Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Beställa en ny 360

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18

    Beställa en ny 360

    Satt och spelade cod black ops nyss och fick de berömda grafik fel och konsolen hängde sig. så det är väl dags och skaffa en ny ? mitt andra problem är ju att jag har en massa spel som inte är live säkra för 5öre då jag inte bryr mig om det alls om live, men sett att om jag köper en ny flashad 360 så kommer ju inte dom fungera nå mer? min gamla 360 hade hitachi 3.2 flashen som är några år gammal. Finns det någon flash version som funkar med dom gamla spelen utan en massa live patchar? typ Ixtreme ( tar alla spel) Och kan man flasha slim modellen än?

    ps. skriva är inte min starka sida som ni kanske märker, men hoppas ni förstår ändå.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    Satt och spelade cod black ops nyss och fick de berömda grafik fel och konsolen hängde sig. så det är väl dags och skaffa en ny ? mitt andra problem är ju att jag har en massa spel som inte är live säkra för 5öre då jag inte bryr mig om det alls om live, men sett att om jag köper en ny flashad 360 så kommer ju inte dom fungera nå mer? min gamla 360 hade hitachi 3.2 flashen som är några år gammal. Finns det någon flash version som funkar med dom gamla spelen utan en massa live patchar? typ Ixtreme ( tar alla spel) Och kan man flasha slim modellen än?

    ps. skriva är inte min starka sida som ni kanske märker, men hoppas ni förstår ändå.
    det går inte att flasha slim i dagsläget tyvärr, den är knäckt med ingen info om när firmware kommer. bryr du dig inte om live så försök inhandla / skaffa en jtag, det är det värt. du behöver inte bry dig om ixtreme något mer, bara packa upp på interna hårddisken eller extern usb och köra.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    men måste ändå ha den flashad då jag har över 100 spel som jag vill kunna spela men har tänkt på en jtag konsol men dom är lite för dyra för mig, då jag behöver en extern disk också. Kan man köra icke stealth spel med LT flashen?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    men måste ändå ha den flashad då jag har över 100 spel som jag vill kunna spela men har tänkt på en jtag konsol men dom är lite för dyra för mig, då jag behöver en extern disk också. Kan man köra icke stealth spel med LT flashen?
    Japp det kan du, hitachi har iXtreme 1.51 som ska svälja allt, dock är jag osäker på hur det är med just spel som inte har stealth... men LT har inga som helst säkerhetspärrar som tidigare version av iXtreme haft, den mjukvaran du pratar om till hitachi där uppe är Xtreme mjukvara (första mjukvaran till 360's typ fast en senare version då...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    rätta mig om jag har fel. Om jag beställer Xbox 360 Super Elite 250GB IXTREME LT + två handkontroller så kan jag spela alla spel fast dom inte är korrekt patchade via abgx360? skiter i spel som är typ 2-3år gamla, dom har man ju spelat igenom redan ändå.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    rätta mig om jag har fel. Om jag beställer Xbox 360 Super Elite 250GB IXTREME LT + två handkontroller så kan jag spela alla spel fast dom inte är korrekt patchade via abgx360? skiter i spel som är typ 2-3år gamla, dom har man ju spelat igenom redan ändå.
    stealth måste finnas i backupen för att det ska bootas. de flesta "scene" spel har stealth inbakat förutom de tidigaste. med tidiga menar jag de allra första releaserna av 360 spel..

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    okej då vet jag då blir det nog och köpa en super elite eller vänta på att slim versionen blir flash möjlig

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    rätta mig om jag har fel. Om jag beställer Xbox 360 Super Elite 250GB IXTREME LT + två handkontroller så kan jag spela alla spel fast dom inte är korrekt patchade via abgx360? skiter i spel som är typ 2-3år gamla, dom har man ju spelat igenom redan ändå.
    Swizzy får säga till om jag är ute och cyklar, men iXtreme LT skall vara väldigt avslappnad när det gäller koll av hur korrekt patchade spelen är. Tror inte du skall ha några problem med dina befintliga skivor om dom fungerat på äldre firmwares. Håll dig ifrån live samt undvik uppdatering till absolut senaste dashboard bara.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Swizzy får säga till om jag är ute och cyklar, men iXtreme LT skall vara väldigt avslappnad när det gäller koll av hur korrekt patchade spelen är. Tror inte du skall ha några problem med dina befintliga skivor om dom fungerat på äldre firmwares. Håll dig ifrån live samt undvik uppdatering till absolut senaste dashboard bara.
    Det är så jag känner till att det ska vara, LT ska ju liksom vara så nära original mjukvaran som det bara är möjligt det vill säga inga spärrar i form av StealthCheckar i huvudtaget... dock inget jag kunnat testa eftersom jag inte har några spel utan stealth...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    det kanske är bäst och vänta med och köpa en 360 till LT+ flashen kommer? vad jag förstod så måste man uppdatera sin dashboard för att spela Fable 3 och slutar flashen att fungera? och om jag nu ska köpa en slim version, hur gör jag då med mina saves från min gamla 360? kan man flytta över dom på något sätt?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    det kanske är bäst och vänta med och köpa en 360 till LT+ flashen kommer? vad jag förstod så måste man uppdatera sin dashboard för att spela Fable 3 och slutar flashen att fungera? och om jag nu ska köpa en slim version, hur gör jag då med mina saves från min gamla 360? kan man flytta över dom på något sätt?
    Du måste absolut inte uppdatera till 12611 för att spela Fable III jag kör det på min JTAG som har 9199... utan problem

    Men uppdaterar du till 12611 slutar det fungera som backup... LT + lär inte komma förrens EFTER nyår någon gång, så det blir rätt lång tid du får vänta... om du köper konsoll av oss uppdaterar vi för 250:- i dagsläget, vi får se hur det blir senare när LT+ väl kommit...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    vaddå så man behöver inte uppdatera? man kan trycka nej och lira iaf?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    vaddå så man behöver inte uppdatera? man kan trycka nej och lira iaf?
    12611 finns INTE med Fable III, det är 9199 som följer med Fable III...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    12611 finns INTE med Fable III, det är 9199 som följer med Fable III...
    haha okej måste ha läst fel i dom andra trådarna

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    haha okej måste ha läst fel i dom andra trådarna
    ingen fara, lätt hänt även jag läser fel emellanåt! :O
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    vi alla har dyslexi hehe men de blir nog och vänta på att slim går att flasha innan jag ger mig på en ny 360, får underhålla mig med ps3 och wii så länge


    Edit: hur blir det om jag köper en slim kan flytta över sina save's och annat från sin gammla "tjock" hdd ?
    Last edited by swifter; 2010-11-18 at 21:25.

Liknande diskussioner

  1. måste man beställa?
    By TonyW in forum Nintendo DS
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 22:54
  2. Beställa lite?
    By macman in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 19:28
  3. Beställa Matrix
    By Entropi in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-16, 11:56
  4. Beställa
    By Cola in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-14, 17:14
  5. Beställa (Hansi)
    By ^Fille^ in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-27, 22:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •