Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Ytterligare försök av Sony att minska piratspridning?

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Ytterligare försök av Sony att minska piratspridning?

Ännu en tråkig nyhet i 3.50 är att utvecklarna har möjlighet att göra spelen regionslåsta.
    http://www.gamereactor.se/nyheter/24...Playstation+3/
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Det var väl nästan ett ganska väntat steg för Sony ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Det var väl nästan ett ganska väntat steg för Sony ...
    Står svart på vitt i FAQ för PS3

"38. Kan jag spela upp importerade PLAYSTATION 3-programvarutitlar från en annan region på PLAYSTATION 3-systemet?
    PLAYSTATION 3-systemets programvara begränsas inte av regioner. De flesta spel som du köper i ett annat land kan användas med alla PlayStation 3-system. Det är emellertid spelutgivaren själv som bestämmer om ett spel ska vara regionspecifikt eller inte och därför är det inte helt säkert att alla spel kan användas med ett PlayStation 3-system från ett annat land. Dessutom kan spelen ha begränsade onlinefunktioner på PlayStation Network. Det kan t.ex. vara omöjligt att hämta extrainnehåll från PlayStation Store (PS3). "

http://goo.gl/c8ap

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
    Står svart på vitt i FAQ för PS3
    Jag menade inte att de går emot nåt avtal eller att de har ändrat något utlovat, men jag tror inte att det är en tillfällighet att det inte funnits möjligheten att regionslåsa dem i tidigare firmware, men att de bakade in den funktionen i 3.50.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Jag menade inte att de går emot nåt avtal eller att de har ändrat något utlovat, men jag tror inte att det är en tillfällighet att det inte funnits möjligheten att regionslåsa dem i tidigare firmware, men att de bakade in den funktionen i 3.50.
    Om du kollar i länken som jag skickade så editerades inlägget 16-06-2009 långt innan 3.5

och enligt

Citat Original inlägg av Mathieulh@twitter
    by the way I wonder if anyone figured out how sony has been discreetly implementing ps3 games region locking since 3.30 ? xD
    en av dem bakom PSGroove så var det implemterat i 3.30 även det innan psjailbreak

och vi har fortfarande inte sett nått spel som är regionslåst
    Ska jag vara helt ärligt känns det som en massa löst snack bara för att alla är sura på sony..
    Last edited by caballerial; 2010-10-21 at 16:10.

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Regionsfritt va ju något som va bra med PS3 jämfört med 360 och Wii. Men detta är nog inget drag från Sony för att stoppa piratkopiering, det är nog mer ett alternativ för dom få utvecklare (japanska studios?) som efterfrågat funktionen. Hur som helst, väldigt dålig drag av Sony. Ja menar hur många va det inte som importerade spel som Demon's Souls och Yakuza 3 och 4 innan dom släpptes eller släpps i västvärlden?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    PS3 har redan kunnat regions låsa spel till A,B,C eller 1,2,3 regioner redan sedan den släpptes.
    Dock är det bara en handfull som är låsta C och 3 ( Asien ) och några A och 1 ( USA ).

Sen har det varit upp till tillverkarna och göra det eller inte samt Sony att bestämma vad de känt för beroende på licenskrav etc.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Minska spel
    By b1mb0 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2005-10-09, 17:48
  2. Ytterligare 1.6 problem
    By PellePluttsson in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 00:10
  3. ytterligare om divx.
    By Bine in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-10-17, 16:11
  4. Få ljudet från en ps2 att minska!
    By oskars in forum Playstation - Övrigt