Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Vågar man det? När jag köpte Xboxen fick jag reda på att det kunde uppstå en massa problem om jag gjorde det...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Aha! Då har jag missförstått det hela!
Formaterade hur som helst, och körde sen efter guiden.
Ett supertack för den, och för din snabba svar här!
Varsegod
Google is your friend!
Hej. har försökt uppdatera med hjälp av guiden. Men när jag försöker starta Flash360 via xexmenu så stängs Xboxet av.
Nån som vet vad problemet kan vara??
USB minnet är på 16 gb och formaterat i fat32
Tack på förhand
Last edited by Yasin; 2010-12-21 at 17:21.
Google is your friend!
De är av märket Kingston..
Märkte senare att när jag startar Xboxet med tray knappen och Usb minnet i så kommer fuseset fram men vågar inte göra något. Då jag inte kom dit via flash360.
En annan fråga.
Jag jtagade hos er men vet inte om ni la in xell eller inte.
Ganska dålig på de här kanske är bättre att åka till er med den
Att du får fram fuseset etc. när du kickar igång konsollen med trayen ute är normalt när var det du JTAG:ade maskinen? eller rättare sagt; vad har du för dashboard version? om du har 8955 har du med 80% säkerhet Xell, har du 9199 har du med 110% säkerhet Xellous
Visst kan du dyka förbi och låta oss fixa det, om du känner att det här verkligen inte går... vi tar 350:- för det jobbet, tar oss cirka 10 minuter och fixa (på 16mb maskiner om inget strular och en tekniker som vet vad dom håller på med har tid) max 30 minuter per maskin om det inte strular riktigt ordentligt...
Google is your friend!
Jag har dashboard 9199. Jtaga maskinen i oktober månad.
Så du vet inte vad felet kan vara?? finns de en möjlighet att flash360 som jag laddade ner är felaktig?? Den var bara på ca 1mb. Om det är fallet finns de någon säker sida för nerladdning. Kollat swizzy men de verkar vara en sida med programmens namn men inte för nerladdning
här kan du ladda ner flash360. denna fungerar fint för mig och är inte korrupt på något sätt.
Google is your friend!
Följde guiden nu och efter att allt vart klart så stängdes konsollen av och nu går de inte att starta upp den igen
Vad kan ha gått fel?
vet att jag följde guiden korrekt
Google is your friend!
Google is your friend!
Den lyser inte alls. Förs gjorde den de tills till jag drog ut strömkabeln.
Jag hade komponent kabel när jag gjorde allt sen provade jag byta till hdmi när den sluta fungera
Jag kommer inte ihåg exakt men har för mig att de bara stod falcon. var de ända jag kollade
Jag bor i stockholm.
Jag har för mig att strömdosan ska lysa grönt men den lyser orange om de kan vara till nån hjälp
Om strömdosan inte byter läge till grönt betyder det att du inte fått i ström kabeln ordentligt igen tryck till lite till så ska du se att den klickar i
Om du har vägarna förbi Södermalm något i jul kan vi förmodligen fixa det åt dig för 350... hade du gjort maskinen hos oss eller någon annanstans? vi kan programmera om nanden helt och hållet, det är förmodligen något badblock någonstans som inte hamnade riktigt rätt, men vi kan åtgärda det
Google is your friend!
Last edited by Yasin; 2010-12-23 at 00:51.
Japp, vi ska ha din original nand, flash360 sparade XBR/Freeboot nanden... originalet finns inte kvar där...
Hmm... jadu... bästa är nog om du kommer förbi oss på PSXCare så får jag eller psytroll kolla närmare på det...
Jag tror ärligt talat det inte är något fel på själva ström kabeln, däremot kan det vara så att någon del av SMC'n blev korrupterad under skrivning eller när du drog ur strömmen och tömde minnet (SMC = Bootloader)
Google is your friend!
Hej!
Jag försöker skapa freeBOOT filen men stöter på patrull.
Kör med 2.6 versionen och när jag kör i debug läge så säger den
Error: Could not find file "sysupdate.xexp1".
ERROR: Unhandled exception.
Press any key to continue . . .
Men sen fortsätter den och skapar ändå filen, vågar jag köra på den eller vad ska jag hitta på?
Jag använder samma flashdmp fil som jag uppdaterade till 9199 med, är det kanske det som är problemet, bör jag lägga ut en ny dump?
/AJ
Google is your friend!
Ok!
Tack så mycket för som alltid ett super snabbt svar!
/AJ
Google is your friend!
Planerar på att uppdatera då jag stött på AP25 problem och har några frågor. Om man har en kopia på sitt NAND så går det väl att återställa om det går snett? Hur vet man vilket moderkort man har? Inköpsdatumet på min konsol är 2006-12-14 (4 år, ingen RROD), Jasper moderkort fanns väl inte då? Några andra bra saker att uppdatera/tricksa med när jag ändå ska hålla på?
Last edited by Gfer; 2010-12-31 at 02:45.
Det går att återställa om du har en backup av din nand ja, men går det käpp rätt åt helvete och konsollen inte startar längre måste du skriva direkt till nanden via D-suben vi monterat (den kanske saknas om vi hade ont om dom när du var inne och JTAG:ade, då är det bara att vi monterar en ny åt dig eller att du gör det själv)
Hur man vet vilket moderkort du har? enkelt; kolla på om du har HDMI, har du inte det har du Xenon... Har du det har du antingen Zephyr, Falcon eller Jasper... då får du kolla på Ström porten, hur ser den ut? pinne i mitten: Zephyr, ingen pinne i mitten och hel platta längst upp: Falcon, ingen pinne i mitten och 2 delad platta i toppen: Jasper
Några andra saker? well; Dashlaunch... freestyle dash eventuellt om du inte redan har 2.0:an
Google is your friend!
Bookmarks