Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: PSJailbreak och 3.42/3.50 spel

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    PSJailbreak och 3.42/3.50 spel

    Hejhej,
    Jag har en original PSJailreak dongel, och jag undrar ifall jag kan spela 3.42/3.50 spel på något sätt? Jag har provat med Open manager 1.72, Open manager 2.1, och jag har då ändrat PARAM.sfo till 3.4100 och även ändrat EBOOT.BIN på vissa spel, men jag får bara error och har inte fått det att funka.

    Någon som kan hjälpa mig?

    MVH,
    Carl

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Prova att köra senaste Gaia manager se om det är något fel med permissions eller om du behöver patcha spelen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Prova att köra senaste Gaia manager se om det är något fel med permissions eller om du behöver patcha spelen

    Tack för tipset, ska prova det. Hur patchar jag spelen?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Det fungerade inte!

    EA Sports MMA: Ett fel inträffade vid startåtgärden. (80010019)
    Medal of Honor 2010: Spelet startar men skärmen blir bara svart, så jag får stänga av spelet.
    Star Wars Force Unleashed 2: Ett fel inträffade vid startåtgärden. (80010019)

    Jäklar..

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av tevyn Visa Inlägg
    Det fungerade inte!

    EA Sports MMA: Ett fel inträffade vid startåtgärden. (80010019)
    Medal of Honor 2010: Spelet startar men skärmen blir bara svart, så jag får stänga av spelet.
    Star Wars Force Unleashed 2: Ett fel inträffade vid startåtgärden. (80010019)

    Jäklar..
    http://www.ps3hax.net/showthread.php?t=15817 <--- PL3 mjukvaran ska tydligen vara bättre än någon annan... PSJailbreak dongeln har INTE någon sådan payload, du får vänta på update eller skaffa en dongel du kan programmera själv verkar det som, googlade lite snabbt på "PS3 80010019" och kom fram till det här
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://www.ps3hax.net/showthread.php?t=15817 <--- PL3 mjukvaran ska tydligen vara bättre än någon annan... PSJailbreak dongeln har INTE någon sådan payload, du får vänta på update eller skaffa en dongel du kan programmera själv verkar det som, googlade lite snabbt på "PS3 80010019" och kom fram till det här
    Så jag kan alltså inte spela 3.42 spel?:/

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av tevyn Visa Inlägg
    Det fungerade inte!

    EA Sports MMA: Ett fel inträffade vid startåtgärden. (80010019)
    Medal of Honor 2010: Spelet startar men skärmen blir bara svart, så jag får stänga av spelet.
    Star Wars Force Unleashed 2: Ett fel inträffade vid startåtgärden. (80010019)

    Jäklar..
    Star wars force unleashed 2 NTSC-US ska enligt NFO vara 3.41 tillskillnad från PAL-versionen som är 3.42
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    91
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av tevyn Visa Inlägg
    Så jag kan alltså inte spela 3.42 spel?:/
    Jag vet inte om du redan har fått hjälp. Men att ändra eboot filen hjälper ingetting! om det inte räcker med att ändra param filen så måste du ha en " debug " update. eboot filen är själva " spel " filen, så ändra inte den! Anledningen till att folk tror att det fungerar är att efter dom har updaterat ett spel så fungerar det, men när dom updatera så byts eboot filen ut med en original fil som är lägre än 3.42/3.50, denna sidan är lysande att hitta " debug " filer, http://www.ps3news.com/subdomain.php?pagename=ps3-debug

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Tack så mycket för tipsen de två senaste kommentarerna! Nu börjar jag få lite koll på detta=)
    Ska kolla upp det där med debug filerna och se ifall det blir någon skillnad!
    Last edited by tevyn; 2010-11-14 at 15:36.

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Hur fungerar det med "debug" update? Nån som har lust att förklara lr länka till nån bra sidan?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
    Jag vet inte om du redan har fått hjälp. Men att ändra eboot filen hjälper ingetting! om det inte räcker med att ändra param filen så måste du ha en " debug " update. eboot filen är själva " spel " filen, så ändra inte den! Anledningen till att folk tror att det fungerar är att efter dom har updaterat ett spel så fungerar det, men när dom updatera så byts eboot filen ut med en original fil som är lägre än 3.42/3.50, denna sidan är lysande att hitta " debug " filer, http://www.ps3news.com/subdomain.php?pagename=ps3-debug
    Hittade bara en debug fil, till Star Wars Force Unleashed 2, men det fungerade inte. Det ville uppdatera till 3.50 :/

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Spelat Star Wars genom att bara editera .sfo filen till 03.4100 och sen körde jag med Hermes v4b + Open Manager 1.17.2
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Spelat Star Wars genom att bara editera .sfo filen till 03.4100 och sen körde jag med Hermes v4b + Open Manager 1.17.2
    Jag har ju PSJailbreaks dongel och den går tydligen inte att lägga in Hermes på :/!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hmm.. Mycket konstigt! Jag lyckades få igång Black Ops som kräver 3.50 efter att jag bytt ut param.sfo och gjort detta:
    ladda ner denna: http://www.mediafire.com/?d72g848d17d6gb2

    packa upp Black Ops Patch BLES01031.rar

    skriv över filerna till mappen där du har lagt spelet BLES01031

    : usb HDD/GAMEZ/BLES01031/PS3_GAME/

    Hur fasen ska jag få igång de tre andra spelen jag behöver hjälp med?..

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    googla
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. PSJAILBREAK tråden
    By GroGGmanneN.se in forum Playstation 3
    Inlägg: 584
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 14:58
  2. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 14:11
  3. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 11:20
  4. Bra Spel torrent Tracker , Helst massa wii spel.
    By doublev in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 12:57
  5. lägga in game boy spel,nintendo spel o sånt
    By lill_teddy_91 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-10, 09:42

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •