Ha roligt så länge det varar:
http://psx-scene.com/forums/f6/psn-o...ncluded-70327/
Man lär kunna göra rätt elaka saker på stackars PSN ett tag nu tills Sony hinner reagera och börjar banna jailbreakade konsoller...
Ha roligt så länge det varar:
http://psx-scene.com/forums/f6/psn-o...ncluded-70327/
Man lär kunna göra rätt elaka saker på stackars PSN ett tag nu tills Sony hinner reagera och börjar banna jailbreakade konsoller...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Fungerar tydligen både med Firmware 3.15 och 3.41.
Är själv sugen på att prova bara för att få köra online igen med min privata 3.15 60-giggare som jag vägrar uppdatera...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
För er som har andra utvecklingskort man kan skriva en alternativ hex till kan ni nu skapa den här: http://www.project0.de/psgroove-maker/
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Länk: http://www.ps3-hacks.com/2010/11/10/...-3-15-working/November 10, 2010
Get Back on PSN with PS3YES Hex – 3.41 and 3.15 Working!
Posted by greg
Congratulations to xoeo who has hacked his way back onto PSN. Compiled for you are two hex files, one for 3.15 and the other 3.41, which pack a modified payload that re-enables PSN access… for now. These hex files can be flashed to the PS3YES or any other device equipped with the AT90USB162 at 16MHz. Other builds will likely follow.
Be warned though — Sony will likely jump on this fixing it quick. They may even detect that you’re behind a hacked PS3 putting you at risk of getting banned. Play smart.
Update: ricardopvz has shared PSGroove with PSN for Arduino Duemilanove and Arduino Mega boards. Fetch those in the same package below.
Update: PSGroove-Maker has been updated to include Hermes v4b with PSN support. There you can generate your own download package for a variety of different boards. It’s pretty awesome.
Download: PSGroove with PSN Support
Thanks to Mentality for dropping us an email.
- source: a9vg
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Google is your friend!
Sanning med modifikation, Sony spärrade åtkomst av grafikkortet till 50% av totala kapaciteten då attacken mot grafikkortsbussen ( den flera år innan GeoHot var på den igen ) var på tapeten.
Nedgraderar du din Ps3 under den uppdateringen så har du fullt HW stöd igen
Under Fw2.60 någonstans
Asbest var ett försök att få igång någon *nix kärna efter sony spärrade sist ( efter GeoHot var igång ) och är inte lika smidig att installera som Ubuntu 9.10 var direkt via System menyn original på en Ps3 som kör 3.15.
Dock bättre än inget stöd alls.
GeoHot patchade Fw: 3.16 till en Custom som fortfarande hade stöd för Other-OS och om han lyckades så kan andra även patcha senare Fw så man har kvar Other-Os installationsstödet o därmed får det lättare att installera valfri Linux dist.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Bookmarks