Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 47

Diskussion: Kinect

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Kinect

    Hej,

    Jag har lite funderingar angående detta tillägg till xbox.
    Man skulle ju helt klart vilja skaffa de men då uppstår problemet ( om de nu är ett problem ) med min chipade xbox360.
    Denna enhet behöver en uppdatering för att funka. Så min fråga är kommer min xbox360 fortfarande funka som chipad och vara säker efter denna uppdate eller är de ngn "special" ver av denna uppdatering jag måste ha eller ngt liknande??

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Updaten som krävs (så vitt vi vet) gör så att du måste uppdatera flashen (du har med 99% säkerhet INTE chippat boxen utan bara flashat) den här uppdateringen kommer så småningom, man har INTE lovat att det ska komma i år, därför rekomenderas du att vänta och se.

    Det kan mycket väl komma en custom update, men mindre troligt eftersom det kräver att man har nycklarna som microsoft använder för att signera uppdateringarna, och har man det kan man lika gärna göra JTAG funktion till alla 360's
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    jo de är sant jag har en flesh.
    De är nog bäst att vänta till de kommer en uppdatering kommer.

    Tack för svar

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag har också flesh, på benen och innanför skinnet. Och hade flesh i min köttfärsås idag. H0h0 kunde inte låta bli

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    En liten enkel fråga hoppas jag.
    Har en bannad box och tänkte köpa kinect men kommer det att fungera på min bannade box? bäst att fråga innan man drar ner något spel.
    boxen blev bannad för snart 1 år sedan om de spelar någon roll?
    hoppas på ett snabbt svar.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    En liten enkel fråga hoppas jag.
    Har en bannad box och tänkte köpa kinect men kommer det att fungera på min bannade box? bäst att fråga innan man drar ner något spel.
    boxen blev bannad för snart 1 år sedan om de spelar någon roll?
    hoppas på ett snabbt svar.
    uppdaterar du med senaste dashboarden ska det inte vara några problem o köra kinect, dock får du extra checkar med nyare spel (Fable III)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    En liten enkel fråga hoppas jag.
    Har en bannad box och tänkte köpa kinect men kommer det att fungera på min bannade box? bäst att fråga innan man drar ner något spel.
    boxen blev bannad för snart 1 år sedan om de spelar någon roll?
    hoppas på ett snabbt svar.
    kinect fungerar på bannad box, bara installera senaste dashboard men du får ladda ner den manuellt och installera om du inte redan har den. i dagsläget finns den kanske inte på microsofts-sida men finns via torrent. problemet är att nyare spel har en ny antibackup-funktion (ap 2.5 finns trådar om den) och den nya dashboarden hindar dig att boota backupade spel.. däremot verkar du kunna boota dem om du har en samsung eller tidig hitachi-läsare. finns ingen fix på problemet i nuläget att boota spelen från nyare läsare förutom en mojäng du placerar till din dvd-spelare.. finns en tråd om det här.. http://forum.psxcare.com/support/sho...-med-AP-2.5%29

    kinectspelen i dagsläget verkar inte ha ap 2.5 kollen...
    Last edited by int21; 2010-11-06 at 23:37.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    jag hörde att de skulle funka med Lite-On LT 1.1 + New Dash som ligger på kinect adventures disc.
    Man skall slippa gå live för att uppdatera.
    Men jag kommer iaf vänta tills ngn på denna sida havet har testat detta och kan beskriva mer i detalj hur man gör.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Så om jag fattat de rätt så kan jag ladda ner nya dashboard på nätet, installera den och köra Kinect spel. Superbra! Men kommer mina gamla spel fortfarande att fungera med nya dash?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Så om jag fattat de rätt så kan jag ladda ner nya dashboard på nätet, installera den och köra Kinect spel. Superbra! Men kommer mina gamla spel fortfarande att fungera med nya dash?
    Det är det som är kruxet, med 12611 som finns tillgänglig på nätet får maskinerna en till check att göra på vissa spel, för tillfället är det ända spelet jag hört som ska ha dessa checkarna Fable III men lär komma med majoriteten spel frammåt... du kan då INTE spela dessa spelen utan att uppgradera din firmware i din 360 till LT + när den väl släppts, vilket ryktas om ska bli under nästa år...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Oki antar att de är den nya dashen som heter 12611, de jag är mest intresserad av i dags läget är att kunna köra Kinect spelen och mina gamla spel på boxen sen får man ta de som kommer senare. Trodde faktiskt inte att man kunde lägga in dashborden manuelt med en skiva men de var ju bra, någon speciell skiva den ska brännas på? Varför måste man ha den nya dashboarden för att spela Kinect? Går de inte med en gammal dashboard? Är ni säkra på det?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Oki antar att de är den nya dashen som heter 12611, de jag är mest intresserad av i dags läget är att kunna köra Kinect spelen och mina gamla spel på boxen sen får man ta de som kommer senare. Trodde faktiskt inte att man kunde lägga in dashborden manuelt med en skiva men de var ju bra, någon speciell skiva den ska brännas på? Varför måste man ha den nya dashboarden för att spela Kinect? Går de inte med en gammal dashboard? Är ni säkra på det?
    Jag har ingen kinect så kan inte säga att det krävs, men med tanke på att du får inställnings meny för Kinect med 12611 så är jag rätt säker på att det krävs update för den, och det är rätt sanolikt annars också

    Du behöver ärligt talat inte äns bränna det på skiva, du kan lägga det på ett USB Minne också (formaterat i FAT32)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Oki då får jag inga problem med att lägga in nya dash då, den funkar med alla tidigare versioner av dash? Var hittar man den nya dashborden då?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Oki då får jag inga problem med att lägga in nya dash då, den funkar med alla tidigare versioner av dash? Var hittar man den nya dashborden då?
    http://support.xbox.com/sv-se/pages/...m-updates.aspx
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag köpte Kinect idag och testade på min bannade Xbox360 - fungerar hur bra som helst.
    Det som inte fungerade var dom brända Kinect spelen. Däremot fungerade det brända Castlevania - LOS. Kinectspelen syns bara som DVD i Xboxen, testar jag sedan skivan med ABGX360 ser det korrekt ut.
    Testade spel:
    Dance evolution - DVD
    Kinect sports - DVD
    Fable III - Unreadable disc
    Castlevania - OK
    Dead rising 2 - OK
    Enslaved - OK

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Fable III är typ normalt, den saknar nämligen AP25 checkarna, vad gäller Kinect spelen där har jag faktiskt ingen aning om dom har ytterligare kopierings skydd, det skulle inte förvåna mig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Polarn fyllde år igår o fick en Knäckt *skratt*
    han kör en Elite boc so männu inte är bannad med LT 1.1 mjukvara på.
    12611 är ett måste för att få Knäckten att se ens handrörelser, satt o vinkade som tusan igår framför en sådan
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Men vad kan de vara för skit att Kinect spelen inte fungerar på en bannad box?

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Men vad kan de vara för skit att Kinect spelen inte fungerar på en bannad box?
    nytt kopierings skydd? dåliga backuper av spelen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Är väl något sånt trams, hoppas på lösning av problemet snart.

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag vet en lösning
    Men folk är väl rätt trötta på att höra mina ( köp en omoddad o kör original på ) och min andra ( uppdatera inte högre än 9199 tillsvidare )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag vet en lösning
    Men folk är väl rätt trötta på att höra mina ( köp en omoddad o kör original på ) och min andra ( uppdatera inte högre än 9199 tillsvidare )
    Alt. 1 är ju en lösning. Inte uppdatera till högre än 9199 är ju dock ingen lösning för då funkar ju inte Kinect...

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av dirre04 Visa Inlägg
    Jag köpte Kinect idag och testade på min bannade Xbox360 - fungerar hur bra som helst.
    Det som inte fungerade var dom brända Kinect spelen. Däremot fungerade det brända Castlevania - LOS. Kinectspelen syns bara som DVD i Xboxen, testar jag sedan skivan med ABGX360 ser det korrekt ut.
    Testade spel:
    Dance evolution - DVD
    Kinect sports - DVD
    Fable III - Unreadable disc
    Castlevania - OK
    Dead rising 2 - OK
    Enslaved - OK
    Jag hade samma problem med Kinect spelen. Jag hade en Benq med iXtreme 1.61, tog och flashade om den till LT 1.2, nu funkar alla Kinect spelen hur bra som helst, går att installera.

    Hade även problem med att installera James Bond och CODBO innan, fick upp gör rent skivan mm, men nu känner den inte ens igen någon skiva på James Bond (har slängt CODBO skivorna då jag inte kunde spela dom och har köpt spelet)

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Jag hade samma problem med Kinect spelen. Jag hade en Benq med iXtreme 1.61, tog och flashade om den till LT 1.2, nu funkar alla Kinect spelen hur bra som helst, går att installera.

    Hade även problem med att installera James Bond och CODBO innan, fick upp gör rent skivan mm, men nu känner den inte ens igen någon skiva på James Bond (har slängt CODBO skivorna då jag inte kunde spela dom och har köpt spelet)
    Har du provat Fable 3 och C.O.D Black Ops ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Ska testa mitt ikväll, ska först köra in nya dashboarden. Är ju bra de funkar för någon.

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag testade nyss Fable 3 på en Hitatchi 47 med iXtreme 1.51 ( Första läsaren som kom till 360 )
    Där dunkade det fint med senaste dash ( 12*** )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dirre04 Visa Inlägg
    Jag köpte Kinect idag och testade på min bannade Xbox360 - fungerar hur bra som helst.
    Det som inte fungerade var dom brända Kinect spelen. Däremot fungerade det brända Castlevania - LOS. Kinectspelen syns bara som DVD i Xboxen, testar jag sedan skivan med ABGX360 ser det korrekt ut.
    Testade spel:
    Dance evolution - DVD
    Kinect sports - DVD
    Fable III - Unreadable disc
    Castlevania - OK
    Dead rising 2 - OK
    Enslaved - OK
    Glömde säga att jag har samsung läsare och att fable 3 fungerade fint innan uppdateringen.

  28. #28
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    När kom LT1,2? Vet inte riktigt vilken jag har men testa precis Kinect sport och kinectimals men funka inte, fan vad besviken jag är.

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    iXtreme LT 1.2 var länge sedan det släpptes. Min iXtreme LT 1.2 som jag har på datorn är från 2010-07-09 så förmodligen släpptes det någon gång kring där. iXtreme LT 1.2 finns för övrigt endast till BenQ. Till LiteOn är 1.1 senast och till Samsung är 1.0 den senaste och enda.

  30. #30
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Oki är nog 1,1 jag har, kan de vara så att man måste ha sensorn inkopplad för att spelen ska fungera?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •