Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Online på PSN med jailbreakad PS3!!

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Online på PSN med jailbreakad PS3!!

    Ha roligt så länge det varar:

    http://psx-scene.com/forums/f6/psn-o...ncluded-70327/

    Man lär kunna göra rätt elaka saker på stackars PSN ett tag nu tills Sony hinner reagera och börjar banna jailbreakade konsoller...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Fungerar tydligen både med Firmware 3.15 och 3.41.

    Är själv sugen på att prova bara för att få köra online igen med min privata 3.15 60-giggare som jag vägrar uppdatera...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    För er som har andra utvecklingskort man kan skriva en alternativ hex till kan ni nu skapa den här: http://www.project0.de/psgroove-maker/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    November 10, 2010
    Get Back on PSN with PS3YES Hex – 3.41 and 3.15 Working!
    Posted by greg

    Congratulations to xoeo who has hacked his way back onto PSN. Compiled for you are two hex files, one for 3.15 and the other 3.41, which pack a modified payload that re-enables PSN access… for now. These hex files can be flashed to the PS3YES or any other device equipped with the AT90USB162 at 16MHz. Other builds will likely follow.

    Be warned though — Sony will likely jump on this fixing it quick. They may even detect that you’re behind a hacked PS3 putting you at risk of getting banned. Play smart.

    Update: ricardopvz has shared PSGroove with PSN for Arduino Duemilanove and Arduino Mega boards. Fetch those in the same package below.

    Update: PSGroove-Maker has been updated to include Hermes v4b with PSN support. There you can generate your own download package for a variety of different boards. It’s pretty awesome.

    Download: PSGroove with PSN Support

    Thanks to Mentality for dropping us an email.

    - source: a9vg
    Länk: http://www.ps3-hacks.com/2010/11/10/...-3-15-working/
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Fungerar tydligen både med Firmware 3.15 och 3.41.

    Är själv sugen på att prova bara för att få köra online igen med min privata 3.15 60-giggare som jag vägrar uppdatera...

    Varför vill du inte updatera till 3.41? vet inte vad skillnaden är, är bara nyfiken
    har prövat o det fungerar utmärkt att spela online!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Varför vill du inte updatera till 3.41? vet inte vad skillnaden är, är bara nyfiken
    har prövat o det fungerar utmärkt att spela online!
    3.41 har inte Other OS stöd, det har 3.15
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    3.41 har inte Other OS stöd, det har 3.15
    aaa, där har vi det

    Vad är det som är bättre med att köra linux än " vanliga " os?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    aaa, där har vi det

    Vad är det som är bättre med att köra linux än " vanliga " os?
    Det e roligare att köra linux bara, då du har andra möjligheter, med lite tur kanske någon kodar fram en cool cfw som du laddar genom other os stödet också, då är du liksom rökt om du kör 3.41
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det e roligare att köra linux bara, då du har andra möjligheter, med lite tur kanske någon kodar fram en cool cfw som du laddar genom other os stödet också, då är du liksom rökt om du kör 3.41
    Nja, other os har ju inte stöd av alla kärnor/all hw, så det är ganska värdelöst tyvärr...försök att spela en fullhd film i linux på din ps3, det laggar väldigt mycket.

    Marcans AsbestOS har däremot fullt stöd i hw så jag skulle faktiskt påstå att det är bättre än otheros

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av caballerial Visa Inlägg
    Nja, other os har ju inte stöd av alla kärnor/all hw, så det är ganska värdelöst tyvärr...försök att spela en fullhd film i linux på din ps3, det laggar väldigt mycket.

    Marcans AsbestOS har däremot fullt stöd i hw så jag skulle faktiskt påstå att det är bättre än otheros
    Sanning med modifikation, Sony spärrade åtkomst av grafikkortet till 50% av totala kapaciteten då attacken mot grafikkortsbussen ( den flera år innan GeoHot var på den igen ) var på tapeten.
    Nedgraderar du din Ps3 under den uppdateringen så har du fullt HW stöd igen
    Under Fw2.60 någonstans

    Asbest var ett försök att få igång någon *nix kärna efter sony spärrade sist ( efter GeoHot var igång ) och är inte lika smidig att installera som Ubuntu 9.10 var direkt via System menyn original på en Ps3 som kör 3.15.
    Dock bättre än inget stöd alls.

    GeoHot patchade Fw: 3.16 till en Custom som fortfarande hade stöd för Other-OS och om han lyckades så kan andra även patcha senare Fw så man har kvar Other-Os installationsstödet o därmed får det lättare att installera valfri Linux dist.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Asbest var ett försök att få igång någon *nix kärna efter sony spärrade sist ( efter GeoHot var igång ) och är inte lika smidig att installera som Ubuntu 9.10 var direkt via System menyn original på en Ps3 som kör 3.15.
    Dock bättre än inget stöd alls.
    Nja, AsbestOS är en linux bootloader för ps3:an så marcen har skrivit.
    Det ärvisserligen krångligare än otheros, men då har stöd gör alla kärnor, och även rsx 3d. Så kommer det komma CFW så blir det förmodligen till den

Liknande diskussioner

  1. LINUX på jailbreakad PS3 - AsbestOS
    By Hansi in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 17:43
  2. Wii online ?
    By mrzimmerman in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 23:24
  3. PS2 Online ?
    By Degnöt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 22:47
  4. PS2 online
    By Alpha190 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-15, 17:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •