Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Texas kalkylator Ti-84 plus

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21

Texas kalkylator Ti-84 plus

Jag har funderat ett tag på om det verkligen är någon idé att köpa en dongle speciellt den kända psjailbreak original donglen eftersom det finns massa andra alternativ tillgängliga.

Jag har psfMod 0.6 på min HTC Desire och exploiten fungerar och så men man måste gå in i recovery läge tyvärr. Och jag vill absolut inte missa något samtal och lyssnar ofta på musik med den. psfMod har även lagts ner. Jag vill nästan ha något som konstant kan vara inkopplat.

Det går ju att få tag på en ny TI84 Plus för ca 700kr från Ebay. Och det är en apparat du kan göra mycket med.

http://www.youtube.com/watch?v=vOSpC...layer_embedded
    http://brandonw.net/ps3jb/

En TI 84 Plus är trots allt en väldigt bra räknare. Jag har en symbolhanterande Voyage 200 också som egentligen är bättre men den kan inte köra detta exploit då den inte har ett usb chip. Batteriet i de här apparaterna brukar även räcka rätt länge.

Så vad tycker ni och har någon här provat detta?

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg

Jag har psfMod 0.6 på min HTC Desire och exploiten fungerar och så men man måste gå in i recovery läge tyvärr. Och jag vill absolut inte missa något samtal och lyssnar ofta på musik med den. psfMod har även lagts ner. Jag vill nästan ha något som konstant kan vara inkopplat.
    Kommer tyvärr inte vara till så mycket nytta när det gäller TI-84, men kan berätta att psfMod inte är nerlagd, utan uppdateras fortfarande, däremot så har den flyttat.

http://www.psfmod.klutsh.com/

och angående chip vs miniräknare...visst kan man använda ti-84 till mycket, men det kan du göra till chipen också. Vet inte riktigt vad du gör på dagtid (student, jobbar osv) men de flesta jag känner har inte behov av en så pass avancerad miniräknare, och de som är i behov av en har en oftas (studenter).

så 700 spänn för en miniräknare vs 500 för ett chip som du kan göra mer saker med om du skulle vilja. Ganska enkel situation för mig iaf. Skulle kört på chip. alt fortsatt med desiren.

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    Jo jag har sett klutch sidan men problemet är att det inte fungerar på min Desire. Den hänger sig när jag försöker gå in i recovery så jag flashade tillbaka till 0.6. Så jag vet inte om jag vågar ge mig in på klutch igen.

Jag har även två recovery:s på min telefon av någon konstig anledning, en clockwork och en psfMod alltså två "slots" på något sätt men det ser jag som bra.

En miniräknare har mycket mer minne dessutom än vad dessa donglar har ifall det skulle behövas men vad vet jag om det och det känns som man har mer kontroll över vad man kan gå in i för läge osv då du har en skärm och en meny.

Vad kan jag göra med en dongel förutom att spela ps3 kopior? Jag vet att en dongel går att få tag på billigt. En Minimus AVR har jag funderat på ett tag och den kostar ju bara 200kr på vissa ställen.

Jag är lite av en prylnörd så overkill på vissa grejer är vardagsmat men jag ska ta en titt på dongles dock. 200kr känns lockande.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Vad kan jag göra med en dongel förutom att spela ps3 kopior? Jag vet att en dongel går att få tag på billigt. En Minimus AVR har jag funderat på ett tag och den kostar ju bara 200kr på vissa ställen.

Jag är lite av en prylnörd så overkill på vissa grejer är vardagsmat men jag ska ta en titt på dongles dock. 200kr känns lockande.
    Vissa donglar / Utvecklingskit kan man koda massa roligt till som att styra led ljusslingor, reläer, LED displayer med mera.
    http://www.pjrc.com/teensy/
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner