Vi köpte ett startpaket när det släpptes, och jämfört med wii så är Move ANUS med väldigt stora bokstäver. Först skall man stå exakt rätt mitt för kameran på ganska exakt rätt avstånd (vilket man kan justera ganska bra med zoomen) så att man hamnar i en liten ruta på TV:n. Sen skall man synka kontrollen genom att hålla den vid axeln, sedan rakt ner (vilket inte fungerar så som vi möblerat, eftersom vi normalt står bakom soffan när vi spelar wii i all fall) och då "ser" inte kameran movekontrollen. således får man hålla den i midjehöjd istället, sen en sista synk vid bälteshöjd ungefär. Så långt allt väl, men sen skall ju andra-spelaren också vara med (vi har bara en kontroll, (så länge sa vi när vi köpte, men det blir nog inte fler...) och då måste den stå på exakt samma ställe, och dessutom synka in för sin längd. När första spelaren ska spela så skall det ställas in ståplats igen o.s.v. Hur som helst så bytar man gren på demoskivan och ta mig fan så skall man synka in den förbannade kontrollen igen innan man kan börja spela. Det borde väl lagras i nåt minne så länge man är spelare 1 eller 2. Tacka vet jag Wii där man kan stå sidan om varandra, eller flytta sig i sidled utan att konsollen tror att man har bytat från höger till vänster hand. Exaktheten och precisionen i Move är dock överlägset Wii, antagligen för tack vare/på grund av den förbannade synkningen ideligen....
Last edited by Game_Freak_se; 2010-10-22 at 00:31.
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Bookmarks