Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Inget ljud, ingen bild

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Inget ljud, ingen bild

    Efter rrodfix fix finns varken bild eller ljud, vet dock inte om det funkade innan heller.
    Har testat kabeln på andra kosoller så den är det inget fel på.
    Boxen är en xenon.

    Har testat hålal inne rt+y under uppstart.
    Har testat att hålla inne sync under uppstart.

    /Johan

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Förmodligen är den bara seg med RROD koden... låt konsollen stå i typ 10-20 minuter inkopplad, och se om den börjar blinka med 3 röda lampor =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Har testat ha den på över en timme nu men inget ljud, ingen bild och inga felkoder.
    Kan måhända graffedelen pajjat ?
    Har gört om en del som blivit utan bild men fortfarande haft ljudet kvar,,,men denna är både ljud o bild borta.
    Ska testa o stega mig fram till open tray o se om den reagerar.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om konsollen går igång så ska det blinka till grönt och gå runt i en cirkel, men om inget händer när du trycker på power annat än att det börjar lysa i mitten, ja då vetefan vad som är fel annat än att din nand kan ha blivit väldigt korrupt, det är såhär det brukar bli på JTAG-Hackade Jasper konsoller med inbyggt minne om man använder det interna minnet, men det borde du inte ha kunnat göra med din konsoll eftersom du har Xenon, dom har ALDRIG inbyggt minne så vitt jag vet iaf

    jag skulle som sagt tippa på att det är nand kretsen som inte mår bra i den här maskinen, alternativt har något hänt med mjukvaran på nand kretsen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Jag har de symtomen på min jtag hackade jasper nu har originaldump kvar... ska jag flasha in originaldumpen en gång och se om den startar eller räcker det med att flasha in freeboot delen som jag använde?

    EDIT
    Jag flashade in freeboot och det funkar, men mina savegames är korrupta så jag får börja om på fable3
    Last edited by Electron; 2010-11-08 at 00:02.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Den gröna lampan snurrar runt som normalt.

    Appropå inbyggt minne, det finns inte på xenon men på vilka andra finns det och hur ser man det ?

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av johanzz Visa Inlägg
    Den gröna lampan snurrar runt som normalt.

    Appropå inbyggt minne, det finns inte på xenon men på vilka andra finns det och hur ser man det ?
    Det finns bara i jasper, hur man ser det? hmm jadu jag antar att du köper arcade, annars om de står på boxen att de ska vara 256/512 mb minne och du inte hittar något minneskort i lådan så är det inbyggt, dock märkte jag ikväll att det inte är bra att använda det minnet på en jtag hackad maskin... vart tvungen att hacka min igen!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av johanzz Visa Inlägg
    Den gröna lampan snurrar runt som normalt.

    Appropå inbyggt minne, det finns inte på xenon men på vilka andra finns det och hur ser man det ?
    Hmm, ok... då är det förmodligen något fel med A/V porten om du kan få den att ejecta via handkontroll...

    Du kan se om det är inbyggt minne på när den är tillverkad och om det är en Arcade maskin, du kan även se det genom att inte ha några minnen kopplade till den och gå in under memory eller så kikar du på lådan, står det bara "256 mb Memory" eller "512 mb Memory" på lådan är det inbyggt minne, står det "Memory unit" är det externt minneskort (falcon)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. PS3: Ingen bild, inget ljud och blinkande kontroller
    By Henkolainen in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 11:30
  2. HDMI toppen bild men inget ljud?
    By vhartman in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 22:08
  3. Ljud men ingen bild?
    By Ipop in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 07:15
  4. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 22:58
  5. PS2 startar inte, ingen bild, inget ljud...
    By Hansi in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-01-04, 10:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •