Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Vad gäller?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0

    Vad gäller?

    Jag har läst runt men hittar inte riktigt den infon jag behöver och jag hoppas ni kan hjälpa mig

    Jag har en box som är flashad hos er med firmware 1.6. Jag blev bannad för ca 1 år sedan och kör sedan dess vidare offline. Jag har alltid patchat alla spel med ppf-o-matic till wave 3 och allt har fungerat. Även Fable 3 nu senast.

    Eftersom jag inte kör live spelar inte säkerheten någon roll för mig. Vad jag förstår så måste jag vänta på någon ny firmware eller så för att kunna lira nya spel? Nu är jag intresserad av assassins creed brotherhood men verkar vara med AP2,5?

    Så, vad måste jag göra för att kunna köra nya spel med nya AP2,5?
    Hur kan man få reda på vilka spel som har AP2,5?
    Jag måste ha nya dashboarden för att köra kinect men spelar detta någon roll i sammanhanget eller är det bara det nya skyddet AP som spelar roll för mig?

    Väldigt tacksam om någon kan reda ut detta, tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Så länge du inte har nya dashboarden så spelar ap25 ingen roll..

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Så, vad måste jag göra för att kunna köra nya spel med nya AP2,5?
    Du svarade på den frågan själv (läs nedan)

    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Jag har alltid patchat alla spel med ppf-o-matic till wave 3 och allt har fungerat. Även Fable 3 nu senast.
    AP25/AP2.5 cjeclarma börjar gälla när man kör in Kinect dash (12xxx)

    Du kan få reda på vilka spel som har AP 2.5/AP25 genom att helt enkelt kolla spelet med ABGX360 (version 1.0.3 visar detta!!)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Ok tack! Men kommer inte vissa spel (icke kinect) att kräva uppdateringen?

    Och gällande kinect som kräver nya dashboarden, hur ska jag lösa detta den dagen jag köper kinect? Ny flashning? Det jag läst verkar handla om ny firmware som inte kommit ännu.
    Jag hoppas på att det finns någon workaround för ap25 som det gör nu med ppf o matic. Typ att man kommer kunna patcha iso innan bränning för oss som inte kör live men det kanske inte går?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Ok tack! Men kommer inte vissa spel (icke kinect) att kräva uppdateringen?

    Och gällande kinect som kräver nya dashboarden, hur ska jag lösa detta den dagen jag köper kinect? Ny flashning? Det jag läst verkar handla om ny firmware som inte kommit ännu.
    Jag hoppas på att det finns någon workaround för ap25 som det gör nu med ppf o matic. Typ att man kommer kunna patcha iso innan bränning för oss som inte kör live men det kanske inte går?
    Nja, blir svårt att patcha bort en verifiering då läsaren (med dess firmware) inte kommer klara checkarna, tyvärr. Det enda vore en patchad dashboard och för det krävs en JTAG. Inte helt hundra om ap 2.5 checken är borttagen i den, vad jag läste i ett av pendragons inlägg någonstans så fungerade inte kinect på nyaste JTAG dash, så är osäker om den ens bootar ap 2.5. Lite sent nu och yr i huvudet, men antar jag har rätt.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    Nja, blir svårt att patcha bort en verifiering då läsaren (med dess firmware) inte kommer klara checkarna, tyvärr. Det enda vore en patchad dashboard och för det krävs en JTAG. Inte helt hundra om ap 2.5 checken är borttagen i den, vad jag läste i ett av pendragons inlägg någonstans så fungerade inte kinect på nyaste JTAG dash, så är osäker om den ens bootar ap 2.5. Lite sent nu och yr i huvudet, men antar jag har rätt.
    JTAG maskiner har nu även 12611 dashen, alltså Kinect dashboarden, vilket betyder att man kan lira med en Kinect också du kan även lira AP2.5/AP25 spel på maskinen, MEN inte från skiva, utan man får då kopiera in spelet på hårddisken för att det ska fungera, jag skulle tippa på att det går att få bort den checken helt från iso'n om den inte har någon form av data som säger att man ska ha det... annars borde den ju gnälla även när man kör från hårddisk tycker jag?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Så jag kan lira tex Assassins creed brotherhood nu med min vanliga metod?
    Finns det spel som kräver uppdateringen av dashboarden?

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    jag har alltid gjort som du med ppf o matic men jag kan inte köra Assassins creed brotherhood

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Ok.. Sitter och funderar på om man skulle prova men kanske är helt kört då..

    Har du senaste dashboard? Vad jag läst är det bara nya dashboarden som gör att den nya AP25 checken är aktiv och om jag inte uppdaterar borde det vara lugnt? Men bara om det inte blir något tvång att uppdatera så frågan är om tex A C brotherhood kräver eller uppdaterar till nya dashboarden från skiva.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av weman74 Visa Inlägg
    jag har alltid gjort som du med ppf o matic men jag kan inte köra Assassins creed brotherhood
    Förmodligen för att Assassins creed Brotherhood kanske kräver Kinect dashboarden som är inkluderad med den? :O
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    spelet krävde att man uppdaterade så jag gjorde det

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Annat forum om brotherhood:

    " no, unlike fable 3 this actually has the kinect Dashboard inside the game you have to update thats why it's not working unless you have a jtag and a old model samsung drive "

    Så det stämmer det tyvärr..
    Så då är det bara att vänta då. Trist att inte kunna köra nya lir på ett tag när det väl kommit lite. Standard av MS att göra något drastiskt strax innan jul så man inte får tag i spelen som släpps runt jul, haha.

    Om jag skulle köpa tex brotherhood, skulle det fungera trots att jag har flashad läsare?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Annat forum om brotherhood:

    " no, unlike fable 3 this actually has the kinect Dashboard inside the game you have to update thats why it's not working unless you have a jtag and a old model samsung drive "

    Så det stämmer det tyvärr..
    Så då är det bara att vänta då. Trist att inte kunna köra nya lir på ett tag när det väl kommit lite. Standard av MS att göra något drastiskt strax innan jul så man inte får tag i spelen som släpps runt jul, haha.

    Om jag skulle köpa tex brotherhood, skulle det fungera trots att jag har flashad läsare?
    Med tanke på att den skivan ska ha AP2.5/AP25 sectorerna; Ja, problemet är att backuperna inte har dom här sektorerna på rätt ställe, och LT inte har inkodat att den ska söka på dom här ställen istället när det är en backup... vad jag förstått iaf, eller om backuperna helt saknar AP2.5/AP25 sektorerna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    0
    Jag har Ie 1.6, Inte LT. Samma sak där? Jag har aldrig flashat om till LT eftersom för mig var det helt onödigt. Det går ju bra att patcha ppf när man inte ska lira online ändå.

    Varför saknar backuperna dessa sektorer eller varför ligger de på fel ställen?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Yobaman Visa Inlägg
    Jag har Ie 1.6, Inte LT. Samma sak där? Jag har aldrig flashat om till LT eftersom för mig var det helt onödigt. Det går ju bra att patcha ppf när man inte ska lira online ändå.

    Varför saknar backuperna dessa sektorer eller varför ligger de på fel ställen?
    Ingen aning om 1.6 klarar av det, du får testa!

    Vad gäller varför dom saknas, well dom är designade för att du INTE ska kunna kopiera dom, obviously...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Vad som gäller vid chippning /Novis
    By PSPlayer in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 11:32
  2. Vilket PSP bilspel gäller?
    By ml77 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 14:18
  3. ARRRGH!! VAD Gäller??
    By Manne Lopez in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 15:50
  4. Olika priser, vad gäller ??
    By bisterfinnen in forum Fritt Forum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-06, 14:46
  5. Är det RGB eller ?? Vad gäller ??
    By GRiFFiN in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2000-12-03, 03:50

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •