Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: iXtreme LT - Säker till 100%... eller hur har året gått?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    iXtreme LT - Säker till 100%... eller hur har året gått?

    Hej.

    ja kommer ihåg när iXtreme LT släpptes och c4eva skrev att den nästan borde vara 100% säker på Xbox Live eftersom den nya flashen får dvdläsaren att bete sej mer som en omoddad Xbox 360.

    Har inte varit med i svängen senaste året, och eftersom Flashnings-kunskap är en färskvara så är ja lite efter nu.

    så då kommer frågorna:

    1.) Har iXtreme LT "än så länge" varit helt obesvärat av banningar?

    2.) Ja läste för nått år sen att det blivit tuffare tag mot moddare - Så, vad innebär det numera att bli bannad?... Att Hårddisken pajjar? Eller, Ingen möjlighet att installera codecs för divx/h264? eller inget av det...? Nått annat kanske?

    3.) Hur nya spel vågar man spela på en box med iXtreme LT? ...Själv spelar ja inget som är nyare än ett halvår tebax... borde ja då vara en gnutta mer säker än andra som spelar spel som bara är 1 månad gamla?

    4.) Spelar det nån roll om ja spelar PAL / NTSC spel? eller om ja spelar Japansk version?

    tack på förhand för svar

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Så vitt jag vet har ingen blivit bannad med LT (om dom inte redan varit flaggad eller kört dåliga kopior) men vänta ett tag till med o fråga (banvågen e snart här igen!)

    2. Ingen åtkomst till live är väl det ända man får just nu, och det i sin tur betyder ingen möjlighet att installera codec packet för divx/xvid....

    3. Det är svårt att avgöra, men kör du på som du gjort tidigare är du relativt säker på att det spelet inte är orsak till ban

    4. Det spelar ingen roll om spelen är region free, det skulle vara som att banna alla som kör spel dom köpt utomlands, bara för att man åker utomlands?! konsollen blir ju i vilket fall so helst inte regionsfri i sig (vid flashning), det är spelen som inte alltid är regions låsta
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Finns ingen 100% lösning till något!
    Tänk er hur världen hade sett ut om det fans... inga krig, ingen svält, alla djur får ha en matte o husse o slipper bli utkastade när folk tröttnar på dem... *varför gör man inte så med barn när de är jobbiga i samma utsträckning för ??*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    tack för alla najjsa svar! :-)
    dåså, då är det nog värt att flasha om maskinenen igen... har aldrig lirat nått som varit nyare än 6 månader gammalt, eftesom ABGX databasen har ibland innehållit små fel på nya spel under första månaden.
    har dessutom bara vågat lira spel som senast kom ut under 2008 (=bara spel som varit äldre än flash versionen ja har nu)... aldrig varit uppkopplad på live heller. så ja lämnar nog in maskinen för uppgradering till iX LT efter banvågens effekt på iX LT maskiner visat sej.

    pendragon:
    jo tack - ja tycker själv att människor blir allt mindre ansvarsfulla. ja kanske börjar bli gammal men ja tycker även samma sak om den generation ja växte upp med (81or)... man ska nog vara 50+ gammal för att majoriteten människor i egen ålder ska ha den där extrema ansvarstagande inställningen till allt (alternativt lite yngre, men uppväxt på landet)... kanske är därför ja börjat titta på startrek voyager igen - det kan vara ganska nice att fly in i en värld där majoriteten människor följer principer o står för sina handlingar. när principerna väl bryts är det allt som oftast vänlighetens namn...
    gammlingar är självklart inte heller perfekta, men när dom begår fula handlingar är dom iaf medvetna om det och gör det med skam. dagens generation begår fula handlingar med stolthet istället - man har ju "prestige" och är "smart" om man lyckas smita sitt ansvar.
    egentligen är ja inte själv så mycket bättre, med moddad xbox 360 o bryter mot principen ja hade från början - att köpa alla spel som är bra nog att faktiskt vara köpvärda (...har bara haft råd att köpa 5 spel än så länge).
    Last edited by lastninja; 2010-10-22 at 09:53.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Finns ingen 100% lösning till något!
    Tänk er hur världen hade sett ut om det fans... inga krig, ingen svält, alla djur får ha en matte o husse o slipper bli utkastade när folk tröttnar på dem... *varför gör man inte så med barn när de är jobbiga i samma utsträckning för ??*
    Dagens moralkaka
    Själv skulle jag vilja citera min farbror
    "Det som förut kallades för service och var gratis, heter idag tjänst och kostar pengar"

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ja vad hände med alla goa gubbar som tankade bilen åt en och tvättade rutan o fyllde på olja
    Nuförtiden kan inte tjejerna i kassan räkna i huvudet själva och man kan inte betala lite kontant o lite på kort heller *skratt*

    Dock skulle jag kunna betala 200 kr extra för att se dem löddra in min bil i tvätthallen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lastninja Visa Inlägg
    tack för alla najjsa svar! :-)
    dåså, då är det nog värt att flasha om maskinenen igen... har aldrig lirat nått som varit nyare än 6 månader gammalt, eftesom ABGX databasen har ibland innehållit små fel på nya spel under första månaden.
    har dessutom bara vågat lira spel som senast kom ut under 2008 (=bara spel som varit äldre än flash versionen ja har nu)... aldrig varit uppkopplad på live heller. så ja lämnar nog in maskinen för uppgradering till iX LT efter banvågens effekt på iX LT maskiner visat sej.

    pendragon:
    jo tack - ja tycker själv att människor blir allt mindre ansvarsfulla. ja kanske börjar bli gammal men ja tycker även samma sak om den generation ja växte upp med (81or)... man ska nog vara 50+ gammal för att majoriteten människor i egen ålder ska ha den där extrema ansvarstagande inställningen till allt (alternativt lite yngre, men uppväxt på landet)... kanske är därför ja börjat titta på startrek voyager igen - det kan vara ganska nice att fly in i en värld där majoriteten människor följer principer o står för sina handlingar. när principerna väl bryts är det allt som oftast vänlighetens namn...
    gammlingar är självklart inte heller perfekta, men när dom begår fula handlingar är dom iaf medvetna om det och gör det med skam. dagens generation begår fula handlingar med stolthet istället - man har ju "prestige" och är "smart" om man lyckas smita sitt ansvar.
    egentligen är ja inte själv så mycket bättre, med moddad xbox 360 o bryter mot principen ja hade från början - att köpa alla spel som är bra nog att faktiskt vara köpvärda (...har bara haft råd att köpa 5 spel än så länge).
    Då bör du kunna JTAG-Hacka din 360, vilket är helt fantastiskt, dock fungerar INTE live med det men ta en titt på det INNAN det är försent!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Då bör du kunna JTAG-Hacka din 360, vilket är helt fantastiskt, dock fungerar INTE live med det men ta en titt på det INNAN det är försent!
    tyvärr vare en polare som stoppade in ett original spel i maskinen (fight night 4) vilket updaterade maskinen till dashboard 2.0.7371.0
    så ja tror det är kört...

    citat från din websajt:
    Vad du behöver:.
    En JTAG:ad maskin
    eller en JTAG-Hackbar
    konsoll:

    Tillverkad innan:
    2009-06-01

    Dashboard lägre än:
    2.0.7371.0
    men tack iaf

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av lastninja Visa Inlägg
    tyvärr vare en polare som stoppade in ett original spel i maskinen (fight night 4) vilket updaterade maskinen till dashboard 2.0.7371.0
    så ja tror det är kört...

    citat från din websajt:


    men tack iaf
    Det behöver inte betyda att det är försent för det... Det finns fortfarande möjlighet till det! Du kan inte svära på varken eller förns du har läst ut CB't! Jag skulle rekommendera att kolla upp det, för jtag är det bästa du kan göra med ett 360!

    Edit

    Det är upp till och med 7371.. senare är blockade!


    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ja vad hände med alla goa gubbar som tankade bilen åt en och tvättade rutan o fyllde på olja
    Nuförtiden kan inte tjejerna i kassan räkna i huvudet själva och man kan inte betala lite kontant o lite på kort heller *skratt*

    Dock skulle jag kunna betala 200 kr extra för att se dem löddra in min bil i tvätthallen
    Dom flydde väll till amerika, och blev konsumerade! :S
    Jasså har du blivit nekad det också?! haha det har aldrig hänt mig! Försjutton det är bara ett par knapptryckningar för dem. Skamligt

    Haha ja samma här, ser dom riktigt bra ut så skulle det tillochmed vara värt 259kr mer
    Vilken bra idé för en verksamet, tänk att du rullar in på
    [Hot CarWash]
    [Inkl. polering]

    Dock kan det bli svårt att hitta brudar som inte kommer se ut som russin efter en halv arbetsdag...
    Last edited by Electron; 2010-10-23 at 02:58.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lastninja Visa Inlägg
    tyvärr vare en polare som stoppade in ett original spel i maskinen (fight night 4) vilket updaterade maskinen till dashboard 2.0.7371.0
    så ja tror det är kört...

    citat från din websajt:


    men tack iaf
    Sorry, formulerat mig lite kasst, 2.0.7371.0 är också möjligt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    riktigt nice ju - tack för svaren!
    ja kommer in med maskinen innan jul ledigheten så får vi se hur det går.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-12, 13:45
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:10
  3. Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 12:23
  4. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 12:26
  5. Säkring som gått på V9'a
    By Widar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-28, 00:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •