Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: 1080p filmer på Xboxen, bra tips?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    1080p filmer på Xboxen, bra tips?

    Har googlat och förstått att min dator inte orkar omkoda + streama 1080p, trotts att det är en Core i7.
    Att trixa med retainern, koda om osv tar för lång tid enligt min mening.

    Finns det någon magisk lösning?
    Låt säga att det inte finns så mycket till val än att koda om den ursprungliga .mkv filen.
    Vad skulle ni koda om filen till/med?
    Krav är iaf 1080p samt 5.1 ljud (ej dts). Eller 720p om det inte är möjligt med 1080p pga filstorlek.

    =) Fram med IQ-hattarna nu kära människor och vägled mig!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag sket i det o köpte en Popcorn Hour C-300
    Jag slipper koda om filerna o de ligger säkert på min NAS tryggt o utdelat i hela hemmet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Jag håller nog på Pendragon i den härna frågan ... Det finns gott om begade Popcorn hour A100-A110 till salu på ******* för facila 900:- ungefär ... Den har ett Sigma chip som mer än nog täcker dina krav ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Ok Får ta och titta lite nämrare på en sådan. Synd att xboxen inte klarar av .mkv. Riktigt dåligt gjort av Microsoft :-\

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag ahr klagat på den o ett annat problem jag tycker 360 har, att inte kuna titta på filmer som ligger längre ned än sju underkataloger...

    t.ex: //homeserver/Film/Div-X/TV-Serier/Star Trek/Enterprise/Season 1/Disc1/*här syns inte filerna längre...
    Men flyttar du upp alla .avi filer en katalog så ser 360 dem *garv*
    Min PCH har inga katalogunderaktalogstrukturbegränsningar o jag är en jävligt ordningsam människa

    Att kunna ladda ned codecs via marketplace o batala säg 50-100 kr per codec hade ju varit lönsamt för dem o för de som gör codecsen om de donerar till dem.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag ahr klagat på den o ett annat problem jag tycker 360 har, att inte kuna titta på filmer som ligger längre ned än sju underkataloger...

    t.ex: //homeserver/Film/Div-X/TV-Serier/Star Trek/Enterprise/Season 1/Disc1/*här syns inte filerna längre...
    Men flyttar du upp alla .avi filer en katalog så ser 360 dem *garv*
    Min PCH har inga katalogunderaktalogstrukturbegränsningar o jag är en jävligt ordningsam människa
    Jag har märkt samma problem med mitt ps3, när man kommer till ett visst antal underkataloger så går det inte att klicka in på "transcode" för att välja subs/ljud

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Skitmaskiner de släpper nuförtiden då...
    Multimedia my ass.. *skratt*
    TV-spel o inte mycket mer än så
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Det går fortfarande att se filmfilen och starta den... utan subs eller någon dubbning eller om valet finns DTS 5.1 osvosvosv, kan bero på mediaservern (?)

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Det går fortfarande att se filmfilen och starta den... utan subs eller någon dubbning eller om valet finns DTS 5.1 osvosvosv, kan bero på mediaservern (?)
    Förmodligen media spelaren i ditt fall, jag kan t.ex. inte gå in o göra så med min linux server men går hur bra som helst på windows maskinen o.O
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Det finns massvis med 720p/1080p wmv vc-1 scene releaser gjorda för Xbox360 och Windows media player att hämta ner. De brukar vara gjorda för att brännas ut på DVD9 men kan även läggas på en HFS disk. Det borde inte vara några problem att streama heller.

    Annars har jag en Tvix HD N1. Den är ganska bra om du inte behöver intern hårddisk. En av nackdelarna är att vissa mkv scene releaser så blir det bara svart på men det fixas nog i en ny firmware eller att dra ner en annan release.
    Last edited by razor1394; 2010-10-29 at 16:23.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag har haft tur med min C-300 efter ett tag iaf
    Allt jag kastat in i den har den tuggat o spottat ut ljud o bild på´på vår skit tv hemma *skratt*

    Har du fortf problem o inte vill köpa en PCH eller TviX har jag hört att Roxcore spelarna som Kjell säljer skall vara okej... billiga iaf... men jag är skeptisk o gillar att ha dyra prylar nog mest
    Har du inga problem med att omkoda filmer så rekommenderar jag detta ypperliga svenskkodade program som en av våra forumsmedlemmar gjort som slog stort på scenen o utanför
    Kostar gratis o konverterar nästan allt + DVD filmer till format som PSP, PS3 och Iphone klarar.
    http://forum.psxcare.com/support/sho...onverter-Guide!

    http://pspvc.nswardh.com/
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    C-300 hade jag inte hört talas om. Jag har sett C-200 som mest. Jag sökte efter C-300 på Prisjakt och hittade ingenting.

    TviX HD N1 kostar trots allt bara knappt 1000kr och den stödjer de mest grundläggande funktionerna, alltså ingen inbyggd hårddisk, optisk drive eller lcd.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sorry, trött i mössan trodde jag att de hette c-300 ( c-200 skall det vara )
    Vi har en sådan ståendes på lagret ( Hansis eller första bästa kund ) den andra vi tog in köpte jag ut själv
    http://www.popcornhour.com/onlinesto...option=catalog

    Vi tänkte kasta in blålaser enheter o HDD o koda av dem så man kan spela regionsfritt, men det var en liten tuffing o knäcka o jag har inte haft tid o beställa hem läsare
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Text problem med filmer på xboxen
    By hhaggmark in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 09:33
  2. Går det att titta på .cue filmer på xboxen?
    By zane in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 18:08
  3. filmer till xboxen.
    By vindel in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-12, 21:37
  4. Xvid filmer i xboxen??
    By juffsarn in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 13:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •