Sida 10 av 10 FörstaFörsta ... 8910
Visar resultat 271 till 297 av 297

Diskussion: [Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

  1. #271
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag körde Bestpig 2.9.2 och skapade en ny NAND, men det var bara 14719 och den kärnan hade en del problem här såg jag. Nätverkskabeln är givetvis urkopplad och jag ska inte sitta online med konsolen.

    Dock känns Swizzys program lite overkill. För mycket alternativ för mig. Jag vågar liksom inte chansa på hur min är lödd. Och sen blir det massor med elände med Dash launch-alternativen, avatar m.m. eftersom jag inte kan koppla in internet på den XP-datorn. Jag kör Linux. Jag vet inte hur mycket jag ska stänga av för att själv lägga in dash launch.

    På lödningsschemat står det:

    "J1D2.1 (purple)
    GND (blue)
    J1D2.2 (green)
    J1D2.3 (yellow)
    J1D2.4 (orange)
    J2B1.5 (red)
    J2B1.6 (brown)

    The blue wire is the ground (GND), thies exsist on both connectors, you must connect only the one either J1D2 Pin 6 or J2B1 Pin 12"

    Jasper, USB SPI Flasher heter den.

    Någon bra tanke på hur jag får in senaste kärnan med detta klödd? En del spel startar inte för att just kärnan är för gammal med lika nya spel startar. Borderland 2, NBA2k13 startar inte. NHL13 gör det.

  2. #272
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TryAndTry Visa Inlägg
    Jag körde Bestpig 2.9.2 och skapade en ny NAND, men det var bara 14719 och den kärnan hade en del problem här såg jag. Nätverkskabeln är givetvis urkopplad och jag ska inte sitta online med konsolen.

    Dock känns Swizzys program lite overkill. För mycket alternativ för mig. Jag vågar liksom inte chansa på hur min är lödd. Och sen blir det massor med elände med Dash launch-alternativen, avatar m.m. eftersom jag inte kan koppla in internet på den XP-datorn. Jag kör Linux. Jag vet inte hur mycket jag ska stänga av för att själv lägga in dash launch.

    På lödningsschemat står det:

    "J1D2.1 (purple)
    GND (blue)
    J1D2.2 (green)
    J1D2.3 (yellow)
    J1D2.4 (orange)
    J2B1.5 (red)
    J2B1.6 (brown)

    The blue wire is the ground (GND), thies exsist on both connectors, you must connect only the one either J1D2 Pin 6 or J2B1 Pin 12"

    Jasper, USB SPI Flasher heter den.

    Någon bra tanke på hur jag får in senaste kärnan med detta klödd? En del spel startar inte för att just kärnan är för gammal med lika nya spel startar. Borderland 2, NBA2k13 startar inte. NHL13 gör det.
    Om du använder senaste versionen av mitt program ställer den in allting åt dig... du behöver inte veta hur det är lött, är du osäker kan du alltid låta den ta den smc som du redan har (välj current... OBS: Detta går BARA om du tar från en tidigare hackad mjukvara!! den kan inte kolla vad du har från original, du kan inte heller låta den använda nuvarande från det!)

    Använd XeBuild GUI, inte CMD Freebooter... CMD Freebooter har jag inte uppdaterat på jätte länge, inte efter att xeBuild kom och jag blev medlem i det teamet

    Du behöver inte använda dig av lödningar alls för att uppdatera om konsollen startar, använd Simple 360 NAND Flasher eller Flash360 så kan du både läsa och skriva direkt från dashboarden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #273
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Då har jag gjort en ny dump efter att ha lagt in 14719, skrivit in CPU-keyn, skapat den.

    Och lät inställningarna vara för Dash launch. Hur blir det med avatar-patchen då? Inget internet som sagt på den datorn. Jag skiter i vad som installeras så länge jag inte behöver logga in på Live och kan spela alla spel. Även XBLA.

    Varje gång jag gör det här så känns det som något ska gå snett.

  4. #274
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TryAndTry Visa Inlägg
    Då har jag gjort en ny dump efter att ha lagt in 14719, skrivit in CPU-keyn, skapat den.

    Och lät inställningarna vara för Dash launch. Hur blir det med avatar-patchen då? Inget internet som sagt på den datorn. Jag skiter i vad som installeras så länge jag inte behöver logga in på Live och kan spela alla spel. Även XBLA.

    Varje gång jag gör det här så känns det som något ska gå snett.
    Avatar stödet måste du ladda hem och installera på nytt, det är nya filer för varje ny dashboard (du får ladda hem systemuppdatering med samma version som nanden EFTER att du flashat om nanden)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #275
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Borderlands 2 startar! Tack till Swizzy för hjärtbesvären. Usch vad jag hatar att flasha min konsol, men allt gick ju hur bra som helst. Inga ändringar gjordes utan ditt program fixade det utan att behöva ändra massa saker.

  6. #276
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TryAndTry Visa Inlägg
    Borderlands 2 startar! Tack till Swizzy för hjärtbesvären. Usch vad jag hatar att flasha min konsol, men allt gick ju hur bra som helst. Inga ändringar gjordes utan ditt program fixade det utan att behöva ändra massa saker.
    Np, dom flesta inställningarna är mer för lite mer avancerade användare... xeBuild GUI 3.0 kommer vara ännu lättare, mycket färre inställningar man kan göra i "basic"/"simple" läget, dvs det läget som dom flesta användarna bör använda sig av...

    Alla inställningarna som finns i nuvarande versionen finns självklart kvar även i xeBuild GUI 3.0, men för det mesta i det avancerade läget
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #277
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    18
    Är denna guide fortfarande aktuell?
    Hade tänkt uppgradera min snart då detta aldrig är gjort. eller bör jag vänta tills ja inte kan starta vissa spel? Nyaste spelet jag kört är RE6 och det fungerar felfritt.

  8. #278
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av freddyc Visa Inlägg
    Är denna guide fortfarande aktuell?
    Hade tänkt uppgradera min snart då detta aldrig är gjort. eller bör jag vänta tills ja inte kan starta vissa spel? Nyaste spelet jag kört är RE6 och det fungerar felfritt.
    vilken dashboard har du nu?

    Den aktuella guiden finner du här: http://xebuildtut.xeupd.com den är iofs på engelska, men...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #279
    Registrerade
    Dec 2010
    Från
    Norrut
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Är fortfarande 16203 den senaste mjukvaran? Vart kan man gå in och kolla releaser av sådana saker?
    //
    Mattias - JTAG wannabe

  10. #280
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av scrotum Visa Inlägg
    Är fortfarande 16203 den senaste mjukvaran? Vart kan man gå in och kolla releaser av sådana saker?
    16537 är senaste, du hittar det på www.homebrew-connection.org bland annat =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #281
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Jag förstår inte varför man ska updatera förbi 16203 , Inget spel kräver ju liksom högre , Vad jag vet .... Finns ju en oskriven regel som många väljer att följa " Funkar det som det ska , Låt bli att göra något innan det behövs " Jag är fortfarande på 16197 och ALLA spel jag testat har funkat klockrent för mig Men om någon vet något om detta som jag inte gör , Please tell meh ! Så ska jag updatera till 203 =)

  12. #282
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Uppdatera JTAG

    HEj,

    jag får inte igång GTA5 med meddelandet "the game couldn't start try downloading the game again" och jag misstänker att jag behöver uppdatera min box. Kan ni ordna sånt för en slant?

    Hälsningar
    Emil

  13. #283
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bensinpump Visa Inlägg
    HEj,

    jag får inte igång GTA5 med meddelandet "the game couldn't start try downloading the game again" och jag misstänker att jag behöver uppdatera min box. Kan ni ordna sånt för en slant?

    Hälsningar
    Emil
    Ja, vi kan uppdatera åt dig, 350:- kostar det...

    Försöker du starta disc 1 är det där problemet ligger, du ska starta disc 2 och lägga in "content" foldern från disc 1 på interna hårddisken...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #284
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Jag uppdaterade nyss min till senaste kernel med xebuild. När jag startar upp konsollen så kommer jag till "standard dashboard", och inte till fsd. Hur når jag fsd och får konsollen att starta direkt hit?

  15. #285
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Jag uppdaterade nyss min till senaste kernel med xebuild. När jag startar upp konsollen så kommer jag till "standard dashboard", och inte till fsd. Hur når jag fsd och får konsollen att starta direkt hit?
    Om du körde med xebuild GUI ska du ha dashlaunch installerat, se till att du har en launch.ini som pekar till rätt plats bara...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #286
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tack! Jag har provat att lägga in gta5 content/000.../54....-foldern under usb:/content/000.. (eftersom jag inte har någon intern hdd) men det verkar inte funka. Sista utvägen är nog att uppdatera burken tror jag.

  17. #287
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om du körde med xebuild GUI ska du ha dashlaunch installerat, se till att du har en launch.ini som pekar till rätt plats bara...
    En miss av mig, hade ett USB minne i med avatar update till senaste kernel. När/ hur installerar man den updaten? Har laddat ner och förberett det på ett USB minne med hjälp av XEbuild.

  18. #288
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bensinpump Visa Inlägg
    Tack! Jag har provat att lägga in gta5 content/000.../54....-foldern under usb:/content/000.. (eftersom jag inte har någon intern hdd) men det verkar inte funka. Sista utvägen är nog att uppdatera burken tror jag.
    isåfall måste det vara USBMU, det måste vara ett minne som xboxen i sig kan läsa innehåll från (den läser inte direkt från usb minnen etc. utan det måste vara formaterat av xboxen)

    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    En miss av mig, hade ett USB minne i med avatar update till senaste kernel. När/ hur installerar man den updaten? Har laddat ner och förberett det på ett USB minne med hjälp av XEbuild.
    Den kör du allra sist när du väl har flashat om nanden till senaste versionen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #289
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om du körde med xebuild GUI ska du ha dashlaunch installerat, se till att du har en launch.ini som pekar till rätt plats bara...
    Visst var den senaste "system updaten" inbyggd i själva xebuild? Eller behövde man plocka hem den (SystemUpdate_16537.zip) separat och zippa upp den i rätt mapp innan man kör ditt GUI? Läst guiden du länkade till men där verkar det som att man bara ska dumpa sin NAND med t.ex. Flash 360 och därefter öppna den i xebuild GUI och köra på..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  20. #290
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Visst var den senaste "system updaten" inbyggd i själva xebuild? Eller behövde man plocka hem den (SystemUpdate_16537.zip) separat och zippa upp den i rätt mapp innan man kör ditt GUI? Läst guiden du länkade till men där verkar det som att man bara ska dumpa sin NAND med t.ex. Flash 360 och därefter öppna den i xebuild GUI och köra på..
    Du måste ha 3.09 dashlaunch och även måste du ladda ner 16537, Finns en guide ... Ta bara hem alla filerna & sedan gör som det står , Rätt simpelt och tar knappt 2 minuter. http://www.realmodscene.com/index.ph...date-tutorial/

  21. #291
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av croizez Visa Inlägg
    Du måste ha 3.09 dashlaunch och även måste du ladda ner 16537, Finns en guide ... Ta bara hem alla filerna & sedan gör som det står , Rätt simpelt och tar knappt 2 minuter. http://www.realmodscene.com/index.ph...date-tutorial/
    Tack för det!
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  22. #292
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Inga probs =)

  23. #293
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Jag behöver alltså inte läsa ur min aktuella NAND med Flash 360 som tidigare utan detta sköts via nätverket automatiskt numera om jag förstått det rätt om jag har dashlaunch igång på 360:n?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  24. #294
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    ¨helt korrekt =) Så länge du är bara samma nätverk sköter programmet processen blixtsnabbt =)

  25. #295
    Registrerade
    Feb 2013
    Från
    Sweden ( Vimmerby )
    Inlägg
    116
    Respekt
    12
    Men gör ändå backup på din nuvarande nand....

  26. #296
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Ah gött. Var lite nojig på den sista delen ifall något skiter sig. Har väl antagligen den aktuella nanden på backup någonstans men då slipper jag iaf ta en ny backup :P Aja får testa detta någon dag framöver. Tack igen.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  27. #297
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Hej! Jag har stött på problem vid mitt senaste försök att uppdatera min JTAG. När jag startar upp boxen med att trycka ut släden så visas inte längre CPU-nyckeln. I normala fall brukar det listas upp några sidor med text men nu så stannar den på rad "SATA device at ea001200".

    Det går inte heller att ansluta xeBuild mot boxens ip-adress och läsa nyckeln den vägen.
    Jag kör 16537 på maskinen nu och den fungerar som den ska. Kan jag ha gjort något fel vid senste flashningen som orsakar detta?


    ************

    Uppdatering.

    Jag lyckades läsa nyckeln genom dashlaunch, fota tv'n och skriva in nyckeln för hand i xeBuild. Uppdaterat till 16547 nu.
    Last edited by xlr8; 2014-04-06 at 12:46.

Sida 10 av 10 FörstaFörsta ... 8910

Liknande diskussioner

  1. [Guide]: Uppdatera XBR till FREEboot
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 88
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 14:34
  2. Multiman senaste version Ftp Problem help!
    By Boz666 in forum Playstation 3
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 17:53
  3. Spel vill uppdatera - Jtag säkert?
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 21:33
  4. Uppdatera 8955 JTAG till 9199
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 12:15
  5. Nybörjar installtions guide efter jtag?
    By Shrimpkebab in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 01:59

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •