte vara någon fara

    Jag har inte provat det själv, men har för mig det ska gå att göra med Modio... du kan ju googla på det också annars vet att 4everapple1 är kung på att modda profiler så ska höra med honom också se om han har några tips till dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Lösningen som jag skulle välja är att gå online på ett annat xbox och sedan föra över profilen till JTaget igen, annat sätt är jag inte riktigt medveten om, okej man kanske kan kopiera "livedatan" från en annan profil eller nått sånt men det blir en lite mer avancerad procedur...

    Har du inget annat xbox hjälper jag dig gärna, du kan skicka profildatan så kan jag signa in och skapa ett live konto med en valfri e-mail (ditt val ofc) och sedan skicka tillbaka med bytt console ID etc. Har tyvärr inget xbox tillgängligt för tillfället, dock kanske imorgon (onsdag) kan då pröva det lite mer avancerade sättet och se hur det går.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Även jag kan skapa en Live profil åt dig om så skulle behövas, jag har en Xbox 360 Slim ståendes som jag kan regga på utan problem [går inte o modda ännu ändå ]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Jag hittade några sidor som kan vara till hjälp, ska ta en backup av min profil och prova lite imorgon.

    Får jag det inte att fungera så får någon av er gärna hjälpa mig med en profil senare i veckan.

    Tack så jättemycket för hjälpen! Återkommer om hur det hela gick senare.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    det är inte så svårt att göra en egen profil utan att gå online med den. jag gjorde en förra veckan, du kan använda den, den är helt ren och har inlagt xuid.

    kör sen bara xport360 för att slänga in denna xuid profilen i content-mappen.

    http://hotfile.com/dl/75589617/e5b89...14A81.rar.html xuid profil

    använd yarisswap eller liknande och sätt xuid 1234123412341234 på dlc.

  9. #9
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    int21: Tack, ska prova det ikväll. Du kan inte säga var i content mappen profilen ska ligga? Jag tänkte föra över profilen från min externa hdd till boxens hdd för jag lyckas inte få min usb-sticka att fungera med xport360 eller Xstaf usb gui.

  10. #10
    När du använder dig av en USB sticka ska du inte använda dig av något annat än senaste Modio , därav att Xtaf är ganska buggigt (min åsikt) och att jag inte har någon som hellst lust i att stödja dem då de anmälde en video "jag" har gjort (egentligen var det inte riktigt den som gjorde programmet som anmälde mig men endå lyckades få igenom en anmälan utan full upphovsrätt), xport360 har inte stöd för USB drive såvitt jag vet , det kanske har kommit nån version som jag inte vet om men Modio ska du ha! oavsett vad du är ute efter att göra.

  11. #11
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Då ska jag prova med Modio! Testade med xport360 och det är som du säger, inget stöd för usb. Testade Xtaf i morse men fick det inte att fungera, buggit värre, så det åker i papperskorgen! Modio drog jag ner igår så jag gör ett försök med det ikväll, tack!

  12. #12
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är inte så svårt att göra en egen profil utan att gå online med den. jag gjorde en förra veckan, du kan använda den, den är helt ren och har inlagt xuid.

    kör sen bara xport360 för att slänga in denna xuid profilen i content-mappen.

    http://hotfile.com/dl/75589617/e5b89...14A81.rar.html xuid profil

    använd yarisswap eller liknande och sätt xuid 1234123412341234 på dlc.
    Yaris Swap hittar inte filen, så jag kan inte ändra xuid?! Eller måste jag använda en hex-editor för att göra det?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mcmxcix Visa Inlägg
    Yaris Swap hittar inte filen, så jag kan inte ändra xuid?! Eller måste jag använda en hex-editor för att göra det?
    Vadå yarisswap hittar inte filen?! filen har ingen filändelse, och den ska heta nästan exakt som DLC/XBLA har du hämtat ut filen från minnet?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Jag hämtade filen som int21 länkade till. (E00005C148714A81) Väljer "go to folder" i Yaris och pekar på mappen filen ligger i, och då står det "Finish 0 files have been loaded".

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    wierd... prova o se om du hittar samma funktion i Modio? där borde det också finnas

    Googlade lite snabbt och hittade en guide:

    http://spiffy360.com/forum/thread-211-post-1943.html
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Hade en gammal version av Yaris, så det var nog det som var problemet. Hittade sidan du länkade till imorse och följde den och det fungerade bra. Problemet är bara att när jag la in den nya profilen så "försvann" mitt main account med ALLA mina points och saves. Achievement pointsen är väl inte hela världen, men alla mina saves... Många blodiga och svettiga timmar bara försvann... Finner inga ord just nu, tar nog en paous några dagar. Men tack för all hjälp!

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Då har du ändrat namnet eller liknande på den i modio om det är samma profil vi snackar om, det är alltid bra o göra en backup innan man börjar pyssla med mods...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Nej, namnet på nya profilen är xuid och min main profil som försvann hette Micke78, min andra profil som kompisar använder är kvar...

    Klart man alltid ska göra backup, men eftersom jag inte gav mig på någon av mina gamla profiler så trodde jag aldrig var någon fara!

    Ska se om jag kan hitta något recovery program och se om jag får fram min gamla profil igen.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hur skapade du den nya profilen? gjorde du en helt ny på boxen och tog som "bas"?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    Nej jag laddade ner profilen som int21 länkade till högre upp i tråden. Har kopierat mappen som profilerna ligger i och hoppas jag finner en lösning, men mitt googlande ger inte mycket hopp, tyvärr.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Mcmxcix Visa Inlägg
    Jag hämtade filen som int21 länkade till. (E00005C148714A81) Väljer "go to folder" i Yaris och pekar på mappen filen ligger i, och då står det "Finish 0 files have been loaded".
    E00005C148714A81 är alltså profilen, lägg den mappen i content.. du har nu en ny användare som heter xuid. yaris använder du på dina dlc filer.. sätt xuid 1234123412341234 på dina dlc filer.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Mcmxcix Visa Inlägg
    Nej, namnet på nya profilen är xuid och min main profil som försvann hette Micke78, min andra profil som kompisar använder är kvar...

    Klart man alltid ska göra backup, men eftersom jag inte gav mig på någon av mina gamla profiler så trodde jag aldrig var någon fara!

    Ska se om jag kan hitta något recovery program och se om jag får fram min gamla profil igen.
    profildata ska inte försvinna men det gäller att ha backup. i content-katalogen ligger profildata i form av mappar som börjar på E000 så har du 3 sådana så är det 3 olika profiler, däremot kan det vara så att man väljer att spara profilen på internminne eller liknande, då ligger bara saves i dessa kataloger. vi antar att du har profilen på hårddisken och ingen annanstans, då ser det ut såhär.

    tex E00005C148714A81 > massa mappar, dessa mappar är saves eller liknande för spel.. förutom FFFE07D1 denna innehåller din profildata.
    går du in FFFE07D1 > 00010000 > så finner du en fil som heter E00005C148714A81, detta är din profil.

    alltså..

    content\E00005C148714A81\FFFE07D1\00010000\E00005C 148714A81 <- profil
    content\E00005C148714A81\alla andra mappar <- spelsaves och liknande (en mapp/spel)

    profil editerar du lättas med programmet modio, för att sätta xuid måste du däremot pilla lite extra i programmet och sedan använda en hex-editor om jag minns rätt. (dekryptera account, editera, kryptera tillbaka och rehasha).

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Allt detta är alltså bara om man köpt DLC materialet online via Xbox Live?

    Om man nu har "köpt" (:P) DLC materialet på annat sätt än via Xbox Live så räcker det att köra Yaris och sen slänga över på hårddisken?

    Jag får det nämligen inte att fungera med Lips DLC. Har kört Yaris och slängt över dom på den interna disken men Lips verkar ändå inte hitta på materialet. Eller ligger det på någon extremt dold plats i Lips spelen? =) Tycker jag letat överallt men får bara fram låtarna som ingår i själva Lips-spelen i sig.

    Så måste jag då ändå krångla med profil och sätta XUID till 123412341234 på filerna etc..?

    EDIT:

    Eller jaha, jag antar att jag måste editera min profil iaf efter att ha läst igenom lite noggrannare.

    EDIT2:

    Eller inte =) Verkade få det att fungera nu iaf. Blir dock drygt att försöka rensa bland 400 låtar när alla bara heter bokstäver och siffror huller om buller.

    Testade XM360 och valde alternativet som fixar namn. Men då döpte den ju även de som hade korrekt namn till filer med bara bokstäver och siffror =/

    Aja får pilla vidare imorn när man är lite mer klar i skallen.
    Last edited by pemani; 2010-10-16 at 22:36.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Blir dock drygt att försöka rensa bland 400 låtar när alla bara heter bokstäver och siffror huller om buller.
    Så farligt är det väl inte? bara rensa via Memory under system settings allt ska ju ligga där med och då med sitt RIKTIGA namn!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Så farligt är det väl inte? bara rensa via Memory under system settings allt ska ju ligga där med och då med sitt RIKTIGA namn!
    Går jag in där och sedan "Music" så säger den bara nåt i stil med "this will delete all music from your xbox" och sen en ja/nej förfrågan. Där valde jag ju då nej men kommer då bara tillbaka till menyn igen. Väljer jag "ja" så rensar den väl ALLT direkt? Den säger att om man vill ta bort enskilda låtar så ska man göra det ifrån "Music Library". Men när jag går in där så hittar den inga låtar överhuvudtaget. Dock kan jag ju spela upp DLC innehållet från nåt av Lips-spelen så dom verkar ju fungera korrekt. What to do? =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Men hallå?! det är fan inte musik vi snackar om här, det är ju faktiskt SPEL TILLÄGG!!! gå in under games ffs -.-

    DLC = Extra material till spelen, hamnar tillsamans med Gamesaves etc. i memory listningen
    XBLA = Xbox Live Arcade spel hamnar precis som ovan^
    Music = Musik du rippat in från skivor, låtar med andra ord INTE något som är specifikt för spel

    Om det är så att spelet säger att du ska gå in under Music Library är det hyffsat obvious att det handlar om Music Library I SPELET

    *edit:*

    Sorry om jag uppfattas som sur/grinig men... it's pretty darn obvious...
    Last edited by Swizzy; 2010-10-17 at 12:14.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Vet inte om jag kan hålla med om att det är "pretty darn obvious" att Lips låtar inte hamnar under Music Library. Visst är det ett speltillägg men samtidigt en musikvideo med text. Varför skulle man egentligen INTE kunna spela upp den separat utan Lips och bara kolla på den? Iofs kanske det då är rimligare att den hamnar under Videos.

    Sen är det inte spelet i sig som säger att jag ska gå in i Music Library utan NXE it self.

    Så så uppenbart tyckte jag personligen inte att det var men jaja. Du har väl lite mer vana av detta än mig så du känner väl så.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Så måste jag då ändå krångla med profil och sätta XUID till 123412341234 på filerna etc..?
    xuid 1234123412341234 är enbart för den profilen jag laddade upp. du kanske har ett annat, använd då det.

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    xuid 1234123412341234 är enbart för den profilen jag laddade upp. du kanske har ett annat, använd då det.
    Aha ok, tack då vet jag.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Liknande diskussioner

  1. JTAG XBR ger E79 error
    By TTBob in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 64
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 08:39
  2. jtag hjälp
    By spenne in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 18:58
  3. Jtag-bar?
    By dood in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 58
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 03:59
  4. jtag
    By richi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 22:52
  5. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •