Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Fbbuild 0.1 ute!!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Fbbuild 0.1 ute!!

    Dröjde inte så länge för en rebooter för 12611 att komma ut. Vad tar ni (PSXcare) för att uppdatera från freeboot?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Finns flera bra guider där ute annars om du vill läsa dig till Det verkar inte något direkt svårt och om
    jag tror rätt kommer säkert flera "Complete idiots guide" program ut imorgon

    EDIT: Finns redan ute tydligen
    Last edited by linuxares; 2010-11-12 at 03:55.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    haha, jag visste väl att det skulle komma sooner or later

    Massa folk som tvivlade på att detta skulle komma, and here we are! hur lång tid har det tagit? jo 11 dagar!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Aa kan nästan göra det själv lika gärna. Lite nojjig för brickning bara. Har inte kvar original-nanden men man använder väl ändå den man dumpar med flash360?

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Tjopp,
    Vi tar 350kr för att uppdatera till Freeboot for kinetic dvs 12xxx dashen ..

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Antar att man får denna Freebot för kinetics om man köper en JTAG box av er nu i dagarna?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Wrekk Visa Inlägg
    Antar att man får denna Freebot för kinetics om man köper en JTAG box av er nu i dagarna?
    Om vi hinner lägga in dessa innan vi skickar, o det skall vi se till att göra från o med idag ja
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Good answer!

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Coolt, då får mina 360s nya "freeboot".

    Varför folk tvivlade var ju för ikari lade ner, tackvare alla fuskare och profitare (alltså folk som startade specialla grupper för MW2 som de tog betalt för att delta i).

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av linuxares Visa Inlägg
    Coolt, då får mina 360s nya "freeboot".

    Varför folk tvivlade var ju för ikari lade ner, tackvare alla fuskare och profitare (alltså folk som startade specialla grupper för MW2 som de tog betalt för att delta i).
    jo precis, men ikari är ju inte den ända som höll på med det här
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av stenkall Visa Inlägg
    Aa kan nästan göra det själv lika gärna. Lite nojjig för brickning bara. Har inte kvar original-nanden men man använder väl ändå den man dumpar med flash360?
    Du måste använda en original eller Freeboot nand, en XBR nand fungerar ej [du kan bygga en freeboot 0.032 enligt min XBR -> Freeboot update guide och använda den] jag planerar vänta lite med att skriva en ny guide för hur man uppdaterar till nya freeboot tills det kommit en användarvänlig gui som fungerar bra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du måste använda en original eller Freeboot nand, en XBR nand fungerar ej [du kan bygga en freeboot 0.032 enligt min XBR -> Freeboot update guide och använda den] jag planerar vänta lite med att skriva en ny guide för hur man uppdaterar till nya freeboot tills det kommit en användarvänlig gui som fungerar bra
    Okej, aa har Freeboot så då ska de va lugnt på den punkten. Känns som jag har ganska bra koll på hur jag ska göra förutom kanske det simplaste. Kan inte hitta vilken xbox-modell jag har :P

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ladda nanden i 360 flash dump tool så ser du
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    SpkLeader på IRC har arbetat fram ett batch script som fungerar bättre än vad gui'n gör, ni kan få tag på den senaste versionen här: http://ep-comps.com/free60/FreeBoot/...0SpkLeader.rar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ladda nanden i 360 flash dump tool så ser du
    Ahh den ser det automatiskt alltså. Tack, skulle frågat innan jag försökte googla fram det i 1,5timmar.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av stenkall Visa Inlägg
    Ahh den ser det automatiskt alltså. Tack, skulle frågat innan jag försökte googla fram det i 1,5timmar.
    Det programmet kollar CD/CB värdet och lite andra saker, och baserat på den informationen talar den om för dig vad du har för moderkort
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    Går att se på strömkontakten med.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av linuxares Visa Inlägg
    Går att se på strömkontakten med.
    Yup, men säkraste sättet är att kolla CD/CB värdet då det aldrig ljuger, och vissa Zephyr maskiner ska dessutom använda Falcon builds, vilket gör att det blir fel om du väljer zephyr eftersom moderkortet är Zephyr men egentligen ska ha Falcon
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •