"Har inga speciella inställningar cIOS249 base56" var ställer jag in cIOS249 och var ställer jag in base 56 ?
"Har inga speciella inställningar cIOS249 base56" var ställer jag in cIOS249 och var ställer jag in base 56 ?
När du följe min guide så installerade du "cIOS249[56]-v20.wad" och det är cIOS249 med base IOS56.
i USB Loaders så väljer du ju vilken IOS du ska ladda spelet med, och du hade ju testat alla alternativ
3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4
Ok, Ja jag testade med 249 i usbloader GX.. Får se om jag får tag i en annan ISO fil att testa.. Måste tacka för all hjälp och till kanonbra guide !
Kanske ställer nåra fler frågor.. Är ju retfullt att man kan starta en del spel och inte andra...
Länge sedan jag gjorde detta, men vet att just NSMB behöver att ha (eller i alla fall behövde ha) en crackad main.dol omdöpt till SMNP01.dol i rooten av SD-kortet för att fungera. Har du den? googla annars på 'SMNP01.dol' så hittar du bland de översta svaren var du kan få tag i dolfilen och hur du skall göra dina inställningar för just det spelet i UsbLoaderGX.
Hoppas att det hjälper....
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Ok, men Jumbo67 kör med UsbLoader GX och det var om jag förstod det rätt det han/hon sökte svar på hur han/hon skulle göra för att få igång det.
Har för mig att man kunde starta det med gecko nånting också utan dolfilen men det här löste det för mig i alla fall.
Har som sagt ingen erfarenhet med senare cIOS heller då min har fungerat sedan nåt år tillbaka med alla spel jag stoppat i den, inkl. Golden Eye.
Hur som helst kan det ju vara värt att prova om det fungerar.
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Hallå! Har testat nu med 'SMNP01.dol' men utan framgång.. Jag har testat med Wiiflow, UsbloaderGX och Configurable USB Loader ... Men tack för tipset! Kan bara inte fatta att det ska vara helt omöjligt att köra från USB när jag kan spela samma spel som är bränd till skiva på Wiiét likaså BigBrain Academy fungerar inte på usb men bränt detta till skiva och det fungerar rolex !
wiiflow, tog du den från: http://wiiflow.wiitdb.com/
eller från: http://code.google.com/p/wiiflow/ <--- denna fungerar, den tidigare gör det INTE
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
HAr nu laddat ned Beta 2.2 och testat men det funkar inte... En annan sak, hur byter jag *.dol fil i WII Flow ? Jag har bara main.dol och jag kan inte välja någon annan *.dol fil (exempelvis 'SMNP01.dol' )....
Specifikt under varje spel så kan man välja (verkar det som ) en annan .dol. men jag kan inte byta , klickar jag på pilarna så händer inget.. Jag har lagt .dol i roten
kollade och testade lite med Wiiflow och man kan inte byta dol på NSMB eftersom det är inte specat i en wdm fil.
testade med Resort spelet som kräver alt dol och där kunde man byta....
3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4
Google is your friend!
Det här är bara tankar om eventuella orsaker, har inga som helst erfarenheter av att lösa liknande problem med detta som jag skriver nu!!!
Du skrev från början att du spelat från bränd skiva. Är det denna kopian du har tagit backup på eller en annan version du laddat ner?
Om det är den du spelat tidigare, är du 100% säker att den inte är patchad på något sätt för att den skall gå att spela från skiva? jag vet att det släpptes en hel drös med NSMB som var patchade och moddade på olika sätt för att få det att fungera från skiva. Om det är så, försök få tag i en clean release för att testa om det löser problemet.
Om du tankat den igen, är du säker på att det är en fungerande release, för det släpptes som sagt en hel drös och många av dem fungerade inte.
Är du helt säker på att överföringen från skiva till HDD blev rätt? Det har hänt mig vid några tillfällen att det inte blivit rätt. Prova att ta en ny backup och skriv över den gamla för att utesluta.
Bookmarks