Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: guide till läsa ur nand med en olimex hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22

    Smile guide till läsa ur nand med en olimex hjälp

    vad hittar man en guide som beskriver vilka program jag behöver för att läsa ur min nand till min 360 har köpt en olimex lpcH2148 är den förprogramerad?.
    själva lödpunkerna vet jag hur man ska löda både på moderkortet och olimex. men skulle behöva lite steg för steg hur man gör. Hittar bara guider med paralellporten.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    vad hittar man en guide som beskriver vilka program jag behöver för att läsa ur min nand till min 360 har köpt en olimex lpcH2148 är den förprogramerad?.
    själva lödpunkerna vet jag hur man ska löda både på moderkortet och olimex. men skulle behöva lite steg för steg hur man gör. Hittar bara guider med paralellporten.
    Har du köpt den av oss är den förprogrammerad med nandpro.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Jag bör ha postat ett .pdf dokument någon gång men hittade den inte då jag sökte, dock skall du nog kika lite i guide delen http://forum.psxcare.com/support/sho...guide-*update*

    eller prova söka på mitt nick o några bra söktermer
    Attached Files Attached Files
    Last edited by Hansi; 2010-10-26 at 12:04.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    15
    Är det rekommenderat att köra den "gula" kabeln på RF-modulen eller spelar det ingen roll om man använder den alternativa lödpunkten?

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Klarar du inte löda på ena stället så ta det andra
    Jag löder aldrig på modulen ifall man måste skruva isär skiten någon gång för någon anledning ( rödringsfix eller så )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag löder aldrig på modulen ifall man måste skruva isär skiten någon gång för någon anledning ( rödringsfix eller så )
    Det var precis det jag tänkte på

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    ok men svaret jag sökte var hur man läser ur nanden efter man lödit ihop allting?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    det här programmet kunde inte startas eftersom D/PortIO.dll inte kunde hittas felmeddelande när jag försöker öppna nandpro.exe?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Är det rekommenderat att köra den "gula" kabeln på RF-modulen eller spelar det ingen roll om man använder den alternativa lödpunkten?
    Det är bättre att löda den direkt mot moderkortet då det är lättare o ta isär maskinen om det skulle behövas då
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    det här programmet kunde inte startas eftersom D/PortIO.dll inte kunde hittas felmeddelande när jag försöker öppna nandpro.exe?
    Det beror på att du måste installera medföljande DL Portio eller vad den nu heter, kör du Win7/vista ska du köra den i XP SP2 kompabilitets läge
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 12:53
  2. Guide till Tv-guide?
    By x-ite in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2005-03-15, 21:33
  3. Lite Hjälp till er som flashat fel (Liten Guide)
    By mqx in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 23:43
  4. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 20:39
  5. Hjälp! kan inte skriva till Xbox, kan bara läsa-FTP
    By Slamer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 23:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •