Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: XEXMENU startar om jtag-box

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0

XEXMENU startar om jtag-box

Jag har stött på ett problem med xexmenu 1.1. Programmet vägrar starta när jag har extern usb-disk ikopplad. Istället startar boxen om. Detta gäller endast när jag har spelen uppackade i en "Games"-mapp i disk-rooten (för att man ska slippa browsa default.xex-filerna manuellt). Lägger jag spelen i nån annan mapp så funkar allt utmärkt men då spaltas de ju inte upp som man gärna vill. Nån som känner till problemet?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Hmm, skumt... har man Games på interna hårddisken och kör XEXMenu därifrån brukar konsollen frysa med svart skärm, samma gäller om man kör XEXMenu från samma USB enhet som man lägger spelen på... är det så du gör?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    I länken under finns det lite inlägg om xexmenu's buggar. Jag har också fått boxen att starta om och det berodde troligtvis på att jag hade en intern katalog med namnet games och en usb-disk med en katalog med samma namn. byter man namn på en av dem så fungerar det.

http://forum.psxcare.com/support/sho...166#post234166

http://forum.psxcare.com/support/sho...185#post234185

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Nae, jag startar xexmenu från interna disken vilket är dess enda innehåll förutom ett par arcade i content-katalogen, ingen games-katalog där alltså. Kör alla backups från externa i en katalog som alltså kan heta vad som helst förutom "Games". Inget större problem förvisso men vore ju sjysstare om spelen hamnade i Games Discovery (vilket de faktiskt gör om jag kopplar in extern med "Games"-katalog EFTER att jag startat upp xexmenu).

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Vad är det för hårddisk du kör med? kan det vara så att den har några boot sectorer eller liknande som kan fiffla med XEXMenu?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ok, har du formaterat om den ordentligt i FAT32? alltså inte via windows direkt utan via GuiFormat t.ex.
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Formaterad via NXE-dashboard

Såg nu i faq att du skrivit de där med att det krashar när den samtidigt används som minnesenhet osv, vilket den faktiskt gör. Dock var problemet likadant när jag körde hfs+. Ska prova clean fat32 imorn och se men jag är skeptisk.
    Last edited by stenkall; 2010-11-03 at 02:50.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Formatera disken i windows med Guiformat: http://www.ridgecrop.demon.co.uk/ind...?guiformat.htm
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Japp det var den dolda xbox360-katalogen som spökade. Skumt.

Liknande diskussioner

1. XBReboot 8955, XeXmenu etc guide *update*
    By psytroll in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2012-06-10, 14:23
  2. XeXMenu / JTAG hackbar xbox 360?
    By myslex in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-05-25, 13:40
  3. xexmenu hdloader
    By sacha in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 02:51
  4. xexmenu problem
    By slippery pete in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 18:34
  5. XeXmenu 1.1 released!
    By psytroll in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 22:38

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner