Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Backup manager - Vilken skulle du rekomendera?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21

    Backup manager - Vilken skulle du rekomendera?

    Finns fler att välja på, men vilken fungerar egentligen bäst?
    Alla svar uppskattas :-)

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Alla funkar väl bra på sitt sätt, snyggast Designmässigt är Gaia.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Alla funkar väl bra på sitt sätt, snyggast Designmässigt är Gaia.
    Ah tack, ska kolla närmare på den då :-)
    Har hört att om man gör en backup med en valfri manager så går denna inte att öppna med någon annan manager, kan det verkligen stämma?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Nyare Open Mananger eller Gaia kan ha det fenomenet då de nyare patchar spelen per automatik.
    Jag har inte upplevt några problem själv och har man det får man dumpa på nytt av sina original bara så det är ju ingen jättestor process Jag har dock för mig att det var ett rykte som uppkom iochmed info om BM 1.1 från 1.0 som Team PSJailbreak släppt. Dock vet jag inte om det stämmer eller om de fixat det eller om det bara var ett elakartat rykte.

    Lös på lite på http://www.ps3-hacks.com så ser du vad de olika managerprogrammen har för stöd o krav o changelogs.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    tackar, trevlig sida när man kikar runt lite. Har dessutom försökt få handkontrollerna att fungera till min pc, får se om dessa drivrutiner fungerar bättre än de jag testat tidigare. :-]
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Nyare Open Mananger eller Gaia kan ha det fenomenet då de nyare patchar spelen per automatik.
    Jag har inte upplevt några problem själv och har man det får man dumpa på nytt av sina original bara så det är ju ingen jättestor process Jag har dock för mig att det var ett rykte som uppkom iochmed info om BM 1.1 från 1.0 som Team PSJailbreak släppt. Dock vet jag inte om det stämmer eller om de fixat det eller om det bara var ett elakartat rykte.

    Lös på lite på http://www.ps3-hacks.com så ser du vad de olika managerprogrammen har för stöd o krav o changelogs.

  6. #6
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Alla funkar väl bra på sitt sätt, snyggast Designmässigt är Gaia.
    Designmässigt så vinner ju Flex Manager utan några tvivel :P
    Dock så går ju funktioner före design och då har man ju i stort sätt bara senaste Open Manager och Gaia att välja på

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Designmässigt så vinner ju Flex Manager utan några tvivel :P
    Dock så går ju funktioner före design och då har man ju i stort sätt bara senaste Open Manager och Gaia att välja på
    Flex installerade jag o avinstallerade då man var tvungen att FTPA in bilder så jag installerade om Open Manager *skratt*
    Sen kom Gaia o jag fastnade lite för den

    Min Ps3a har inget nätverk att koppla upp sig mot så jag tyckte att Flex var lite overkill.
    Men auto nedladdning av omslag i Gaia efter man slagit på w-lan tillfälligt var smidigt satan.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Ja det va en stor nackdel att man först va tvungen att hitta covers, anpassa storleken, döpa den korrekt och föra över. En av orsakerna till att ja också övergav Flex, och att den inte gick bra ihop med andra manager. Gillar designen skarpt dock, den känns lite lyxigare än andra managers, om man orkar föra över covers dvs :P

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Jag har bara provat Gaia, Open och Backup. Av de tyckte jag Gaia var helt klart bäst. Jag installerade Flex också men den skrevs över av Open på något vis.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Det har börjat ett projekt under namnet "Unified Backup Manager" som har samlat 3 av de mer kända managerprogrammerarna för att gör en "manager to rule them all"

    moh.sakhaii (Open Manager)

    Rogero (Rogero Manager)

    drizzt84 (Gaia Manager)
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Jag har bara provat Gaia, Open och Backup. Av de tyckte jag Gaia var helt klart bäst. Jag installerade Flex också men den skrevs över av Open på något vis.
    Jag hatade Flex o avinstallerade den o då rök alla spel med på samma gång *garv*
    Råkade kasta in den andra ggn med av misstag efter jag uppdaterat OM o sen provade jag bara att lägga in OM igen o då försvann skinnet
    Flex är en påbyggnad på OM som lättast tas bort genom att man installerar OM på nytt *ler*

    Den dagen det kommer ett egen skinbart managerprogram kommer vi säkert då se snygga saker
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Någon som har provat multiMAN v1.08.05 includes 800 covers???

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    39
    Respekt
    14

    bästa och snyggaste managern?

    Citat Original inlägg av Tonic Visa Inlägg
    Någon som har provat multiMAN v1.08.05 includes 800 covers???
    jag använder multiMAN ver 1.09.04 [20101107_153800].pkg tycker den funkar klockrent , gillar även att den automatiskt patchar spel som kräver systemversion 3.42.
    sen gillar jag att man kan "scrolla" covers i denna manager.
    och att man kan köra bluray rips genom den.

Liknande diskussioner

  1. rekomendera en bra converter för 480x272 ?
    By grillo in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 20:57
  2. Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 02:35
  3. Rekomendera en bra dvd brännare
    By Smurfhits 45 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-05-13, 12:02
  4. 200gb HDD att rekomendera?
    By Recman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-29, 08:57
  5. backup på sina daves, vilken mapp..?
    By T2 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-10, 07:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •