Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 100

Diskussion: Nuvarande Kinect spel utan AP2.5 skydd?

  1. #61
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Men om jag skulle byta till en sån så är de väl inte ens säkert att Kinect fungerar ändå?

  2. #62
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Kan tilllägga att orginal Kinect adventure fungerar i den bannade boxen, om de spelar någon roll

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Original är inte samma som Backup det vill säga det fungerar ALLTID med original då dom har alla sektorerna och allting, däremot backuper, då måste man emulera delar av sektorerna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #64
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Ska offra en skiva till på ett Kinect spel sen ger jag upp. För ikväll iallafall.

  5. #65
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Både original och backup fungerade för mig...

  6. #66
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    När jag flasha min Xbox första gången så byttes läsaren ut, har nu en liggandes här, är en phillips/ liteon stod de på baksidan, kan man sätta i och flasha den istället eller är de inte att föredra? Försöker hitta alla möjligheter för att få igång Kinect.

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är att föredra att ha den ja
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #68
    Registrerade
    Sep 2008
    Från
    Hemma
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag frågar hellre och verkar dum än är dum och inte frågar.

    Måste klargöra
    ## Jag spelar ALDRIG ONLINE(det har jag min ps3 för) ##


    Frågan lyder :
    "Det är INTE säkert att köra Fable III osv offline, dashboarden skvallrar om misslyckad AP25-kontroll så fort man går online."
    Kan jag som ALDRIG spelar online fortsätta bränna nya spel precis som förut och spela dom offline med AP25 uppdateringen som uppenbarligen dykt upp med nya spel eller kraschar några funktioner ändå?

    Jag har en LiteOn med iXtreme LT 1.0(tror jag)
    XBOX360 - iXtreme LT 1.0
    WII - Orörd
    PS3 - Orörd och förblir så.

  9. #69
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Nu har jag insett att jag har några alternativ att testa för att få igång Kinect.
    1. Sätta i och flasha min phillips/liteon läsare som ligger och
    Skräpar, men är ju inte säkert de fungerar ändå.
    2. Byta dvd brännare, men tycker den funkat bra tidigare.
    3. Köpa ett nytt Xbox, blir isåfall en arcade, klart dyraste alternativet.

  10. #70
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Densun Visa Inlägg
    Jag frågar hellre och verkar dum än är dum och inte frågar.

    Måste klargöra
    ## Jag spelar ALDRIG ONLINE(det har jag min ps3 för) ##


    Frågan lyder :

    Kan jag som ALDRIG spelar online fortsätta bränna nya spel precis som förut och spela dom offline med AP25 uppdateringen som uppenbarligen dykt upp med nya spel eller kraschar några funktioner ändå?

    Jag har en LiteOn med iXtreme LT 1.0(tror jag)
    AP2.5/AP25 checkarna gör även att du blir "offline bannad" (enligt rykten) vilket medför att dina profiler blir låsta till konsollen, även din sparningar blir låsta... utöver det kommer inte AP2.5/AP25 spel fungera alls om man kör dom backup på nyare dash om du har en liteon/benq/sen hitachi... alltså från början, har du bytt DVD enhet är det ännu jobbigare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #71
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Nu har jag insett att jag har några alternativ att testa för att få igång Kinect.
    1. Sätta i och flasha min phillips/liteon läsare som ligger och
    Skräpar, men är ju inte säkert de fungerar ändå.
    2. Byta dvd brännare, men tycker den funkat bra tidigare.
    3. Köpa ett nytt Xbox, blir isåfall en arcade, klart dyraste alternativet.
    Yup, jag tror dock det är 1:an som skulle lösa ditt problem, tvivlar rätt starkt på att det är brännaren om du provat att bränna ett annat spel som fungerat nyligen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #72
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    När jag flasha min Xbox första gången så byttes läsaren ut, har nu en liggandes här, är en phillips/ liteon stod de på baksidan, kan man sätta i och flasha den istället eller är de inte att föredra? Försöker hitta alla möjligheter för att få igång Kinect.
    Det här kanske är en bra lösning
    Din gamla original omoddade 360 Lite-on läsare i en sånhär: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1119&xSec=112
    då borde du kunna spela spelen original ett tag tiolls det kommer en LT+ mjukvara till alla andra läsare
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #73
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Har en elite oxå, omoddad.

  14. #74
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    När kom LT 1,1 till samsung läsaren?

  15. #75
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    När kom LT 1,1 till samsung läsaren?
    Aldrig... det finns inget behov av 1.1, det kommer LT+ om något...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #76
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Han som flasha min box sa att det kom en ny LT uppdatering till samsung för typ 2 månader sedan, stämmer verkligen det? Han verkar lite vimsig men jag vet inte.

  17. #77
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Han som flasha min box sa att det kom en ny LT uppdatering till samsung för typ 2 månader sedan, stämmer verkligen det? Han verkar lite vimsig men jag vet inte.
    Det finns bara 1 version av LT till samsung, det finns 2 versioner av LT till Liteon och 3 version av LT till BenQ... om han hört något vi inte hört är det förmodligen från någon liten människa som inte vet något, eller så är det fake... den informationen vi har är direkt från C4Eva/Team Jungle, alltså dom som utvecklar den "officiella" hackade mjukvaran...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #78
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Oki är säkert som ni säger, men jag har för mig att jag uppdaterat min 2 ggr faktiskt. Men har som ni märkt noll koll. Haha. Testade cod bo precis och det fungerade utan problem.
    Konstigt me Kinect spelen

  19. #79
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    44
    Respekt
    19
    hej jag är lite trög o fattar inte helt,kan jag spela dom nya kinect spelen på min flashade bannade box
    om jag lägger in den nya dashboarden och fungerar det fortfarande att spela alla mina andra kopior.
    vilbe

  20. #80
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Vilbe: funka inte för mig, men fungerar för andra. Nog bäst du testar dig fram.

  21. #81
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det finns bara 1 version av LT till samsung, det finns 2 versioner av LT till Liteon och 3 version av LT till BenQ... om han hört något vi inte hört är det förmodligen från någon liten människa som inte vet något, eller så är det fake... den informationen vi har är direkt från C4Eva/Team Jungle, alltså dom som utvecklar den "officiella" hackade mjukvaran...
    Ska till han som flasha min box imorgon, han verkar tro att jag har ixtreme 1.61 på min box, jag hävdar jag har senare eftersom jag kan köra vissa backuper utan active iso skiva. Men får ta med Philips läsaren oxå så får jag se vad som händer.
    Annars får man vänta på LT+

  22. #82
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Ska till han som flasha min box imorgon, han verkar tro att jag har ixtreme 1.61 på min box, jag hävdar jag har senare eftersom jag kan köra vissa backuper utan active iso skiva. Men får ta med Philips läsaren oxå så får jag se vad som händer.
    Annars får man vänta på LT+
    1.61 kräver inte activate.iso det är 1.6 som gör det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #83
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Oki men klarar 1.61 av att starta typ FIFA 11?

  24. #84
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Oki men klarar 1.61 av att starta typ FIFA 11?
    Det ska den väl göra om jag inte minns fel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #85
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    1.61 klarar fifa 11, däremot klarade den inte av kinect spelen...

    Men liteon 1.1 klarar av kinectspelen. Åtminstone de 2 st 7485 som jag flashat de senaste dagarna.

    Ikväll eller imorgon ska jag ge mig på att flasha en 9345 för första gången och sedan ska den senaste fw in på den. Då får vi se om kinect spelen fungerar även där...

  26. #86
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Får börja med att säga att detta är nog ett av de bästa forum jag varit med på, trevligt folk, otroligt snabba svar!

    Dags att flasha om min box ikväll, ska bli skoj att se om Kinect går igång efter det. Återkommer med svar ikväll.

  27. #87
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tjoo!

    Lånar tråden lite...
    Jag har gamla dashen och kan lira Fable 3 (har klarat ut det btw skitgrymt spel)
    Nu vill jag lira det nya Assassins Creed: Brotherhood, när jag kör agbx360 kommer det ju upp
    som bekant att det är 2.5 anti piracyskydd.. har själv bara 2 skivor kvar så behöver veta om
    jag kommer kunna köra spelet?!

    thanks guys! =D
    Xbox 360 Slim 320GB Gears of War 3 edition med RGH-JTAG
    PS2 Matrix Infinity
    iPhone 4 absinthe 2.0.3
    Nintendo 64
    Gameboy Color
    NES 8-bit (regionsfri)

  28. #88
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sweetmelodies89 Visa Inlägg
    Tjoo!

    Lånar tråden lite...
    Jag har gamla dashen och kan lira Fable 3 (har klarat ut det btw skitgrymt spel)
    Nu vill jag lira det nya Assassins Creed: Brotherhood, när jag kör agbx360 kommer det ju upp
    som bekant att det är 2.5 anti piracyskydd.. har själv bara 2 skivor kvar så behöver veta om
    jag kommer kunna köra spelet?!

    thanks guys! =D
    Vad har du för läsare? är det original läsaren eller har man bytt den någon gång? isåfall; har man bytt den till samma modell som du hade från början eller en annan?

    Har du från början en Samsung eller tidig hitachi är det inga problem, har du däremot en annan läsare kommer du inte kunna spela det här spelet (backup)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #89
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av stormtrooper77 Visa Inlägg
    1.61 klarar fifa 11, däremot klarade den inte av kinect spelen...

    Men liteon 1.1 klarar av kinectspelen. Åtminstone de 2 st 7485 som jag flashat de senaste dagarna.

    Ikväll eller imorgon ska jag ge mig på att flasha en 9345 för första gången och sedan ska den senaste fw in på den. Då får vi se om kinect spelen fungerar även där...
    Jag kan garantera dig att det kommer att fungera, då LT bygger på 93450C mjukvaran det ända som skiljer dom åt är faktiskt huvudet, alltså den delen som har drive specifik information... :P typ "Jag är En Phillips Lite-On DG-16D2S med Firmware version 74850C" eller motsvarande
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #90
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    oki, hare liteon med lt 1.0 så då blir de la svårt? =/

    tack för svar!
    Xbox 360 Slim 320GB Gears of War 3 edition med RGH-JTAG
    PS2 Matrix Infinity
    iPhone 4 absinthe 2.0.3
    Nintendo 64
    Gameboy Color
    NES 8-bit (regionsfri)

Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Kinect
    By Guitar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2010-11-30, 22:49
  2. Hdcp skydd på spelen?
    By nailstream in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 12:32
  3. Kopierings skydd
    By dano_f in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-03-23, 17:29
  4. Boot-cd skydd
    By Mope in forum Dreamcast produktsupport - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-11-25, 17:10

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •