Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Liten fundering kring flashning av mitt 360.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Liten fundering kring flashning av mitt 360.

    Hej allihopa. Först vill jag bara be om ursäkt om detta är en dum fråga. Men vet inte särskilt mycket om sånt här.

    Jag funderar på att flasha min nya xbox 360 för att kunna spara lite pengar vid spelköp och sånt(när man är en fattig student så har man inte råd att köpa alla nya roliga spel ).

    Men jag undrar över en sak, jag hade tänkt fortsätta köpa spelen som jag kommer använda mest online (COD, HALO, BFbfc2 osv) för jag har förstått att man kan "enkelt" bli bannad från live om man blir påkommen med en flashad maskin. Medans singleplayer spelen skulle jag bränna.

    Jag undrar om det är möjligt, eller kan microsoft "se" min flashning när jag spelar online med spel jag köpt lagligt i affären?

    tack för svar på förhand.

    //gurkis

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    Har för mig att sålänge du har en flashad konsol spelar det ingen roll om du har ett original spel eller inte.. Det MS gör är att dem med sina senaste uppdateringar o.s.v kan känna av att det varit backup spel som spelats i konsolen och med den senaste dashboarden (för att kunna lira nya spel) spelar det ingen roll om du är on/offline du blir bannad ändå..

    Rätta mig om jag har fel.

    Även om du är student, jag har sj en flashad konsol och nu i efterhand har jag ångrat det.. Jag hade hellre köpt original nu och lirat online utan att tänka på att bli bannad.
    Nästa generations xbox ska jag lätt köpa original iaf :P

    P.S är även student som du..

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Aha, det sög ju. Så egentligen så tjänar man bara på att flasha om man enbart kört offline och inte ens är inpluggad till internet?


    //gurkis

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    Ja alltså låt säga att LT+ kommer ut då kan du ju lira online med dem nya spelen tills MS kmr på ett till sätt att göra det svårare för dom med flashade konsoler.
    Men risken kmr alltid finnas att du kan bli bannad med original spel eller inte, sålänge du är uppkopplad på xbox Live så kmr risken att bli bannad finnas.

    Som sagt jag personligen har tröttnat som fan på att spela offline även fastän jag var ganska säker på att jag inte skulle det innan jag köpte 360:n... Och som du säger du är student så antar att det mkt plugg som gäller så du lär väl bara ha tid för max 2 spel om året? Så det blir väl kanske inte allt för dyrt?

Liknande diskussioner

  1. Fundering kring ixtreme 1.4
    By Palanor in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 13:53
  2. fundering kring nätverk
    By monkie in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 21:02
  3. fundering kring Alladin Advance LCD
    By monkie in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-08, 20:14
  4. Liten fundering kring att löra linux på boxen
    By monkie in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-20, 14:40
  5. Fundering kring xbox cpun...
    By BullHead in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-17, 22:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •