kan man applicera smältlim över kablarna på jtag lödningarna om jag vill behålla nand kablarna i boxen eller förstör man boxen då, tänkte säkerhetställa att det inte blir ngn kortslutning?
kan man applicera smältlim över kablarna på jtag lödningarna om jag vill behålla nand kablarna i boxen eller förstör man boxen då, tänkte säkerhetställa att det inte blir ngn kortslutning?
Skala kablarna lagom och gör bra lödningar så skall du inte behöva något lim. Limmet är bara ivägen om du vill löda om något senare...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Fy faan för superlim, det bildas giftiga gaser när man värmer på det.
*Vilka historier man kunnat berätta om folk som limmat komponenter istället för att löda dit dem...*
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Same shit, mindre giftigt bara
Superlim kan orsaka nervskador när det hettas upp.
Limmet var som mest användbart under Vietnam kriget då man limmade ihop sårade soldater snabbt ute på fältet för vidare transport till fältläkare.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Men min fråga från början var ju om jag kunde lägga smältlim över kablarna på lödningarna för isoleringens skull har alltså inte limmat di kablarna
Ja det kan du, men det är bara dumt... bättre att skala av bara en liten liten bit av kabeln så det räcker och isolera på undersidan av moderkortet med typ eltejp...
Teltejpen kan du vid senare tillfälle enkelt ta loss utan att det blir massa rester kvar och sådär, till skillnad från smältlim som lämnar rester kvar och är allmänt jobbig o ta bort om du skulle behöva komma åt lödpunkterna igen vid senare tillfälle
Google is your friend!
Ok då tackar man för ett snabbt svar
Krympslang är smidigt det med om man inte kör tillräckligt korta ledare och måste isolera, men eltapé är annars super.
/ Pendragon
Bookmarks