Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Hjälp att se firmware-version på 360

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Question Hjälp att se firmware-version på 360

    Det var "länge" sen jag fixade med mitt xbox men nu har jag börjat igen och har inte hängt med riktigt i utvecklingen inom flashingen iXtreme.

    Kommer inte ihåg datumet då jag flasha den men har för mig att jag flashade 1.5 ett tag innan 1.51 kom ut men som sagt, är inte 100% säker
    så undrar om de finns något sätt att se vilken version man har..?

    För att spela de "nyare" spelen som kommit ut de senaste året så måste jag ha i ActiveIso-skiva för att dem ska funka, annars kommer bara loggan upp..
    och här om dagen när jag testa nya Medal Of Honor så kom loggan upp utan activeiso, och när jag testa med activeiso så kom det upp att skivan inte gick att läsas, kan vara dålig rip, jag vet..men kan de bero på att man måste uppdatera flashningen?

    med 1.51 iExtreme så behövs ingen iso och de nya spelen går att köra?

    råka uppdatera dashboarden innan jag visste nått om jtagen så den är körd..

    tack för alla svar

    //Stefan

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Activate.iso användes väl för iXtreme 1.6 om jag inte minns fel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av HockeySteffe Visa Inlägg
    Det var "länge" sen jag fixade med mitt xbox men nu har jag börjat igen och har inte hängt med riktigt i utvecklingen inom flashingen iXtreme.

    Kommer inte ihåg datumet då jag flasha den men har för mig att jag flashade 1.5 ett tag innan 1.51 kom ut men som sagt, är inte 100% säker
    så undrar om de finns något sätt att se vilken version man har..?

    För att spela de "nyare" spelen som kommit ut de senaste året så måste jag ha i ActiveIso-skiva för att dem ska funka, annars kommer bara loggan upp..
    och här om dagen när jag testa nya Medal Of Honor så kom loggan upp utan activeiso, och när jag testa med activeiso så kom det upp att skivan inte gick att läsas, kan vara dålig rip, jag vet..men kan de bero på att man måste uppdatera flashningen?

    med 1.51 iExtreme så behövs ingen iso och de nya spelen går att köra?

    råka uppdatera dashboarden innan jag visste nått om jtagen så den är körd..

    tack för alla svar

    //Stefan
    Var det mer än ett år sedan så föreslår jag att du uppgraderar mjukvaran på dvd´n istälelt till den senaste.
    Har vi flashat den tar vi nu ynka 250 kr för uppdateringar om vi har vårt garantisigill intakt på din konsol *om du tappat kvittot*
    annars 400 kr för en ny flashning.

    o du slipper aktiveringsskivor...

    Samsung iXtreme LT 1.0
    Hitatchi iXtreme 1.51
    Ben-Q iXtreme LT 1.2
    Lite-On iXtreme LT 1.1

    Samtliga LT slipper du aktiveringsskivor på och Hitatchin med 1.51 har inga sådana krav heller.

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Activate.iso användes väl för iXtreme 1.6 om jag inte minns fel.
    Stämmer, och bara för iXtreme 1.6
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Firmware-version på 320GB Slim
    By Acre in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 21:45
  2. Firmware version
    By frodrick in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 15:11
  3. Ny basenhet, vilken firmware version?
    By weepy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 09:19
  4. firmware version
    By swifter in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 22:10
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •