Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: En fråga on xDrive och den nya dashboarden plus slim och AP25 checkarna.

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    21

    En fråga on xDrive och den nya dashboarden plus slim och AP25 checkarna.

    Hej jag sitter här med en falcon box med Benq läsare och har varit lite för ivrig med att uppdatera xboxen och nu får jag upp felmedelslandet från Fable 3 men det är hittills det enda spelet men gissar på att det kommer att användas flitigt i framtiden.

    Köpte min 360 i januari 2008 från psxcare och den har fungerat problemfritt, den har bara hängt sig kanske max 5 gånger. Däremot kan den leva om ganska mycket i vissa spel trotts att jag kör från hårddisken så jag är lite ängslig att jag kommer att få PROD i framtiden.

    Men får jag PROD efter garantin har gått ut så kommer jag köpa en slim och då undrar jag om denna xDrive http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1118&xSec=91 fungerar till den och samt att den inte svarar på AP25 checkarna.

    Om den fungerar till slim plus att den inte svarar på AP25 anropen så är det lika bra att köpa en sådan istället för en ny läsare. Men fungerar det inte så kommer jag att slänga in en Samsung läsare som inte svarar på dessa anrop.

    Tacksam för svar.

    M.V.H. Johan

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tror inte xdrive går att använda på slim, men innan det finns firmwares för slim ute så kan vi inte titta på det.

    Att byta till en drive som inte har stöd för AP25 skiter sig, för driven måste spoofas och då märker boxen ändå att det blir knas med ap25...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    21
    Okej tack men vad innebär att läsaren måste spoofas?

    Det måste ju finnas något sätt att komma förbi detta?

    Aldrig att jag betalar dessa ockerpriser! Då är det färdig gemat på 360 definitivt och då blir det en jailbreak på PS3an istället.

    M.V.H. Johan
    Last edited by Jühan; 2010-11-08 at 18:30.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jühan Visa Inlägg
    Okej tack men vad innebär att läsaren måste spoofas?

    Det måste ju finnas något sätt att komma förbi detta?

    Aldrig att jag betalar dessa ockerpriser! Då är det färdig gemat på 360 definitivt och då blir det en jailbreak på PS3an istället.

    M.V.H. Johan
    1. Spoofning = Få DVD'n att säga att det är en annan läsare än vad det egentligen är, t.ex. du får en Hitachi att säga till 360'n att det är en Liteon som 360'n vill att det ska sitta i den, det är en så kallad Liteon Spoofning

    2. Komma förbi det? jao kör in en läsare av samma märke/modell som den som satt i från början

    X-Drive kommer med största sannolikhet INTE fungera med slim varianten då X-Drive har ett eget top-lock som gamla 360 Blaster hade, detta för att du ska kunna koppla ur x-driven utan att det blir allt för bökigt, det här top-locket passar inte till en slim, så för att det ska fungera måste man isåfall ta fram en helt ny variant av toplocket alternativt en helt ny variant av x-drive
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    21
    Okej tack så mycket för svaren! Nu blev det lite klarare hur det fungerar och jag hoppas att det inte bli som det står på bland nyheter på förstasidan att det måste till en ny firmware för varje nytt spel.

    Man har ju klarat sig hittills med att patcha om spelen.

    Men att det inte finns något riktigt hårdvaru chip istället som Wii och alla äldre konsoler istället. För det kan dem ju inte förstöra med någon uppdatering till dashboarden för det är ju rent omöjligt att förstöra ett fysiskt chip med en mjukvarudatering.

    Att ni inte har något sånt att erbjuda här på PSXCare för det är ju skitsamma om man kan spela live eller inte för min del.

    Tex. det här chippet http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...FpwLtCIqFd.php

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Stealth eject är som att gå 10 år tillbaka i tiden...swaptrick har vi kört på både PS1 och PS2 med liknande chip/knep och det är alltid en ful-lösning. Visst finns det en efterfrågan så kan vi montera sådana, men det är bara en tidsfråga så har vi en bra firmware att använda istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jühan Visa Inlägg
    Okej tack så mycket för svaren! Nu blev det lite klarare hur det fungerar och jag hoppas att det inte bli som det står på bland nyheter på förstasidan att det måste till en ny firmware för varje nytt spel.

    Man har ju klarat sig hittills med att patcha om spelen.

    Men att det inte finns något riktigt hårdvaru chip istället som Wii och alla äldre konsoler istället. För det kan dem ju inte förstöra med någon uppdatering till dashboarden för det är ju rent omöjligt att förstöra ett fysiskt chip med en mjukvarudatering.

    Att ni inte har något sånt att erbjuda här på PSXCare för det är ju skitsamma om man kan spela live eller inte för min del.

    Tex. det här chippet http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...FpwLtCIqFd.php
    det är inte riktigt samma sak med wii och ps2 chippen som det är med 360'n, mjukvaran på xbox 360 finns i DVD enheten, fungerar på samma sätt som wii chippen med undantaget att man inte behöver löda in en extra krets för att få fram funktionen, det ända som wii chippen och ps2 chippen har som inte 360 mjukvaru flashningen har är regionsfrihet.

    Om nintendo will kan dom göra på samma sätt som Microsoft gjort med 360'n, slänga ut en uppdatering som gör att det blir flera checkar mot skivan, på samma sätt som Xbox 360, dock tror jag inte att deras mjukvara i DVD enheterna har stöd för det redan utan det blir isåfall på nyare maskiner...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    21
    Okej tack för dem eminenta svaren!

    Men tänk om det blir som ni säger att man måste flasha om firmwaren för varje gång man vill spela ett nytt spel. Då får man ju inte göra något annat än att flasha eftersom att jag spelar bara singelplayer och ett singelplayer spel tar ungefär tio timmar att klara ut.

    Sedan blir det samma visa igen att Microsoft kommer med något nytt jävulskap så man måste flasha om igen.. Är det inte framtidssäkrare då med Stealth eject?

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Har alltid o kommer alltid vara en Katt o råtta lek
    Jag tycker inte det är så farligt att behöva uppdatera mjukvara en gång i halvåret eller om året för att kunna köra nyare spel.
    Kunde vart värre.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jühan Visa Inlägg
    Okej tack för dem eminenta svaren!

    Men tänk om det blir som ni säger att man måste flasha om firmwaren för varje gång man vill spela ett nytt spel. Då får man ju inte göra något annat än att flasha eftersom att jag spelar bara singelplayer och ett singelplayer spel tar ungefär tio timmar att klara ut.

    Sedan blir det samma visa igen att Microsoft kommer med något nytt jävulskap så man måste flasha om igen.. Är det inte framtidssäkrare då med Stealth eject?
    För offline spelande är väl Stealth Eject en relativt schysst lösning, men samtidigt lite smått jobbig, då den förmodligen kommer kräva att du kör in original liret eller så för att få fram datan som maskinen vill ha!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    45
    Respekt
    21
    Aj fan det lät inte bra det där, det lät jobbigt.

    Men det skulle vara bra med ett ingrepp sen var det klart.

Liknande diskussioner

  1. Test av xDrive 360
    By Pendragon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 16:12
  2. Fråga om flashning psp slim 2001
    By LeoLagerwall in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 09:55
  3. Xecuter xDrive SD kit (white or Black) for Xbox 360
    By allewii in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-16, 15:21
  4. Fråga ang. erat PSP Slim
    By f0cker in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 20:58
  5. PSP Slim fråga
    By Highscore in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 21:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •