Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Nya Dashen och Fable 3

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Nya Dashen och Fable 3

    Vet inte om det noteras innan men jag har en xbox med en utbytt drive, för 2 år sedan kunde man inte flasha en viss sorts xbox utan man bytt dvdn, jag tror det sattes i en Hitachi. Den är flashad med 1.4.

    Innan jag uppdaterade till senaste dashen nu i November så fungerade Fable 3 (orginal). Efter uppdateringen fungerar den inte. Klagar på att den inte kan läsa skivan.

    Jag kör för övrigt bara orginalspel på boxen.

    Finns det någon lösning på detta.

    Ny box skulle naturligt vis lösa detta men hade hoppats på en något billigare lösning.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Well, du kan ju alltid montera i en samsung läsare istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Xsint Visa Inlägg
    Efter uppdateringen fungerar den inte. Klagar på att den inte kan läsa skivan.

    Felmeddelande att konsollen inte kan läsa skivan är en indikation på att du har en moddad konsoll eller kör från en bränd skiva

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Obbe Visa Inlägg
    Felmeddelande att konsollen inte kan läsa skivan är en indikation på att du har en moddad konsoll eller kör från en bränd skiva
    det är för att din läsare inte läser AP25 sektorerna på skivan korrekt Samsung har inte stöd för dom checkarna i huvudtaget, därav borde det fungera med Samsung läsare, dock kanske det inte gör det om den är spoofad?

    Enligt vad jag läst att C4EVA sagt ska AP25 checkarna skippas med Samsung och vissa tidiga hitachi spelare... dock är jag som sagt inte säker på huruvida det gäller spoofade också eller bara dom som MÅSTE ha samsung/hitachi
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Xsint Visa Inlägg
    Vet inte om det noteras innan men jag har en xbox med en utbytt drive, för 2 år sedan kunde man inte flasha en viss sorts xbox utan man bytt dvdn, jag tror det sattes i en Hitachi. Den är flashad med 1.4.

    Innan jag uppdaterade till senaste dashen nu i November så fungerade Fable 3 (orginal). Efter uppdateringen fungerar den inte. Klagar på att den inte kan läsa skivan.

    Jag kör för övrigt bara orginalspel på boxen.

    Finns det någon lösning på detta.

    Ny box skulle naturligt vis lösa detta men hade hoppats på en något billigare lösning.
    En fråga bara, fungerar nåt av dina andra spel? (har du några backup spel som du kan prova med?)

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har man spoofat så tror xboxen att den har en annan läsare än samsung och försöker därför köra AP25 checkarna...vilka misslyckas eftersom samsungen inte har de funktioner som krävs för att besvara dessa anrop.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Dumt av mig att inte behålla orginal DVDn då jag inte kör annat än orginal spel, har inte kör ett enda backupat spel på långt över 1 år och kommer inte heller att göra det.

    Kan tillägga att alla andra orginalspel fungerar, dom har väll inte det nya kopierings skyddet som Fabel 3 har. Jag kan nog invänta en BAN snart på boxen oxå.

    Jag har ju klarat mig länge med min 1.4 flash.

Liknande diskussioner

  1. hjälp med Evolution-x dashen
    By Spanker in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 22:55
  2. Launch dvd på dashen
    By Keffman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-01, 14:34
  3. Original dashen...
    By TheHenk in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-13, 17:39
  4. Funkar DVD fjärren i dashen?
    By Silver2 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-05-17, 00:18
  5. Kan man boota om i MS dashen
    By Silver2 in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-21, 00:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •