Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: 2 frågor ang usb laddare och hd backup

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    halland
    Inlägg
    44
    Respekt
    23

    2 frågor ang usb laddare och hd backup

    1:

    om jag använder ps3's backupfunktion till en extern HD, backar den upp allt? Spel, musik, filmer etc och vad blir det för format på disken då? På ps3 forumet verkar folk inte förstå vad jag frågar om.

    Alltså om den gör backup på allt, kan jag sen ta disken och sätta den internt och köra på som vanligt utan att behöva ladda hem alla spel igen?


    2:
    jag köpte en USB laddare för tex mp3 spelare. Det sitter 2 vanliga USB och ett USB mini uttag på den. Skulle ha den till att ladda kontrollern med. Men det fungerar inte, den laddar ingenting. Provade även koppla kontrollern till min popcorn hour's USB. Inte heller där laddar den.
    (led'en blinkar inte alltså) och efter en natt har ingen av dom laddats nåt.

    Laddaren ska klara 700mA laddström.

    Men kopplar jag på PC'ns USB så laddar den..
    Varför fungerar inte laddaren eller popcorn's USB port?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Tjo!

    1: Nej, det går inte. Du måste använda en FAT formaterad extern hdd att lägga backupen på. Internt kör PS3an med eget filsystem. En lustig sak som jag upptäckte förut när jag lekte var att PS3an inte heller accepterar en internt formaterad disk via USB.. inte så smart ps3a ;-)

    Andra frågan får nån annan svara på

    /LD

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Sverige
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Svar på nr 2. Jag har själv en Popcorn Hour A110 och brukar ladda PS3-kontrollerna där. Det funkar iaf för mig. Använder USB-porten på framsidan. Har du kanske en annan modell?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av drummelpicard Visa Inlägg
    2:
    jag köpte en USB laddare för tex mp3 spelare. Det sitter 2 vanliga USB och ett USB mini uttag på den. Skulle ha den till att ladda kontrollern med. Men det fungerar inte, den laddar ingenting. Provade även koppla kontrollern till min popcorn hour's USB. Inte heller där laddar den.
    (led'en blinkar inte alltså) och efter en natt har ingen av dom laddats nåt.

    Laddaren ska klara 700mA laddström.

    Men kopplar jag på PC'ns USB så laddar den..
    Varför fungerar inte laddaren eller popcorn's USB port?
    När du laddar i PCn's USB, vad kör du då för kabel? en vanlig standard USB kabel ska fungera att ladda PS3 kontrollen med bara den inte är jätte tunn
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    halland
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    Jag har en A100, original maskinen alltså. Jag kör med den laddkabeln som följer med ps3.

    Citat Original inlägg av svalboet Visa Inlägg
    Svar på nr 2. Jag har själv en Popcorn Hour A110 och brukar ladda PS3-kontrollerna där. Det funkar iaf för mig. Använder USB-porten på framsidan. Har du kanske en annan modell?

Liknande diskussioner

  1. xbox360 laddare?
    By Sebbe20 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 12:27
  2. Wiimote laddare för nunchuck kontakten med strumpa
    By razor1394 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 09:27
  3. alternativ till laddare osv
    By pimmen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 07:18
  4. PSP frågor om ISO/USB/WIFI backup
    By macross-maniac in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 18:29
  5. psp laddare
    By rabah in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 10:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •