Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 53 av 53

Diskussion: Hjälp angående 2.0.12611.0 (November 1, 2010) Dashboard!

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av robbaz Visa Inlägg
    Så med andra ord ska man absolut inte ut på xbox live med black ops om man sitter på lt 1.1?
    Det är ingen som kan svara på med säkerhet, man kan gissa men inte ge specifik fakta. det vi vet i dagsläget är att LT 1.1 VAR säkert fram tills nya dashboarden, nu vet vi inte om den är säker längre, förmodligen är den INTE det, men som sagt inget vi kan med säkerhet säga...

    Sen vet inte jag huruvida nya call of duty även det har AP25 sektorer på skivan...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #32
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Då får consolen stå ett tag.

  3. #33
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Hur är det om man är bannad redan. Hur påverkas jag med en bannad konsol med dashen innan den nya kom alltså 9199? kan jag köra fable 3 å hur blir det i framtiden?

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    Hur är det om man är bannad redan. Hur påverkas jag med en bannad konsol med dashen innan den nya kom alltså 9199? kan jag köra fable 3 å hur blir det i framtiden?
    med 9199 kan du köra Fable III med 12611 kan du inte spela Fable III backup
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Ok bra. Jag fixade fable 3 backup nämligen idag å ville testa. skulle varit tråkigt om det inte gick att lira om man inte hade nya dashen.

  6. #36
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Hur gör ni andra, spelar ni på Live ännu med dom spelen som inte har checken eller kör ni offline?

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Hur gör ni andra, spelar ni på Live ännu med dom spelen som inte har checken eller kör ni offline?
    Dom flesta kör offline nu, många vill ju spela backups utan problem och det finns vad jag vet ingen officiell lista med spel som har AP25 checkarna... det kan vara andra spel som kommit före Fable III också bara det att just den biten inte använts av maskinerna!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Går väl mot strömmen jag då. Spelar NHL 11 på Live för fullt.

    Återkommer när jag blir bannad.

  9. #39
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hej. Tänkte bara fråga gäller även detta för chippade X360?
    Jag har NME 2.0. Är tacksam för svar.

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Stajlerboy Visa Inlägg
    Hej. Tänkte bara fråga gäller även detta för chippade X360?
    Jag har NME 2.0. Är tacksam för svar.
    NME är samma sak som att ha en uråldrig version av xtreme firmware i dvdläsaren...men troligen har du en gammal hitachi eller samsung och klarar dig ifrån AP25 eftersom de äldsta dvdläsarna inte har de funktioner som AP25 anropar och därmed är undantagna från den kollen. Hur livesäkert det är med NME vet jag inte, se till att kolla spel du kör live med ABGX360 om du tänker prova...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #41
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    NME är samma sak som att ha en uråldrig version av xtreme firmware i dvdläsaren...men troligen har du en gammal hitachi eller samsung och klarar dig ifrån AP25 eftersom de äldsta dvdläsarna inte har de funktioner som AP25 anropar och därmed är undantagna från den kollen. Hur livesäkert det är med NME vet jag inte, se till att kolla spel du kör live med ABGX360 om du tänker prova...
    Okej tack för svar. Men jag tror jag har en Benq läsare. Det är en x360 Elite från slutet av 07 tror jag. Hur är det med dom läsarna?
    Föresten spelar jag aldrig live. Men skulle vara kul att kunna uppdatera dashboarden och spela dom nya spelen. Om det inte fungerar i fortsättningen får man ju annars skaffa sig ett PS3 i stället.
    Last edited by Stajlerboy; 2010-11-13 at 11:57.

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stajlerboy Visa Inlägg
    Okej tack för svar. Men jag tror jag har en Benq läsare. Det är en x360 Elite från slutet av 07 tror jag. Hur är det med dom läsarna?
    Föresten spelar jag aldrig live. Men skulle vara kul att kunna uppdatera dashboarden och spela dom nya spelen. Om det inte fungerar i fortsättningen får man ju annars skaffa sig ett PS3 i stället.
    Det är bara samsung och tidiga version av Hitachi som är undantagna från AP2.5/AP25 checkarna... BenQ har alltså checkarna och därför kommer det inte fungera med ditt NME chip, på samma sätt som det blir för alla som kör flashat med random mjukvara som klarar wave 4+...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #43
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Ok. Trist.

  14. #44
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej!

    Har uppdaterat till senaste dashboarden, fråga mig inte varför... Men nu är det så att jag får unreadable disc på Call of duty black ops och även många andra spel som kommit det senaste halvåret. Bör jag flasha om boxen? Köpa en ny? Köpa orginalspel? Eller kommer det att lösa sig i framtiden? För jag antar att det är nya dashboarden som har fuckat upp min box?

    Mvh svanteK

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vissa spel som t.ex. Fable III och Assassins Creed Brotherhood innehåller AP2.5 sektorer, nya dashboarden (1241x och högre) kollar dom här sektorerna, stämmer dom inte får du Read error/clean disc errors...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    har någon av er fått nya NFS att starta? jag får det att starta med den gamla dashen, men den hänger sig när xbox 360 loggan kommer

  17. #47
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av svantek Visa Inlägg
    Hej!

    Har uppdaterat till senaste dashboarden, fråga mig inte varför... Men nu är det så att jag får unreadable disc på Call of duty black ops och även många andra spel som kommit det senaste halvåret. Bör jag flasha om boxen? Köpa en ny? Köpa orginalspel? Eller kommer det att lösa sig i framtiden? För jag antar att det är nya dashboarden som har fuckat upp min box?

    Mvh svanteK
    Kan du ge lite mer info:
    Vilken Ixtreme version har du
    Vilken dvd-läsare sitter i xboxen
    Uppdaterade du till nya dashen via live / usb / cd?

    COD bops( & andra bu:s ) funkar på nya dashen med Liteon7485 & Ix1.1

  18. #48
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av gmf Visa Inlägg
    Kan du ge lite mer info:
    Vilken Ixtreme version har du
    Vilken dvd-läsare sitter i xboxen
    Uppdaterade du till nya dashen via live / usb / cd?

    COD bops( & andra bu:s ) funkar på nya dashen med Liteon7485 & Ix1.1
    Cod bops funkar med nya dashen och en samsung läsare oxå

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av gmf Visa Inlägg
    Kan du ge lite mer info:
    Vilken Ixtreme version har du
    Vilken dvd-läsare sitter i xboxen
    Uppdaterade du till nya dashen via live / usb / cd?

    COD bops( & andra bu:s ) funkar på nya dashen med Liteon7485 & Ix1.1
    Det beror på att CoD Black ops inte har AP 2.5 vad jag vet

    Dom spelen som har AP 2.5 vad jag läst mig till är:

    Fable III
    Assassins Creed: Brotherhood
    Need For Speed: Hot Pursuit
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    har någon av er fått nya NFS att starta? jag får det att starta med den gamla dashen, men den hänger sig när xbox 360 loggan kommer
    Förmodligen hänger den sig för att den kanske är kompilerad för att fungera med någon 12xxx kernel, då kommer det inte fungera med äldre kernels, det vill säga det kommer inte fungera på 9199 utan du MÅSTE uppdatera till 12xxx för att spelet ska fungera felfritt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    fan vad bra jag var på xboxar ett tag där nu är man så efter. jag får väl ta och vänta lite med att spela nfs. vet inte om man brode uppdatera dashboarden efter allt jag läst

  22. #52
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    Ska man tro på denna ap2.5 patch llr inte??

    http://www.youtube.com/watch?v=g8akkT7NxD0

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ser så himmla fake ut att det inte är sant!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Invites 2010 tråden
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 302
    Senaste inlägg: 2014-05-29, 00:30
  2. Nya Xbox 360 dashboarden (2.0.12611.0)
    By Swizzy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-02, 10:08
  3. April 2010 uppdateringen
    By Ratchet in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 12:08
  4. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-12, 13:45
  5. Officiellt: Halo 2 släpps 9 November!
    By fArGo_sWe in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 22:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •