Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Hur gör jag med ny ps3key och fel fw?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Unhappy Hur gör jag med ny ps3key och fel fw?

    Hej.

    Var inne idag och fick en ps3key av Stanislav .. jag förklarade att det var för en slim 3.01 men läste nu på ps3keysidan att de bara stödjer fw 3.41.. antar att ps3:an drar ner senare än 3.41 fw om man kör vanlig update.. kan man lösa detta på något sätt.. annars är det lite surt..

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PRB Visa Inlägg
    Hej.

    Var inne idag och fick en ps3key av Stanislav .. jag förklarade att det var för en slim 3.01 men läste nu på ps3keysidan att de bara stödjer fw 3.41.. antar att ps3:an drar ner senare än 3.41 fw om man kör vanlig update.. kan man lösa detta på något sätt.. annars är det lite surt..
    Såvitt jag vet så är du nog dessvärre körd! Om du har en nyare fw installerad. Men håll utkik efter uppdateringar som stödjer nyare fw på ps3key.com

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av hugin85 Visa Inlägg
    Såvitt jag vet så är du nog dessvärre körd! Om du har en nyare fw installerad. Men håll utkik efter uppdateringar som stödjer nyare fw på ps3key.com
    Fast jag köpte det idag och har inte ens öppnat förpackningen.. kanske får jag traska tillbaka till butiken, jag hade ju sagt ill vilken fw som jag kör och frågade vilken key som funkar..

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Det finns firmware 3.41 att tanka ner och sedan lägga på en usb sticka... så du är inte körd...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PRB Visa Inlägg
    Fast jag köpte det idag och har inte ens öppnat förpackningen.. kanske får jag traska tillbaka till butiken, jag hade ju sagt ill vilken fw som jag kör och frågade vilken key som funkar..
    http://www.ps3-hacks.com/file/87 <--- ladda hem 3.41 här och lägg update.pbp filen i följande mappstruktur på ett USB minne formaterat i FAT32:

    x:\PS3\UPDATE\UPDATE.PBP

    där X = enhetens bokstav i windows OBS: det MÅSTE vara stora bokstäver för att den ska hitta updaten... därefter går du in på system update på ps3:an och väljer att uppdatera från USB minne istället tips; uppdatera UTAN nätverks kabel inkopplad, och utan trådlöst nätverk inställt!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    ka prova, tusen tack!!

    hoppas hoppas nu! kanonforum

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Om jag kör denna lösning nu med att uppgradera till 3.41, spelar det då någon roll om det är US eller EURO Fw? Står inget på länken och hittade dessa i annat forum, direkt från Sonys servrar.. vet inte om man vågar prova dem heller om Sony skulle vilja fula sig riktigt ordentligt..

    US version: http://dus01.ps3.update.playstation....7/PS3UPDAT.PUP

    EUR version: http://deu01.ps3.update.playstation....7/PS3UPDAT.PUP

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Fråga dig själv...köpte du din PS3 i europa eller i USA? Välj sedan det som känns rimligast.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Svårt att göra fel, känner du dig osäker så räcker det vanligtvis att hålla andan eller att googla en gång till ;-)

  10. #10
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Tvivlar på att du har amerikansk maskin om du inte vet skillnaderna, i så fall hade kanske ditt hus stått i lågor, eller åtminstone din PS3, då spänningen i vägguttaget är olika, och du hade varit i behov av en converter. Vägguttagen ser dessutom olika ut. Så är den köpt i Europa, kör på EUR.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ladda ned denna 3.41 ( jag kör den själv )
    http://www.ps3-hacks.com/file/87

    Den fungerar.

    Det är den jag länkat från Teensy 2.0 kom igång guiden.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Tvivlar på att du har amerikansk maskin om du inte vet skillnaderna, i så fall hade kanske ditt hus stått i lågor, eller åtminstone din PS3, då spänningen i vägguttaget är olika, och du hade varit i behov av en converter. Vägguttagen ser dessutom olika ut. Så är den köpt i Europa, kör på EUR.
    Alla japanska och amerikanska PS3 vi testat har fungerat hur bra som helst med 220V. OBS - vi har inte testat någon importerad SLIM ännu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Tvivlar på att du har amerikansk maskin om du inte vet skillnaderna, i så fall hade kanske ditt hus stått i lågor, eller åtminstone din PS3, då spänningen i vägguttaget är olika, och du hade varit i behov av en converter. Vägguttagen ser dessutom olika ut. Så är den köpt i Europa, kör på EUR.
    som hansi säger fungerar amerikanska och japanska maskiner (fat åtminstone) även i sverige utan någon konverter, detta PSU'n i dom är special tillverkad för att kunna switcha om beroende på strömstyrkan in
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ladda ned denna 3.41 ( jag kör den själv )
    http://www.ps3-hacks.com/file/87

    Den fungerar.

    Det är den jag länkat från Teensy 2.0 kom igång guiden.
    Tack K!

    Kör hellre det än något från en sonyserver..

    // Rob gamla dvd service

  15. #15
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    som hansi säger fungerar amerikanska och japanska maskiner (fat åtminstone) även i sverige utan någon konverter, detta PSU'n i dom är special tillverkad för att kunna switcha om beroende på strömstyrkan in
    Jaså där ser man Go Sony får man väl säga då som tänkt i bredare banor

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Jaså där ser man Go Sony får man väl säga då som tänkt i bredare banor
    Billigare att tillverka en nätdel o sätta i alla maskiner än att tillverka tre olika
    Sånt gjorde man bara för 10 år sen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. ps3key
    By mois in forum Playstation 3
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 10:08
  2. PS3Key på väg ut till försäljarna nu...
    By Tjurig in forum Playstation 3
    Inlägg: 161
    Senaste inlägg: 2010-10-22, 08:39
  3. PS3key Problem
    By SkyHead in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-21, 19:12
  4. Har några problem med min ps3key
    By BigMunch in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 21:51
  5. Ps3key vs jailbreak vs android etc
    By gheno in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 15:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •