Sida 7 av 10 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Visar resultat 181 till 210 av 297

Diskussion: [Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

  1. #181
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Aggudabbu Visa Inlägg
    haha där der man, men allright så då är de "normal SMC hack" jag skall välja?
    Troligtvis, kolla med programmet SMC Comparison Tool som boflc har gjort, du hittar det här: http://www.megaupload.com/?d=MG51P2HU

    (det är ett commandline tool som min app, men du måste ge den argument så du kan inte dubbelklicka på den och välja allt efteråt...)

    Såhär gör du för att kolla din image:

    1. Öppna CMD i windows (Kommando tolken)
    2. Navigera dig fram till SMC Comparison Tool mappen, där du har extraherat programmet...
    3. skriv: smc-comparison-tool-0.3 --image1=flashdmp.bin
    flashdmp.bin = namnet på din dump, den måste ligga tillsamans med exefilen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #182
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    eller så tar man genvägen och läser min uppdaterade guide där jag skrivit hur man använder mitt program som även det löser det problemet, filen som det är "problem" med heter systemupdate.xexp1 (den är värdelös egentligen när du bygger ny version)

    **edit:**

    Woops, det var ju rätt tråd men som sagt, kör man med mitt program får man med dashlaunch direkt vid build time
    Har du tagit bort dina filer eller är det servern som ligger nere?
    Kommer inte åt dem....
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  3. #183
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Har du tagit bort dina filer eller är det servern som ligger nere?
    Kommer inte åt dem....
    Hade strömavbrott under dagen här... så allting stängdes naturligtvis av här hemma inklusive servern... den autostartar tyvär inte när den får tillbaka strömmen... men nu är allting up-and-running igen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #184
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    hehe, ok, typiskt min tur, den med ett 'O' framför...
    Jag fick tag i filen på annat håll, google var min vän =)
    Vill bara påpeka att det fungerade utan minsta problem, mycket bra och lättarbetat program för en tankspridd förvirrad person som jag.
    Nu skall jag bara försöka hitta original-dvd:n så att jag kan flasha med LT+ 2.0 istället för den spoofade samsungläsaren som sitter i nu...
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  5. #185
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Hej swizzy, använde precis ditt verktyg CMD Freebooter 1.2.5 och uppdaterade från freeboot 21625 till 13604. Funkade fint, mycket bra verktyg.

    Enda grejen jag undrar är att nu auto startar inte freestyle längre med dashlaunch.
    Lade in Default = Hdd:\Freestyle\default.xex
    i launch.ini i CMD freebooter mappen innan jag byggde.
    Vad gör jag för fel?
    tack på förhand

  6. #186
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shrimpkebab Visa Inlägg
    Hej swizzy, använde precis ditt verktyg CMD Freebooter 1.2.5 och uppdaterade från freeboot 21625 till 13604. Funkade fint, mycket bra verktyg.

    Enda grejen jag undrar är att nu auto startar inte freestyle längre med dashlaunch.
    Lade in Default = Hdd:\Freestyle\default.xex
    i launch.ini i CMD freebooter mappen innan jag byggde.
    Vad gör jag för fel?
    tack på förhand
    det beror på att version 1.2.5 inte har Dashlaunch 2.25 som stödjer 13604, jag ska fixa det under helgen här plus lite andra buggar du kan uppdatera dashlaunch med installern sålänge, eller bygga en ny image när jag gjort klart den nya versionen... håller på gör CMD GGBooter också (med stöd för reset glitch) annars hade jag haft nya CMD Freebooter färdig redan igår
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #187
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det beror på att version 1.2.5 inte har Dashlaunch 2.25 som stödjer 13604, jag ska fixa det under helgen här plus lite andra buggar du kan uppdatera dashlaunch med installern sålänge, eller bygga en ny image när jag gjort klart den nya versionen... håller på gör CMD GGBooter också (med stöd för reset glitch) annars hade jag haft nya CMD Freebooter färdig redan igår
    Okej tack för snabbt svar
    Jag har ingen brådska så jag väntar nog på din nya version, då det känns som den mest lättanvända och säkra metoden

  8. #188
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shrimpkebab Visa Inlägg
    Okej tack för snabbt svar
    Jag har ingen brådska så jag väntar nog på din nya version, då det känns som den mest lättanvända och säkra metoden
    Nya versionen är uppe väntar just nu bara på att få svar från min release kontakt så att den blir officiell också (det vill säga, att den hamnar på Logic-Sunrise, Xbins etc. )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #189
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det beror på att version 1.2.5 inte har Dashlaunch 2.25 som stödjer 13604, jag ska fixa det under helgen här plus lite andra buggar du kan uppdatera dashlaunch med installern sålänge, eller bygga en ny image när jag gjort klart den nya versionen... håller på gör CMD GGBooter också (med stöd för reset glitch) annars hade jag haft nya CMD Freebooter färdig redan igår
    Jag har precis fixat till min xbox med version 1.2.6b och har samma bekymmer. Är tyvärr en ärkenoob vad gäller JTAG-xbox och har bara haft denna i ett par dagar och jag har lite frågor.

    Allting gick enligt guiden, jag ändrade till default = Hdd:\Freestyle\default.xex i launch.ini men den startar fortfarande upp med orginaldashen. När jag kollar i FlashFXP har jag dock en disk som heter Hdd1 där Games och Freestyle och lite annat ligger plus en HddX som också har en Games-mapp som bara innehåller en name.txt. Ska det vara så?

    Edit: Jag hittade dash launch 2.25 installern på xbins och körde den, nu fungerar det. Har dock en annan fråga, jag hade kinect utdraget under tiden jag uppdaterade. Jag preppade en usb-sticka med uppdateringen enligt programmet och körde in den så avatarer funkar. Nu när jag pluggar in kinect säger den att den måste ha en uppdatering. What to do?

    Last edited by Luddrigo; 2011-10-25 at 16:37.

  10. #190
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Luddrigo Visa Inlägg
    Jag har precis fixat till min xbox med version 1.2.6b och har samma bekymmer. Är tyvärr en ärkenoob vad gäller JTAG-xbox och har bara haft denna i ett par dagar och jag har lite frågor.

    Allting gick enligt guiden, jag ändrade till default = Hdd:\Freestyle\default.xex i launch.ini men den startar fortfarande upp med orginaldashen. När jag kollar i FlashFXP har jag dock en disk som heter Hdd1 där Games och Freestyle och lite annat ligger plus en HddX som också har en Games-mapp som bara innehåller en name.txt. Ska det vara så?

    Edit: Jag hittade dash launch 2.25 installern på xbins och körde den, nu fungerar det. Har dock en annan fråga, jag hade kinect utdraget under tiden jag uppdaterade. Jag preppade en usb-sticka med uppdateringen enligt programmet och körde in den så avatarer funkar. Nu när jag pluggar in kinect säger den att den måste ha en uppdatering. What to do?

    Körde du in 13604 kan du köra uppdateringen med kinecten inkopplad utan problem, finns ingen nyare version

    Jag är medveten om problemet med senaste versionen... varit mycket i skallen under helgen här, därav jag släppte en snabbfix som löste problemet med jasper512, den buggen var riktigt simpel för mig, men förödande för dom som har just det moderkortet... därav jag släppte fix på det, dashlaunch kan man fixa själv i efterhand... därav jag inte fixat det problemet just nu, har lite fler funktioner på g och ska fixa iordning lite grann så att det flyter på lite bättre
    Last edited by Swizzy; 2011-10-25 at 22:04.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #191
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Körde du in 13604 kan du köra uppdateringen med kinecten inkopplad utan problem, finns ingen nyare version

    Jag är medveten om problemet med senaste versionen... varit mycket i skallen under helgen här, därav jag släppte en snabbfix som löste problemet med jasper512, den buggen var riktigt simpel för mig, men förödande för dom som har just det moderkortet... därav jag släppte fix på det, dashlaunch kan man fixa själv i efterhand... därav jag inte fixat det problemet just nu, har lite fler funktioner på g och ska fixa iordning lite grann så att det flyter på lite bättre
    Suveränt, tackar och bockar. Nu fungerar allt som det ska. Tack för guiden och dina ansträngningar.

  12. #192
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej, jag hoppas att någon kan hjälpa mig med vad som har gått fel.

    Jag har just försökt uppdatera med CMD Freebooter 1.2.6b(1). Allt såg bra ut, den skrev till minnet, stängde ner och jag gjorde en systemuppdatering med $systemupdate när jag startade om boxen. Nu bootar den inte till Freestyle Dash utan går direkt till "originaldashboarden". Vad har gått snett, är JTAG:en sabbad på något sätt eller är det NAND:en som har blivit korrupt?

    Jag vore tacksam om någon vet vad som har hänt och om det går att åtgärda.

  13. #193
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Typeclash Visa Inlägg
    Hej, jag hoppas att någon kan hjälpa mig med vad som har gått fel.

    Jag har just försökt uppdatera med CMD Freebooter 1.2.6b(1). Allt såg bra ut, den skrev till minnet, stängde ner och jag gjorde en systemuppdatering med $systemupdate när jag startade om boxen. Nu bootar den inte till Freestyle Dash utan går direkt till "originaldashboarden". Vad har gått snett, är JTAG:en sabbad på något sätt eller är det NAND:en som har blivit korrupt?

    Jag vore tacksam om någon vet vad som har hänt och om det går att åtgärda.
    Ändrade du i launch.ini innan du flashade om den? troligen där felet ligger för din del, om det inte hjälper att lägga den med FSD som default (och du lägger launch.ini på t.ex. din USB hårddisk/interna hårddisk) får du testa med att köra Dashlaunch 2.25 installern
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #194
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tackar för hjälpen och det snabba svaret!

    Jag ska alltså kolla hur min launch.ini ser ut på Xboxen och ändra den så att den ser ut som i den här tråden typ:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...ght=launch.ini

    Sedan lägger jag den i roten på den interna disken?

  15. #195
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Typeclash Visa Inlägg
    Tackar för hjälpen och det snabba svaret!

    Jag ska alltså kolla hur min launch.ini ser ut på Xboxen och ändra den så att den ser ut som i den här tråden typ:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...ght=launch.ini

    Sedan lägger jag den i roten på den interna disken?
    Kopiera den launch.ini som ligger med mitt program, ändra:

    default=

    till:

    default= Hdd:\path\to\FSD\default.xex
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #196
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Tjo,

    Som vanligt dyker det ju upp några frågor.

    1. Om man kollar på sidan http://whipland.no-ip.org/.downloads...%20Freebooter/ så finns det ju både "CMD Freebooter 1.2.6b.rar" samt "CMD Freebooter 1.2.6 fix.rar". Ska man plocka hem båda och sedan skriva över filen i ursprungspaketet med den från fixen?

    2. På rak arm (har inte boxen inkopplad) skulle jag säga att jag har 8955. Jag bör väl då använda "normal" under SMC? Det spelar ingen roll att jag vill använda en kinect i framtiden (behöver alltså inte köra Aud_clamp för det)?

    3. Behöver man inte använda NAND:en som man dumpar längre? När jag läser guiden så förstår jag det som att man i punkt nr 3 dumpar den men sedan aldrig behöver använda den. Är det mer som backup ifall nåt skiter sig? Skapar ditt program en ny NAND från grunden bara man fyller i CPU-keyn?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  17. #197
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Nej, fixen är bara nödvändiga för att fixa version 1.2.6 (var en bugg i den för Jasper 512) så att man slipper ladda hem hela paketet igen

    2. SMC hacket du ska välja beror på hur din maskin är lödd, troligen har du normal (det första) men kolla vad programmet säger, säger den cygnos och du vet att du inte har ett sådant chip är det normal du ska välja...

    3. Du måste ha den dumpen, har jag missat något får jag se över det, men som sagt du ska kopiera över den... du måste ha keyvault och sådär... jag kan tekniskt sätt göra så den tar allt från grunden, men det är bara dumt och din dvd skulle inte funka om du inte flashar om den också... (fel nyckel i keyvaulten)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #198
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. Nej, fixen är bara nödvändiga för att fixa version 1.2.6 (var en bugg i den för Jasper 512) så att man slipper ladda hem hela paketet igen

    2. SMC hacket du ska välja beror på hur din maskin är lödd, troligen har du normal (det första) men kolla vad programmet säger, säger den cygnos och du vet att du inte har ett sådant chip är det normal du ska välja...

    3. Du måste ha den dumpen, har jag missat något får jag se över det, men som sagt du ska kopiera över den... du måste ha keyvault och sådär... jag kan tekniskt sätt göra så den tar allt från grunden, men det är bara dumt och din dvd skulle inte funka om du inte flashar om den också... (fel nyckel i keyvaulten)
    Ok tack för svaren. Men vad gör jag med min orig.bin jag har sedan tidigare (alternativt den jag får ut med flash360)? Jag ser inget om det i guiden. Får man info om det när man kör ditt program? Ska man lägga in filen i samma mapp som ditt program? Det är säkert jag som är blind eller trög men jag förstår inte den biten.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  19. #199
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ok tack för svaren. Men vad gör jag med min orig.bin jag har sedan tidigare (alternativt den jag får ut med flash360)? Jag ser inget om det i guiden. Får man info om det när man kör ditt program? Ska man lägga in filen i samma mapp som ditt program? Det är säkert jag som är blind eller trög men jag förstår inte den biten.
    du lägger den bredvid mitt program (exe filen) döper du den till flashdmp.bin (som den heter när du dumpar med flash360) kommer den automatiskt fråga om det är din dump, då är det bara att svara ja, annars får du skriva in namnet själv... jag ska se över guiden och fixa några buggar i diskswap configurator, jag kommer inom kort även göra en helt ny applikation då det börjar bli lite mycket för mig på jobbet + alla applikationer, bygger ihop CMD GGBooter med CMD Freebooter och skapar en gemensam GUI som man kan köra om man vill det... alternativt hjälper jag sneakypeanut bygga om exploit360, har inte bestämt mig ännu... men något av det blir det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #200
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du lägger den bredvid mitt program (exe filen) döper du den till flashdmp.bin (som den heter när du dumpar med flash360) kommer den automatiskt fråga om det är din dump, då är det bara att svara ja, annars får du skriva in namnet själv... jag ska se över guiden och fixa några buggar i diskswap configurator, jag kommer inom kort även göra en helt ny applikation då det börjar bli lite mycket för mig på jobbet + alla applikationer, bygger ihop CMD GGBooter med CMD Freebooter och skapar en gemensam GUI som man kan köra om man vill det... alternativt hjälper jag sneakypeanut bygga om exploit360, har inte bestämt mig ännu... men något av det blir det
    Ah ok då är jag med! Tack för hjälpen. Du är lika snabb som vanligt =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  21. #201
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ah ok då är jag med! Tack för hjälpen. Du är lika snabb som vanligt =)
    i don't do slow, i only do fast det e bara sådan jag är finns ingen mening med att vara långsam
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #202
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    i don't do slow, i only do fast det e bara sådan jag är finns ingen mening med att vara långsam
    Hahaha är det det du säger till brudarna också sent på lördagkvällarna?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  23. #203
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Om man flashar om NANDen och xboxen inte startar, är det tippen som gäller eller går det att fixa?

  24. #204
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jast78 Visa Inlägg
    Om man flashar om NANDen och xboxen inte startar, är det tippen som gäller eller går det att fixa?
    På vilket sätt startar den inte? har du provat power cycle (dra ut ström kabeln och sätta i den igen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #205
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ja, provat dra ut kabeln. Samt att starta via ejectknappen. Cirkeln runt strömknappen börjar blinka efter en stund och inget händer. Är en Falcon med RGH.

  26. #206
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jast78 Visa Inlägg
    Ja, provat dra ut kabeln. Samt att starta via ejectknappen. Cirkeln runt strömknappen börjar blinka efter en stund och inget händer. Är en Falcon med RGH.
    på vilket sätt börjar den blinka? har du gjort installationen själv? har du flashat med freeboot? bor du i stockholm?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #207
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Var ni som jtagade den, men jag skulle prova att flasha om med Freebooter 1.2.6b med flash360. Fick det där meddelandet om ZeroPaired nand, men enligt eran guide kunde man strunta i det. När jag slår på den så börjar de där fyra dioderna runt strömknappen att blinka. Har kvar original nanden inkl cpukey, men går ju inte att starta den för att flasha om. Går det på nått annat sätt?

    Jag bor i Sthlm...

  28. #208
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jast78 Visa Inlägg
    Var ni som jtagade den, men jag skulle prova att flasha om med Freebooter 1.2.6b med flash360. Fick det där meddelandet om ZeroPaired nand, men enligt eran guide kunde man strunta i det. När jag slår på den så börjar de där fyra dioderna runt strömknappen att blinka. Har kvar original nanden inkl cpukey, men går ju inte att starta den för att flasha om. Går det på nått annat sätt?

    Jag bor i Sthlm...
    Freeboot = SMC hacket, jag har inte skrivit en guide för hur man gör för ggBooter ännu som är för Reset Glitch Hack... det som behövs är att man programerar om nanden med hjälp av en nand programmerare, på samma sätt som vi gjorde första gången vi installerade hacket åt dig...

    Förstår dock inte varför du i huvudtaget gav dig på detta då du redan har senaste versionen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #209
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Freeboot = SMC hacket, jag har inte skrivit en guide för hur man gör för ggBooter ännu som är för Reset Glitch Hack... det som behövs är att man programerar om nanden med hjälp av en nand programmerare, på samma sätt som vi gjorde första gången vi installerade hacket åt dig...

    Förstår dock inte varför du i huvudtaget gav dig på detta då du redan har senaste versionen?
    Jag fick inte igång spelet, så var osäker på om jag hade senaste versionen så tänkte att jag provar att uppdatera. hmm. Lite pinsamt klåfingrig man är, men jag kan lämna in den till er(igen) för att flasha om nanden då? Ska hålla fingrarna borta framöver

  30. #210
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jast78 Visa Inlägg
    Jag fick inte igång spelet, så var osäker på om jag hade senaste versionen så tänkte att jag provar att uppdatera. hmm. Lite pinsamt klåfingrig man är, men jag kan lämna in den till er(igen) för att flasha om nanden då? Ska hålla fingrarna borta framöver
    Japp, vi kommer ta 350:- för att flasha om den åt dig, och som sagt... vänta på rätt guide
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 7 av 10 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. [Guide]: Uppdatera XBR till FREEboot
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 88
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 14:34
  2. Multiman senaste version Ftp Problem help!
    By Boz666 in forum Playstation 3
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 17:53
  3. Spel vill uppdatera - Jtag säkert?
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 21:33
  4. Uppdatera 8955 JTAG till 9199
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 12:15
  5. Nybörjar installtions guide efter jtag?
    By Shrimpkebab in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 01:59

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •