Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 54 av 54

Diskussion: Vilken dongel rekommenderar ni?

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Öppnar du strömswitchen så får du se hur risigt lödd den är, den kortsluter rätt lätt om man har otur, jag lödde om den o satte på krympslang för att minímera kortslutningsrisker. Den är skitrakkigt byggd...

    Inget försäkringsbolaget komemr godkänna om den orsakar en kortis eller brand tyvärr.

    Enda jag ser som nackdel med den är att du måste köra in Deras koder...
    Men med minneskort i så bootar den PL3 och utan HERMES har jag för mig

    Lätt att uppgradera, lätt att använda, isolerad och lyser upp blått o fint.
    Switchen efter en anti krotslutning modifiering med krympslang o mer lödtenn var smidig faktiskt på Slim maskiner.
    Enligt deras hemsida kommer dom släppa source på deras mjukvara fritt imorgon. Då blir den helt öppen. Frågan är om man tjänar på det då dom har varit snabba med uppdateringar hittils.

    Update: Ny uppdatering med öppen källa...

    http://www.gamebox.hk/Download.htm
    Last edited by LowDead; 2010-11-19 at 00:16.

  2. #32
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kuligt, såg även att dom korrigerat skrivproblemen som kom med senaste mjukvaran med, har inte hunnit uppgradera min sticka där hemma då jag inte använder den som primär dongel
    Jag uppgraderade min Ps3Key med 4.3 mjukvaran o den funkar kanon den med o är mindre
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #33
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    Har själv en Minimus (den vanliga) och är riktigt, riktigt nöjd med den.

    Om man är en vanlig användare så behöver man inte köpa den med mer minne, det vore som att slänga pengar i sjön då den vanliga Minimus räcker gott och väl. Filerna man laddar in på Minimusen är så små och tar knappt någon plats alls och man lär aldrig använda allt minne som man har.

    Men visst, vissa vill ju vara värst och ska ha det värsta. Bara onödigt i mina ögon.

  4. #34
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av mog Visa Inlägg
    Har själv en Minimus (den vanliga) och är riktigt, riktigt nöjd med den.

    Om man är en vanlig användare så behöver man inte köpa den med mer minne, det vore som att slänga pengar i sjön då den vanliga Minimus räcker gott och väl. Filerna man laddar in på Minimusen är så små och tar knappt någon plats alls och man lär aldrig använda allt minne som man har.

    Men visst, vissa vill ju vara värst och ska ha det värsta. Bara onödigt i mina ögon.
    Lite varför jag valde att köra en teensy 2.0 och inte ++ själv som jag kunde få av en polare som beställde hem ett gäng
    Jag har även en P3Go som har mest minne av alla o bootar dubbla koder ( PL3 eller Hermes )
    Sen ahr jag en Ps3KEy med som jag tycker är användarvänligast av dem alla ( för folk som klarar av drag n drop men inte baka egna koder ) där uppdateringar släpps på deras sida så man slipper leta på google efter nya koder

    Man kan börja billigt o köpa dyrare sedan om behovet fins tycker jag.
    Just nu är PSJailbreak en het potatis då den kan nedgradera o är ensam om det. Hade köpt en sån jag med om jag legat på 3.50 o velat ned till 3.41 men nu har jag haft tur med mjukvarorna.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #35
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    kan inte rekommendera psjailbreak (original). köp en PSkey eller något annat som har stöd för spel uppdateringar

  6. #36
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Fick hem minimus 32 avr idag. Flashade de och det verkade gå bra. När jag startar det lyser alla 3 leds och efter ett tag slutar den blå att lysa. Men både röd och grön fortsätter lysa. När man kollar på guider för minimus avr så ska röd lysa först och sen grön. men nån som om det är annorlunda med 32 versionen? Har gjort jailbreaks stepsen. eller går att att kolla om man kommit in i jailbreak mode på nåt sätt? Har försökt googlat lite efter den men hittar inget.

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pata88 Visa Inlägg
    Fick hem minimus 32 avr idag. Flashade de och det verkade gå bra. När jag startar det lyser alla 3 leds och efter ett tag slutar den blå att lysa. Men både röd och grön fortsätter lysa. När man kollar på guider för minimus avr så ska röd lysa först och sen grön. men nån som om det är annorlunda med 32 versionen? Har gjort jailbreaks stepsen. eller går att att kolla om man kommit in i jailbreak mode på nåt sätt? Har försökt googlat lite efter den men hittar inget.
    Du ska få nya alternativ i menyn om du gjort rätt (under Game)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Okej,tack! Då fungerar det

  9. #39
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Fan allt gick bra, la över fifa 11 och det fungerade perfekt. Sen skulle la jag över Assassins Creed Brotherhood och använda updaten man fick med i den releasen. Sen hakade dig sig så startade om och nu när jag startar ps3 (spelar ingen roll om det är i jailbreak mode eller som vanligt) så kommer det inte upp nåt under värken spel, video eller bilder. Det bara refreshas..Tips? Hjälp?

    Edit: Tänkte att köra en systemåterställning borde hjälpa så gjorde det, valde snabbformatering. Har ståt en bra stund men inget händer och den står ännu på 0 %. Nån som har en aning hur lång tid det tar? Ska jag låta den stå så ett tag till eller testa att starta om den? Men då kanske system brakar?
    Last edited by Pata88; 2010-11-19 at 23:13.

  10. #40
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Då kan jag bara beklaga din trista jailbreak start,du lär få köra återställning av system och filer med hjälp av recovery mode. Är tydligen ett problem med det spelet som fuckar upp ps3:an. Finns tråd om det på psx-scene:
    http://psx-scene.com/forums/f118/ass...ted-xmb-70695/

  11. #41
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Då kan jag bara beklaga din trista jailbreak start,du lär få köra återställning av system och filer med hjälp av recovery mode. Är tydligen ett problem med det spelet som fuckar upp ps3:an. Finns tråd om det på psx-scene:
    http://psx-scene.com/forums/f118/ass...ted-xmb-70695/
    Tack så jätte mycket! Fick det att fungera igen genom att följa instruktionerna i tråden!

  12. #42
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pata88 Visa Inlägg
    Fan allt gick bra, la över fifa 11 och det fungerade perfekt. Sen skulle la jag över Assassins Creed Brotherhood och använda updaten man fick med i den releasen. Sen hakade dig sig så startade om och nu när jag startar ps3 (spelar ingen roll om det är i jailbreak mode eller som vanligt) så kommer det inte upp nåt under värken spel, video eller bilder. Det bara refreshas..Tips? Hjälp?

    Edit: Tänkte att köra en systemåterställning borde hjälpa så gjorde det, valde snabbformatering. Har ståt en bra stund men inget händer och den står ännu på 0 %. Nån som har en aning hur lång tid det tar? Ska jag låta den stå så ett tag till eller testa att starta om den? Men då kanske system brakar?
    Man måste aktivera "BR-Disc Required", annars kraschar hårddisken som den gjorde för dig. Så aktivera den om du ska köra Brotherhood så kommer de funka galant

  13. #43
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Ok, vart gör du det i Gaia?

  14. #44
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Öppnar du strömswitchen så får du se hur risigt lödd den är, den kortsluter rätt lätt om man har otur, jag lödde om den o satte på krympslang för att minímera kortslutningsrisker. Den är skitrakkigt byggd...

    Inget försäkringsbolaget komemr godkänna om den orsakar en kortis eller brand tyvärr.

    Enda jag ser som nackdel med den är att du måste köra in Deras koder...
    Men med minneskort i så bootar den PL3 och utan HERMES har jag för mig

    Lätt att uppgradera, lätt att använda, isolerad och lyser upp blått o fint.
    Switchen efter en anti krotslutning modifiering med krympslang o mer lödtenn var smidig faktiskt på Slim maskiner.
    Den där switchen är ju inte direkt nån dealsealer heller. Knatade upp till lokala lampskojaren och köpte en vanlig sladdströmställare istället, kostade väl runt 20 spänn eller något sånt. Satte den sisådär 30 cm ner på sladden, från PS3:an sett, vilket gör att jag kan lägga brytaren bredvid PS3:an istället för att behöva rota bakom konsollen när jag vill bryta strömmen. Mycket smidigare. Och så får man ju lite fler JB-dongles att välja på om man inte låser sig vid att köpa en som levereras med en switch

    Om någon känner sig inspirerad, så rekommenderar jag dock att köpa en tvåpolig brytare. Jag köpte en enpolig, och jag gillar inte riktigt att dioden på ps3:an börjar lysa igen efter en stund om man råkar plugga i stickproppen så man bryter på nollan. Visst räcker det med att vända på stickproppen, men bryter man både på fas och nolla har man overridat europlugsystemets idiotiska utformning, och är på säkra sidan.

    Vill man inte klippa av originalsladden kan man passa på att köpa en extrasladd när man ändå håller på. Det är en helt vanlig apparatkabel med C7-connector.

    Kanske en affärsidé för er på PSXcare också? Köpa in en laddning sladdar + brytare, och bygga ihop för de som inte orkar fixa det själva, eller inte riktigt vågar ge sig i kast med livsfarliga verktyg som sidavbitare och skruvmejsel?
    Last edited by kaputnik; 2010-11-23 at 23:01.

  15. #45
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Äääh, orka löda...
    Claes Ohlsson
    Artikelnummer: 36-4010
    Namn: Uttag med Strömbrytare
    Pris: 99 kr

    Bild:
    http://www.google.com/imgres?imgurl=...w=1024&bih=585

    Bild 2 ( andra änden )
    http://www.google.com/imgres?imgurl=...w=1024&bih=585
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #46
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Äääh, orka löda...
    Claes Ohlsson
    Artikelnummer: 36-4010
    Namn: Uttag med Strömbrytare
    Pris: 99 kr

    Bild:
    http://www.google.com/imgres?imgurl=...w=1024&bih=585

    Bild 2 ( andra änden )
    http://www.google.com/imgres?imgurl=...w=1024&bih=585

    "Orka löda" säger killen som smälte om kallisarna och lyxade till det med krympslang i switchen som följde med, istället för att bara skicka smäcket till sopens sälla jaktmarker Och utöver det så är det väl så gott som alltid skruvplintar i de där sladdströmställarna, vill man ha med lödöron får man nog fråga specifikt efter det

    Förslaget att köpa en elpadda med brytare på Classe till ändamålet, vilket insinuerar att man skulle ha den lättillgängligt och därmed synligt liggande bredvid konsollen, fick mitt känsliga sinne för estetik och smak att begå seppuku

  17. #47
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Vet inte om jag har förstått rätt, är också sugen på en ps3key. Funkar spel oavsett vilken dongel man köper eller sitter man där med en ps3key och inga spel som är kompatibla sen? En annan fråga också, om man nu köper denna ps3key och installerar och sedan uppdaterar sin ps3 så slutar den funka, så mycket har jag förstått. Men är det ok då att köra vidare som innan med online och glömma att man köpte den eller förstör man alla möjligheter att "gå tillbaka" om man installerar en dongel?

  18. #48
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bengelito Visa Inlägg
    Vet inte om jag har förstått rätt, är också sugen på en ps3key. Funkar spel oavsett vilken dongel man köper eller sitter man där med en ps3key och inga spel som är kompatibla sen? En annan fråga också, om man nu köper denna ps3key och installerar och sedan uppdaterar sin ps3 så slutar den funka, så mycket har jag förstått. Men är det ok då att köra vidare som innan med online och glömma att man köpte den eller förstör man alla möjligheter att "gå tillbaka" om man installerar en dongel?

    De spel som funkar i nuläget med den dongle du tänkt dig kommer funka för all framtid. Hur det blir med framtida spel går det ju bara att spekulera i, men det hänger både på mjukvaran som är installerad på din dongle (det som lite lätt felaktigt benämns "payload" i diskussionerna) och på backup managern du har installerad på PS3:an.

    När det kommer till val av dongle, så handlar det väl egentligen om att välja ett det alternativ vars mjukvara man tror kommer utvecklas aktivt för en längre tid framöver, och i mina ögon finns det två filosofier att gå på här: antingen väljer man ett "homebrewalternativ", exempelvis Teensy eller motsvarande USB-utvärderingskort, till vilket det finns gott om oberoende utvecklare som skriver sina egna payloads, vilket innebär att man inte är helt beroende av en enda instans för att få uppdateringar, eller så väljer man ett kommersiellt alternativ från någon leverantör som har ett rykte att vara rädd om, som därmed inte helt lättvindigt kan droppa supporten när försäljningen stagnerar och lämna användarna ute i kylan. PS3Key är ett bra exempel på ett sådant alternativ.

    Sedan är det väl en fråga om vilka features du vill ha nu, och vad du tror dig behöva i framtiden. Det finns en uppsjö olika varianter här (olika storlek på PROM-minnet, UMS-storage inbyggt, yadda yadda). I nuläget är väl det mesta likvärdigt rent funktionsmässigt, extragrejerna är mest lull-lull som kanske gör vissa grejer lite bekvämare, men det är absolut inget kritiskt som krävs för att spela vissa spel och sånt. Det enda jag kan tänka mig kan komma att spela någon roll är väl hur stort PROM-minnet är, då det inte är någon omöjlighet att framtida payloads helt enkelt är större.

    När det kommer till backup managers och deras kompatibilitet med just den dongle du tänkt dig, så är det väl som vanligt: köper man något av de populärare alternativen så är man hemma, väljer man något mer obskyrt, så är det ingen omöjlighet att man står där ute i kylan framöver. Det här hänger både på managerutvecklare och payloadutvecklare, det finns ju två vägar att gå. Antingen knapprar managerutvecklaren ihop en manager som är kompatibel med den payload som finns till din dongle, eller så knapprar dongletillverkaren ihop en payload som funkar med de managers som finns. I det första fallet har du en bättre chans för att det ska ske om du har en populär dongle, i det andra fallet är du beroende av att tillverkaren håller payloaden till sin dongle uppdaterad.

    Jag tror på PS3key i de aspekterna jag tagit upp i alla fall, det är i mina ögon ett av de bättre val du kan göra i nuläget om du vill ha en kommersiell lösning som med stor sannolikhet kommer hållas med uppdateringar för en längre tid framöver, även om jag själv föredrar de öppna lösningarna, då de i alla fall hittills varit först med det mesta nya, och inte är så värst mycket krångligare att hålla på med. Den enda nackdelen jag ser med dem är att de inte alls är lika prydligt paketerade så att säga, de flesta USB-utvärderingskort kommer som ett naket kretskort, utan någon snygg casing.

    Hursomhelst, skulle det visa sig att du gjorde fel val, så är det ju inte hela världen. Donglarna kostar kaffepengar, och det är ingen monteringskostnad involverad för den som inte är så flängd med lödkolven till skillnad från hur det var på de konsoller där det var chippning som gällde. Det är ju knappast så att man måste sälja röven på stan för att ha råd med en ny dongle om den man köpte råkar bli utdaterad i framtiden.

    Angående huruvida PS3:an blir "skitig" efter att du jailbreakat den kan jag bara spekulera, eftersom jag inte har någon direkt insikt i "the inner workings" av en PS3:a, och jag kan faktiskt inte säga att mina spekulationer lutar åt endera hållet. Moderna konsoller loggar en massa säkerhetsrelaterat jox, och det känns ju som att en del av de grejer som sker när man jailbreakar en PS3 faller inom den ramen, men å andra sidan så bypassas ganska mycket av säkerhetsfunktionerna när man jailbreakar den. Utöver det borde en firmwareupdate och en formatering av hårddisken sopa igen alla spår utom eventuella security event-loggar. Det finns säkert nån som kan ge ett bättre svar på det här på forumet, men vill man vara helt säker får man anta att PS3:an aldrig kan få tillbaka sin oskuld så att säga, och helt enkelt betrakta det som oåterkalleligt.

    Ett tillägg till det sista: man kan ju om inte annat se det som att när man spelat en handfull spel gratis på sin jailbreakade konsoll, så har det betalt sig, då kostnaden sparat in på att inte köpa spelen motsvarar kostnaden av en flång ny PS3:a. Det blir rent ekonomiskt en bättre affär att köpa en till PS3:a att köra de spel man vill köra online på, än att låta bli att jailbreaka sin gamla och istället köpa de spel vars onlinefunktioner man skiter i.
    Last edited by kaputnik; 2010-11-25 at 01:36.

  19. #49
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    "Orka löda" säger killen som smälte om kallisarna och lyxade till det med krympslang i switchen som följde med, istället för att bara skicka smäcket till sopens sälla jaktmarker Och utöver det så är det väl så gott som alltid skruvplintar i de där sladdströmställarna, vill man ha med lödöron får man nog fråga specifikt efter det
    Det var faktiskt lödöron o inte skruvplintar som nog hade vart bättre rent ur isoleringssynpunkt

    Jag fick en sån av en av våra leverantörer mot att jag recenserade den lite o klart som attans att jag öppnade switchen o kikade, jag var lite skeptisk till en början... Mer skeptisk efter jag öppnade o sådär lagom munter efter jag lödde om o isolerade Mitt tips till dem var att bara köpa stickan utan switch eller om de får bättre pris på paketen friskriva sig på sin ÅF sida med att switchen inte är CE märkt och att de inte rekommenderar att man använder de ur "kortslutnings synpunkts risker ) De tackade för infon o skall kontakta tillverkaren och be dessa isolera dessa "Switchar" om de bestämmer sig för att köpa dem

    Ja jag är en Lödapa
    Skriva isär saker o förbättra är det bästa jag vet *ler*

    Citat Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
    Förslaget att köpa en elpadda med brytare på Classe till ändamålet, vilket insinuerar att man skulle ha den lättillgängligt och därmed synligt liggande bredvid konsollen, fick mitt känsliga sinne för estetik och smak att begå seppuku
    Lätt o lätt, man får med en hållare med dubbelhäftande tape på när man köper den på Classe som man kan sätta i stereohyllan förslagsvis i någon hörna på insidan av skåpet lite i skymundan, du kan alltid spraya den svart med om du orkar vara designmedveten *skratt*

    Kika på detta: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89884587
    Min kombination hemma består av skåpen tv´n som på bilden är betydligt mycket mindre än den 55" LED jag hade hemma (Innan jag skickade skiten på service) *skratt* men jag har valt skåpluckor framtill och skippat bakstyckena helt för ventilnationens skull *kör jag en konsol så har jag även luckorna öppna
    I den vänstra delen hemma hos oss har jag en Ps3 på en av hyllplanen och switchen i ovankant bredvid på sidan. Den syns knappt o är lättillgänglig.


    Seppuku även kallat Harakiri för en Krigare med Samuraivärdighet/Titel är väl den kvinnliga motsvarigheten till det senare nämnda (Seppuku) om jag inte mins fel
    Mao: Samuraiers kvinnor begår Seppuku medan männen begår Harakiri
    Last edited by Pendragon; 2010-11-25 at 10:24.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #50
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

  21. #51
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Min dator skrek inte när jag stoppade in den för att uppdatera, sen att jag kör med rätt nya antivirusprogram o två stycken till råga på allt
    Jag har inga sådana filer på min sticka mig veterligen, skall kika senare om den sitter i autokarantän.

    Förmodligen handlar det om en isolerad händelse där någon fått en sticka någon testat på en smittad dator
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #52
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det var faktiskt lödöron o inte skruvplintar som nog hade vart bättre rent ur isoleringssynpunkt

    Hehe, jo, men jag tänkte ju på sladdströmställarna man köper hos lampskojaren, inte på switchen som följde med PS3Go

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag fick en sån av en av våra leverantörer mot att jag recenserade den lite o klart som attans att jag öppnade switchen o kikade, jag var lite skeptisk till en början... Mer skeptisk efter jag öppnade o sådär lagom munter efter jag lödde om o isolerade Mitt tips till dem var att bara köpa stickan utan switch eller om de får bättre pris på paketen friskriva sig på sin ÅF sida med att switchen inte är CE märkt och att de inte rekommenderar att man använder de ur "kortslutnings synpunkts risker ) De tackade för infon o skall kontakta tillverkaren och be dessa isolera dessa "Switchar" om de bestämmer sig för att köpa dem
    Vissa har det bra och får TV-spelsprylar som varuprover på jobbet! Själv får jag bara massa trista prylar för det mesta. Wärtsilä är dock bra, de brukar skicka usbminnen och sånt för att smöra in sig

    Mjo, som sagt, switchen är ju ändå ingen dealsealer. Man klarar sig rätt bra utan den, det finns som vi redan avhandlat mycket bättre alternativ än en switch på baksidan av konsollen.

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ja jag är en Lödapa
    Skriva isär saker o förbättra är det bästa jag vet *ler*
    Same same! Förbättra och konstruera nya smarta lösningar på gamla problem är sjukt kul. Det är nog en yrkesskada, som fartygsingenjör på en polskbyggd rostholk till båt har man en del att göra på den fronten kan jag ju lova

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg

    Lätt o lätt, man får med en hållare med dubbelhäftande tape på när man köper den på Classe som man kan sätta i stereohyllan förslagsvis i någon hörna på insidan av skåpet lite i skymundan, du kan alltid spraya den svart med om du orkar vara designmedveten *skratt*

    Kika på detta: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89884587
    Min kombination hemma består av skåpen tv´n som på bilden är betydligt mycket mindre än den 55" LED jag hade hemma (Innan jag skickade skiten på service) *skratt* men jag har valt skåpluckor framtill och skippat bakstyckena helt för ventilnationens skull *kör jag en konsol så har jag även luckorna öppna
    I den vänstra delen hemma hos oss har jag en Ps3 på en av hyllplanen och switchen i ovankant bredvid på sidan. Den syns knappt o är lättillgänglig.
    Ah, du har alltså gjort nåt mer eller mindre fast montage med switchen? Ja i sådana fall är det ju klart godkänt

    Nu blir det OT:

    Har alldeles för mycket konsoller själv, så jag får knappt plats i den möbel jag har. Det är en helt öppen variant, också från Ikea, med tre hyllplan. Hade dock tänkt köpa en ny större möbel av tre skäl: 1) jag får absolut inte in en till konsoll, och fler kommer det bli. 2) hylljävlarna har börjat bågna av vikten, och 3) öppen möbel suger av två skäl: först och främst allt damm. Sedan har vi det tidigare nämnda sinnet för estetik som klagar så högljutt att det hörs ända från helvetet, där det befinner sig efter gårdagens självmord, över att alla kablar som syns där bakom konsollerna.

    Har funderat lite på det där med ventilationen, tror jag kommer ta upp hål i baksidan och peta in några rätt maffiga datorfläktar för att få lite luftutbyte. Man kör ju bara en konsoll åt gången, och annars är det väl bara HTPC:n som är igång mer eller mindre konstant, så det räcker nog med att luften inte blir stillastående i möbeln så lär man vara hemma. Sen får man väl göra lite arrangemang med nån spegel och nåt hål på baksidan för att få in IR-signaler från fjärrkontroller, är själv ingen fan av glasdörrar. Ett annat mer hightech alternativ kunde ju vara att försöka få tag på en längd fiberoptisk kabel att få in ljuset till IR-mottagarna med.


    Att sinnet för estetik var kvinnligt har jag misstänkt länge, det är fanemej gnälligare än min flickvän ibland

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Min dator skrek inte när jag stoppade in den för att uppdatera, sen att jag kör med rätt nya antivirusprogram o två stycken till råga på allt
    Jag har inga sådana filer på min sticka mig veterligen, skall kika senare om den sitter i autokarantän.

    Förmodligen handlar det om en isolerad händelse där någon fått en sticka någon testat på en smittad dator
    Mja, det är ju på modet i de där svängarna med malware som smittar via removable storage nu, så det är ingen omöjlighet. Men det ska faktiskt sägas att jag har hittat malware på nån driverskiva till nåt klabb jag beställde hem från nån hongkongsite. Tror det var controllerkortet till xboxflashning. Deras utvecklingsplattformar är ju inte mindre mottagliga för såntdär än andra datorer, och har de inte ögonen öppna så kommer det med till massproduktionen. Man ska nog inte räkna ut möjligheten att det kan ha gått till så på nån serie av den där donglen. Om inte annat är det ju en baggis att göra sig säker på sin sak

  24. #54
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    @Kaputnik

    Tack för det snabba och uttömmande svaret!
    Det blir en PS3Key inom kort

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. vilka/vilket spel rekommenderar du?
    By zforzero in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 22:28
  2. Vilken DSP är det i vilken PS2a?
    By WaR in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 19:55
  3. Vilken xml-fil
    By Zickan in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-09, 12:54
  4. Vilken DVD Spelar i vilken version
    By KikkomaN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 10:51
  5. vilken mod?
    By Rhaos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-09-29, 20:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •