Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Spelen till hårddisk

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Spelen till hårddisk

    Behöver akut hjälp med att få mina nerladdade PS3 spel till hårddisken.
    Hur får man spelen till PKG files?
    Jag har letat överallt utan att förstå sammanhanget.
    Jag har ett nytt PS som jag fixat till 3,41 samt en usb sticka PS3 Jailbreak.
    Fattas nu bara att få spelen till usb hårddisken. HJÄLP någon?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Kanske denna länk kan ge dig svar:

    http://psx-scene.com/forums/f118/ps-...eak-faq-64970/

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Hej. Står tyvärr ingenting om hur man får ner spelen på hårddisken eller gör om dem till pkg filer.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av planket Visa Inlägg
    Hej. Står tyvärr ingenting om hur man får ner spelen på hårddisken eller gör om dem till pkg filer.
    Man gör inte om spelen till .pkg filer, pkg filer är PSN lir och/elller homebrew apps...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Ok, Hur får man då spelen till en FAT-32 formaterad hårddisk för att spela på sin PS3? Jag har en 3,41 PS och ett Jailbreak usb. Tack för ett bra svar, är lite desperat

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Försökt att få en steg för steg grej så hoppa till det som stämmer på dina frågor.

    1. Hur gör jag?
    • Skaffa ett USB-minne som är formaterat i FAT32
    • Ladda hem tex Open Backup Manager 1.17.2
    • Lägg filen i rooten på ditt USBminne (alltså direkt på minnet och inte i någon katalog), filen som ska läggas på minnet är en .pkg-fil
    • Starta upp din PS3 med ditt chip aktiverat
    • Stoppa in ditt USB-minne i den andra USB-porten.
    • Gå till game menyn och leta upp "Install Package" eller något liknande och välj det.
    • Du borde då få upp de filer du lagt i ditt USB-minne. Välj den filen och tryck X.
    • Efter installation så hoppar du tillbaka till gamemenyn och då borde du ha ett extra program liggande där (Open Backup Manager i detta fall)
    2. Spel då?
    • Du kan lägga in spel på 3 sätt. Backup, ftp eller extern hårddisk.
    • Om du har en skiva som du vill lägga in på din hårddisk så starta Open Backup Manager.
    • Stoppa in skivan du vill kopiera i din läsare och då borde den dyka upp i listan.
    • Välj kopieraknappen och programmet börjar lägga in spelet på antingen intern eller extern hd.
    • Har du däremot en extern HD och en massa nedladdat som du vill använda så gå till din PC
    • Packa upp spelen på din externa hårddisk under katalogen /GAMEZ/
    • Koppla sen in den i din PS3 och den är redo att användas.
    • Kom ihåg att även den externa hårddisken måste vara FAT32.
    • Sista alternativet är FTP. DÅ ska du installera en ftpserver på din PS3 och den bästa är Blackb0x. Och du lägger in den på samma sätt som Open Backup Managern (se ovan).
    • Sen för du över de uppackade spelen med en FTP-klient (tex winscp) till din PS3 och lägger de i dev_hdd0/game/OMAN4.../GAMEZ/
    3. Hur startar jag spelen?
    • Starta Open Backup Manager
    • Välj spelet du vill spela i listan
    • Du blir då utkastad ut till gamemenyn och då hoppar du upp till spelet som borde finnas där och startar det.
    • OBS! Du måste ha en orginalskiva i din läsare (kvittar vilken) för att köra spelet. Det går att köra utan men inte så jättemånga spel som funkar med det.
    LYCKA TILL !
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Hej Tjurig!!
    Tack för ett utförligt och jättebra svar. Nu funkar allt som det skall. Tack vare dig!! Kunde knappast få bättre svar.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Sen för du över de uppackade spelen med en FTP-klient (tex winscp) till din PS3 och lägger de i dev_hdd0/game/OMAN4.../GAMEZ/
    jag har ingen sådan mapp?

    jag har bara ftp://...........//dev_hdd0/game/BB0011111/ , ftp://...........//dev_hdd0/game/BLES00157/ och ftp://.............//dev_hdd0/game/LAUN12345/

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Då har du inte installerat Open Backup manager utan bara vanliga manager
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    okej men spelar det någon roll? vilken är bäst?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Helt klart är OPen Manager bättre än orginalet eftersom den har vidareutvecklas och innehåller mer funktioner ... men vill du köra
    med den vanliga Backup Managern så lägg allt i dev_hdd0/game/LAUN12345/GAMEZ/ istället

    Det är katalogen den managern använder ...
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    GAIA aka Sexy manager är designsnyggt o bygger på Open manager och Sexy manager
    Funkar enligt mig bra den med men jag har båda installerat

    Dessutom patchar nya Gaia automagiskt o drar hem coverart.
    Igår släpptes Gaia v1.03

    http://www.ps3-hacks.com/2010/10/28/...1-03-released/
    Last edited by Pendragon; 2010-10-29 at 09:19.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    okej får prova dom när jag hittar ett sätt och skicka över spel med en okej hastighet, maxar 2.20mb/s är inte okej med bredband 100 :/

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    äääh, kostar gratis, det är förmodligen din brandvägg eller ftp program eller QOS motorn i routern som får spelet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    äääh, kostar gratis, det är förmodligen din brandvägg eller ftp program eller QOS motorn i routern som får spelet
    jo jag vet men 5timmar för och spela ett spel känns lite länge men kan man fixa det på något sätt?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    jo jag vet men 5timmar för och spela ett spel känns lite länge men kan man fixa det på något sätt?
    Kör aktivt FTP läge i klienten samt 1 filöverföring i taget med den FÖRSTA FTP servern, alltså inte blackb0x versionen eller vafan den heter... där får jag speeds upp till 50mb/s typ
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    vilken FTP klient använder du till datorn? och hur får man aktivt läge ? den första FTP servern heter väl PS3 FTP server?

    Edit: hittar bara blackbox varianten, dom andra verkar bugga som fan enligt ps3-hacks?
    edit2: Hittade en som heter PS3 FTP Server men toppar fortfarande runt 2mb/s, suck.
    edit3: Nu funkar allt ganska bra toppar 30mb/s med nyaste blackb0x FTP och Flashfxp , behövde bara ändra nätverks inställningar i ps3an så den använder full duplex 1000
    Last edited by swifter; 2010-11-01 at 21:12.

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Vad gör jag för fel när jag inte hittar spelet i listan?

    Jag lägger in spelet (mappen heter t.ex. BLES055059) direkt under /dev_usb0/GAMEZ/ som det står att man ska göra i Gaia. Prövade i open manager också fast med deras önskade plats utan resultat.

    Kan det vara att jag måste ha en cd i även fast de står att man inte behöver det längre?(har trasig blueray laser)

    Kan det bero på att jag använder teensy 2.0?

    Eller har jag missat något helt?

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Folketskebab Visa Inlägg
    Vad gör jag för fel när jag inte hittar spelet i listan?

    Jag lägger in spelet (mappen heter t.ex. BLES055059) direkt under /dev_usb0/GAMEZ/ som det står att man ska göra i Gaia. Prövade i open manager också fast med deras önskade plats utan resultat.

    Kan det vara att jag måste ha en cd i även fast de står att man inte behöver det längre?(har trasig blueray laser)

    Kan det bero på att jag använder teensy 2.0?

    Eller har jag missat något helt?
    ser du spelet i GAIA?

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    ser du spelet i GAIA?
    Äsch det löste sig, jag trodde att "dev_usb0/" var en mapp man skulle skapa också.

    Är väll bara jag som tycker att alla guider och instruktioner har varit bristfälliga på hur man fixar allt med JB os.v (alltså jag menar inte här utan på ps3 hacks och andra sidor där programmen NÄSTAN ursprungligen kommer ifrån) Hur svårt kan det vara att göra en steg för steg instruktion hur t.ex. GAIA installeras och fungerar. Istället ska man tydligen behöva använda hjärnan...

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Folketskebab Visa Inlägg
    Äsch det löste sig, jag trodde att "dev_usb0/" var en mapp man skulle skapa också.

    Är väll bara jag som tycker att alla guider och instruktioner har varit bristfälliga på hur man fixar allt med JB os.v (alltså jag menar inte här utan på ps3 hacks och andra sidor där programmen NÄSTAN ursprungligen kommer ifrån) Hur svårt kan det vara att göra en steg för steg instruktion hur t.ex. GAIA installeras och fungerar. Istället ska man tydligen behöva använda hjärnan...
    Nu tycker jag du är lite väl kräsen här vah?! man måste ju använda hjärnan till något annat än att styra kroppen eller hur?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Folketskebab Visa Inlägg
    Äsch det löste sig, jag trodde att "dev_usb0/" var en mapp man skulle skapa också.

    Är väll bara jag som tycker att alla guider och instruktioner har varit bristfälliga på hur man fixar allt med JB os.v (alltså jag menar inte här utan på ps3 hacks och andra sidor där programmen NÄSTAN ursprungligen kommer ifrån) Hur svårt kan det vara att göra en steg för steg instruktion hur t.ex. GAIA installeras och fungerar. Istället ska man tydligen behöva använda hjärnan...
    Det är ju därför det finns psxcare forum med många smarta hjärnor, så vi mindre smarta slipper tänka

Liknande diskussioner

  1. psx spelen till xboxen?
    By Mellwing in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 01:57
  2. De bästa spelen till PSOne
    By ReJoyce in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-10-10, 15:22
  3. Köpte ny xbox idag. Spelen och filmerna i spelen hackar.
    By xaixon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 21:32
  4. Vart anges genvägarna till spelen....
    By Silver2 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-05-20, 15:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •