Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Savegames?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Savegames?

    God morgon alla glada xbox nördar!
    Om vi tar som ett exempel nu.
    Rainbow Six Vegas 2 har ju massvis med prylar som går att låsa upp, t.ex nya utrustningar osv. Dessa blir upplåsta så fort en ny "rank" uppnås. Har dessa upplåsningar något alls med achivements att göra? T.ex om jag trycker in min profil i datorn och låser upp alla achivements, skulle då "unlockables" blir upplåsta också? Eller är det 2 helt åtskilda saker? :-)

    Korkat att riskera ytterligare en profilban, speciellt om den blir permanent nu när jag FAKTISKT betalat för Forza 3 kläderna till min avatar ;-D Och ja, det var värt.. hmm öh 100kr? :-P

  2. #2
    Achievements och unlocks är två olika saker. Du kan alltid hitta en gamesave som redan har klarat allt, byta ConsoleID och ProfileID och trycka in i din box så ska det funka.
    Använd Modio..

    I halo däremot kan man låsa upp alla G i halo3 och ODST för att låsa upp Recon i multiplayer.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Tack så mycket! Såg lite snabbt imorse innan jag åkte till jobbet, att det finns avatar items som låses upp genom att klara olika mål i t.ex halo 3 och odst. Om jag nu "fifflar" dessa i t.ex Modio och startar Halo Waypoint. Åker man fast då direkt? Eller skulle det krävas lite mer? T.ex ändra gamerscore till löjliga nivåer, ha klarat vartenda achivement med en total speltid på 2 min osv osv??

    Om dom inte märker att en och annan achivement fås, så kanske jag skulle våga. Annars inte. Skriv gärna den som provat och vet =)

  4. #4
    Så orolig tycker jag inte att du ska behöva vara, chansen är så liten men jo visst det händer..

    Här har du en bild som på mina gamerscore, jag har aldrig blivit bannad för annat än min BIO :P o jag har hållit på alltför länge!
    x Jag har inte ens blivit bannad för att lagt till black ops och fått 1000g på det med min andra liveprofil.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Oj j*vlar så mycket poäng!
    Ok, så med andra ord kan jag andas ut och manipulera lite poäng i Halo för att få dom där "waypoint avatar items" sakerna iaf. :-)
    Tror förra profilen hade runt 13000 poäng, och det tog mig 2 år att få ihop
    Tack igen!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Hade man haft så många poäng IRL hade man nog varit en ensam pojke eller en pojke som är tvungen att ge ut sitt kreditkortsnummer för att få se tjejer på nätet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    True words.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Roligt att du har mer poäng än det totala som går att få.

Liknande diskussioner

  1. Backa upp savegames
    By Xsint in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 13:23
  2. xbox 360 savegames?
    By kasjo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 11:50
  3. trasiga savegames?
    By pemani in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 23:15
  4. Savegames?
    By ClayMan in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-29, 23:47
  5. nån sida man kan tanka ner savegames?
    By xaixon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-24, 23:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •