Sida 8 av 10 FörstaFörsta ... 678910 SistaSista
Visar resultat 211 till 240 av 297

Diskussion: [Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

  1. #211
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Japp, vi kommer ta 350:- för att flasha om den åt dig, och som sagt... vänta på rätt guide
    Låter bra det! Skippade krogen i helgen så egentligen ligger jag fortfarande på plus efter 350kr, en krogsväng blir aldrig så billig, om man ska se det positivt alltså.. haha

    Men om ni ska se det från den ljusa sidan, tänk på alla förlorade intäkter om inte vi inte skulle gå och pilla sönder fullt fungerande saker hela tiden
    Tittar in med den i veckan då... Ni har väl kvar min NAND och cpukey? Annar har jag dem.

  2. #212
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jast78 Visa Inlägg
    Låter bra det! Skippade krogen i helgen så egentligen ligger jag fortfarande på plus efter 350kr, en krogsväng blir aldrig så billig, om man ska se det positivt alltså.. haha

    Men om ni ska se det från den ljusa sidan, tänk på alla förlorade intäkter om inte vi inte skulle gå och pilla sönder fullt fungerande saker hela tiden
    Tittar in med den i veckan då... Ni har väl kvar min NAND och cpukey? Annar har jag dem.
    Det ska vi ha
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #213
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Swizzy, kommer du att släppa en uppdatering av cmd freebooter med 14699 dashboarden?

  4. #214
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av carl86 Visa Inlägg
    Swizzy, kommer du att släppa en uppdatering av cmd freebooter med 14699 dashboarden?
    Nope, jag har släppt ett nytt program, bara inte orkat uppdatera guiden/skriva ny guide, det nya programmet here xeBuild GUI och du finner det här: http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/Swizzy's%20xeBuild%20GUI/ klarar av både Freeboot och Glitchboot även retail
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #215
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Grymt program Swizzy! Uppdaterade nu utan problem.

    Dock känner inte programmet av min usb-sticka(samma som jag använder för spel och att flasha ifrån). Har tryckt på knappen update drive list flera gånger. Finns det något annat sätt att ordna avatar-updaten?

  6. #216
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av carl86 Visa Inlägg
    Grymt program Swizzy! Uppdaterade nu utan problem.

    Dock känner inte programmet av min usb-sticka(samma som jag använder för spel och att flasha ifrån). Har tryckt på knappen update drive list flera gånger. Finns det något annat sätt att ordna avatar-updaten?
    Den listar bara "Removable" grejer, det vill säga USB minnen... inte hårddiskar, av säkerhetsskäl... kanske ska lägga till så man kan välja att den ska lista även dom?

    Tror jag gör det med nästa version

    sålänge kan du ladda hem uppdateringen med programmet och packa upp manuellt samt skapa en fil vid namnet "launch.ini" som du skriver följande i:

    Kod:
    [Settings]
    noupdater = false
    Last edited by Swizzy; 2011-12-20 at 23:26.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #217
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Återigen stort tack för hjälpen Swizzy. Jag har en usb-hårddisk och var ju därför den inte dök upp då. I min launch.ini som ligger på root hade jag tidigare noupdate = true.

    För att förtydliga för andra användare som eventuellt har samma problem:
    I Swizzys XEbuild, klicka på "update downloader" sedan "download/check update". Ni kommer sedan ha en zip-fil i XEbuild-mappen som heter $SystemUpdate_14699. Extrahera den och kopiera mappen "$systemupdate" till en usb-disk. Notera att det måste stå noupdate = false i launch.ini som ni har på er usb-disk eller interna hdd.

    Nästa gång ni starta nxe kommer ni att få upp ett meddelande om att update is required. Acceptera och sedan är det klart.

    Efter uppdateringen ändrade jag tillbaka till noupdate = true för att vara på den säkra sidan

  8. #218
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av carl86 Visa Inlägg
    Återigen stort tack för hjälpen Swizzy. Jag har en usb-hårddisk och var ju därför den inte dök upp då. I min launch.ini som ligger på root hade jag tidigare noupdate = true.

    För att förtydliga för andra användare som eventuellt har samma problem:
    I Swizzys XEbuild, klicka på "update downloader" sedan "download/check update". Ni kommer sedan ha en zip-fil i XEbuild-mappen som heter $SystemUpdate_14699. Extrahera den och kopiera mappen "$systemupdate" till en usb-disk. Notera att det måste stå noupdate = false i launch.ini som ni har på er usb-disk eller interna hdd.

    Nästa gång ni starta nxe kommer ni att få upp ett meddelande om att update is required. Acceptera och sedan är det klart.

    Efter uppdateringen ändrade jag tillbaka till noupdate = true för att vara på den säkra sidan
    Good jag har lagt in stöd för att även använda hårddiskar som dyker upp som statiska hårddiskar i windows i nya versionen som jag sitter och arbetar med just nu vill någon ha test version; let me know så får du/ni länk
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #219
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag kan hjälpa dig att testa

  10. #220
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av carl86 Visa Inlägg
    Jag kan hjälpa dig att testa
    skickat pm med länkar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #221
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Vad skiljer Jasper 16MB och 16MB SB ?

    Tänkte prova detta program att flasha om min jtag istället för BestPig (jag har en Jasper 16mb)

    Sen undrar jag på 'Xell'. Hur vet man om man har Xell Reloaded eller ngt annat?

    // P
    Last edited by peroy; 2011-12-21 at 13:43.

  12. #222
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Vad skiljer Jasper 16MB och 16MB SB ?

    Tänkte prova detta program att flasha om min jtag istället för BestPig (jag har en Jasper 16mb)

    Sen undrar jag på 'Xell'. Hur vet man om man har Xell Reloaded eller ngt annat?

    // P
    Xell delen där väljer vad du vill använda, håll musen över Jasper 16/Jasper 16 SB så ser du vad som skiljer, i just ditt fall ska du välja Jasper 16 om du har en 16mb jasper maskin, SB är bara om man har special maskin
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #223
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Tack Swizzy!

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Xell delen där väljer vad du vill använda
    Hmm, och vad VILL jag använda? Xell Reloaded är default, men jag vet inte vad som skiljer dom åt? Kan jag sabba ngt om jag tar fel?

    Undrar även angående SMC. Jag gjorde en analys på befintlig nand via ditt program och fick SMC Normal. Du har skrivit 'Old' på din, vilket får en att bli lite skeptisk. Å andra sidan är min jtag ca 18 mån gammal. Kan det stämma att det är SMC Normal eller är det mycket ovanligt?

    // P

  14. #224
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    Tack Swizzy!



    Hmm, och vad VILL jag använda? Xell Reloaded är default, men jag vet inte vad som skiljer dom åt? Kan jag sabba ngt om jag tar fel?

    Undrar även angående SMC. Jag gjorde en analys på befintlig nand via ditt program och fick SMC Normal. Du har skrivit 'Old' på din, vilket får en att bli lite skeptisk. Å andra sidan är min jtag ca 18 mån gammal. Kan det stämma att det är SMC Normal eller är det mycket ovanligt?

    // P
    Normal/Old är den första varianten, får göra det där lite mer klart i nästa version...

    Du vill använda Xell-Reloaded om du inte nyttjar Linux stödet, det är den "senaste" versionen och den stödjer HDMI t.ex. vilket gör det väldigt bra när du ska uppdatera om du vid senare tillfälle bara har en HD-TV och inte kan koppla in dig med någon annan kabel, standard settingsen är det som jag rekomenderar att man använder (på allt utom SMC som skiljer sig från maskin till maskin, beroende på hur man lött den vid första JTAGningen) du kan inte göra så värst mycket fel... du kan välja fel SMC och/eller fel moderkort/typ av image, allt annat är "fail-safe" det vill säga jag stänger av allt som inte påverkas med dom inställningarna du gjort för att det ska vara lättare att se vad man kan välja samt vad som "funkar" med det du valt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #225
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    Oki, kanon

    // P

  16. #226
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm/Väsby
    Inlägg
    49
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Normal/Old är den första varianten, får göra det där lite mer klart i nästa version...

    Du vill använda Xell-Reloaded om du inte nyttjar Linux stödet, det är den "senaste" versionen och den stödjer HDMI t.ex. vilket gör det väldigt bra när du ska uppdatera om du vid senare tillfälle bara har en HD-TV och inte kan koppla in dig med någon annan kabel, standard settingsen är det som jag rekomenderar att man använder (på allt utom SMC som skiljer sig från maskin till maskin, beroende på hur man lött den vid första JTAGningen) du kan inte göra så värst mycket fel... du kan välja fel SMC och/eller fel moderkort/typ av image, allt annat är "fail-safe" det vill säga jag stänger av allt som inte påverkas med dom inställningarna du gjort för att det ska vara lättare att se vad man kan välja samt vad som "funkar" med det du valt
    Såg ditt inlägg här ang att det nu ska gå att uppdatera när man har den kopplad till HDMI i senaste versionen. Jag har ju problemet att min analoga port eller något annat som har med analoga inte funkar så har ej kunnat göra det från och med första versionen. Finns det nåt sätt att komma runt det nu så man kan få uppdatera med senaste ver ?

  17. #227
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av fogmod Visa Inlägg
    Såg ditt inlägg här ang att det nu ska gå att uppdatera när man har den kopplad till HDMI i senaste versionen. Jag har ju problemet att min analoga port eller något annat som har med analoga inte funkar så har ej kunnat göra det från och med första versionen. Finns det nåt sätt att komma runt det nu så man kan få uppdatera med senaste ver ?
    Du kan uppdatera bara xell till xell-reloaded också i förväg, kan fixa paket åt dig strax, antar att du har en Freeboot/Vanlig JTAG och inte RGH-JTAG?

    *edit:*

    http://dl.dropbox.com/u/43280539/Xell%20Update.rar <--- färdigt paket för att antingen temporärt köra xell-reloaded eller permanent installera det

    OBS: det här paketet är ENDAST till för JTAG och INTE till RGH
    Last edited by Swizzy; 2012-01-29 at 14:03.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #228
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm/Väsby
    Inlägg
    49
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du kan uppdatera bara xell till xell-reloaded också i förväg, kan fixa paket åt dig strax, antar att du har en Freeboot/Vanlig JTAG och inte RGH-JTAG?

    *edit:*

    http://dl.dropbox.com/u/43280539/Xell%20Update.rar <--- färdigt paket för att antingen temporärt köra xell-reloaded eller permanent installera det

    OBS: det här paketet är ENDAST till för JTAG och INTE till RGH
    Ja du, har för mig att jag har XBR. Jag har fortfarande dash 8955.

  19. #229
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm/Väsby
    Inlägg
    49
    Respekt
    23
    Vill bara klar göra att jag är noob på detta med Jtag :9

    Nu har jag kört filen som låg i temp och fått igång den analoga porten. Men kontrollen slutar funka när jag kör din fil men efter reset funkar analog porten samt kontroll, kanske ska vara så.

    Nu ska jag läsa [Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

  20. #230
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av fogmod Visa Inlägg
    Vill bara klar göra att jag är noob på detta med Jtag :9

    Nu har jag kört filen som låg i temp och fått igång den analoga porten. Men kontrollen slutar funka när jag kör din fil men efter reset funkar analog porten samt kontroll, kanske ska vara så.

    Nu ska jag läsa [Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.
    Xell har inte något som helst stöd för Xbox 360 handkontrollen, så det är normalt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #231
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm/Väsby
    Inlägg
    49
    Respekt
    23
    Jag kan inte få Flash360 att starta från USB. Har laddat ner den men det är .exe ändelse på den samt ändra jag till .xex men det hjälpte inte.
    Tips på vart jag kan ladda ner en flash360 som funkar?

  22. #232
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av fogmod Visa Inlägg
    Jag kan inte få Flash360 att starta från USB. Har laddat ner den men det är .exe ändelse på den samt ändra jag till .xex men det hjälpte inte.
    Tips på vart jag kan ladda ner en flash360 som funkar?
    http://www.logic-sunrise.com/telecha...sh360-v10.html borde funka, annars får jag fixa så det blir en fungerande version där sen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #233
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm/Väsby
    Inlägg
    49
    Respekt
    23
    Tackar, fast det händer inte så mycket. Skärmen blir svart.
    Men Xell funkade att starta nu så jag fick cpu nyckeln. Hade den sen förut men kollade så det stämde.

    Använde din CMD Freebooter och fixa till den .bin som jag döpte om och placera med flash360 på stickan men sen blir det bara svart som sagt.
    Xbox funkar utan problem vid om start.

    Edit: Skall visst finnas nån media mapp som ska med på minnet, hittar ingen sån.

    Edit: Hittade till slut Media mappen genom att hämta med FTP från #xbins. Får se hur det går.
    Last edited by fogmod; 2012-01-29 at 18:02.

  24. #234
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm/Väsby
    Inlägg
    49
    Respekt
    23
    Så, tack för hjälpen. Har nu dash 13604.

    Kan man nu köra allt genom HDMI porten eller är det den analoga som gäller fortfarande. Samt är det nåt man bör fixa mer?

  25. #235
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av fogmod Visa Inlägg
    Så, tack för hjälpen. Har nu dash 13604.

    Kan man nu köra allt genom HDMI porten eller är det den analoga som gäller fortfarande. Samt är det nåt man bör fixa mer?
    CMD Freebooter stödjer inte högre än 13604, senaste är 14699... jag har gjort ett nytt program som heter xeBuild GUI som stöjder det nya den är bättre, grafiskt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #236
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hejsan

    Jag försökte uppdatera mitt RGH-'hackade' Xbox för att få igång kinect på det.
    Jag skriver detta från jobbet fritt från minnet, så kan säkert skriva fel på någon version eller så

    Det jag gjorde va att dumpa NAND:en. Körde xeBuild GUI 2.04, hämtade CPU-key via Xell och Xboxets IP.
    Jag skapade en ny Nande - inte med senaste versionen då det stod i en forumpost här att man INTE skulle köra den versionen. (Minns inte versionen med det va den näst-näst nyaste ).

    Allting verkar gå fint, men när jag skriver om NAND:en så får jag E52. Jag kommer in i Xell (En ny Xell mot den jag hade tidigare).

    Jag kan flasha om med orginal NAND- (Från Xell) och allt fungerar då som det ska.

    Är det någon som har något tips på vad jag kan ha missat? Det är ett Xbox slim. Jag är helt nybörjare på just det här men rätt 'datorvan' i övrigt. Om jag behöver kompletera med någon information så ropa gärna till, tacksam för all hjälp.

    Skulle gärna lämna in den hos er för 350kr, men det är så jobbigt att smita tidigare från jobbet för en sån småsak.

    //Micke

  27. #237
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av yodiz Visa Inlägg
    Skulle gärna lämna in den hos er för 350kr, men det är så jobbigt att smita tidigare från jobbet för en sån småsak.

    //Micke
    Vi har öppet till 19.00 på tisdagar och torsdagar :-)

    (Swizzy får hjälpa dig med att komma vidare med uppdateringen)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #238
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av yodiz Visa Inlägg
    Hejsan

    Jag försökte uppdatera mitt RGH-'hackade' Xbox för att få igång kinect på det.
    Jag skriver detta från jobbet fritt från minnet, så kan säkert skriva fel på någon version eller så

    Det jag gjorde va att dumpa NAND:en. Körde xeBuild GUI 2.04, hämtade CPU-key via Xell och Xboxets IP.
    Jag skapade en ny Nande - inte med senaste versionen då det stod i en forumpost här att man INTE skulle köra den versionen. (Minns inte versionen med det va den näst-näst nyaste ).

    Allting verkar gå fint, men när jag skriver om NAND:en så får jag E52. Jag kommer in i Xell (En ny Xell mot den jag hade tidigare).

    Jag kan flasha om med orginal NAND- (Från Xell) och allt fungerar då som det ska.

    Är det någon som har något tips på vad jag kan ha missat? Det är ett Xbox slim. Jag är helt nybörjare på just det här men rätt 'datorvan' i övrigt. Om jag behöver kompletera med någon information så ropa gärna till, tacksam för all hjälp.

    Skulle gärna lämna in den hos er för 350kr, men det är så jobbigt att smita tidigare från jobbet för en sån småsak.

    //Micke
    http://xbox-experts.com/errorcode/E52/0310/ <--- Felkoden säger mig att något blev fel med nanden, har du lust att skicka mig 3 saker: 1. din cpukey (helst din logg), 2. din dump du använde för att bygga den nya versionen 3. den nya nanden

    * edit: *

    Du kan skicka det till admin@swizzy.se vill kolla närmare på vad som vart fel, några som fått problem efter att ha byggt ny nand på senare tid, det beror sällan på min GUI som du använt beror oftast på någon smärre bugg i xeBuild (bakgrunds programmet) om jag får din nand kan jag vidare befodra information om den, atlternativt hela nanden till xeBuild teamet så att dom löser problemet, om det nu är där problemet ligger...

    Anyways, något du kan testa är annars att bygga en helt "ren" nand, dvs. aktivera det avancerade läget och bocka i valet "Extract Vitals" detta gör att den inte tar hela nanden utan bara det som behövs för att bygga en ny nand åt dig, du kommer då få ställa om alla inställningar och sådär själv, och du bör skriva den nya nanden med hjälp av Xell istället för Flash360 etc. och helst med Rawflash (så att eventuella badblocks remappas på rätt sätt)
    Last edited by Swizzy; 2012-03-19 at 21:15.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #239
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Jag uppdaterade till 14699 med xebuild otroligt användarvänlig program, allt verkar ha gått bra, Dashboarden startar utan problem. Men när jag sedan försöker köra fsd2 eller XexMenu, så blir rutan svart. Någon som har en ide hur man fixar det?

  30. #240
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av yodiz Visa Inlägg
    Hejsan

    Jag försökte uppdatera mitt RGH-'hackade' Xbox för att få igång kinect på det.
    Jag skriver detta från jobbet fritt från minnet, så kan säkert skriva fel på någon version eller så

    Det jag gjorde va att dumpa NAND:en. Körde xeBuild GUI 2.04, hämtade CPU-key via Xell och Xboxets IP.
    Jag skapade en ny Nande - inte med senaste versionen då det stod i en forumpost här att man INTE skulle köra den versionen. (Minns inte versionen med det va den näst-näst nyaste ).

    Allting verkar gå fint, men när jag skriver om NAND:en så får jag E52. Jag kommer in i Xell (En ny Xell mot den jag hade tidigare).

    Jag kan flasha om med orginal NAND- (Från Xell) och allt fungerar då som det ska.
    Jag fick exakt samma sak igår på min RGH med senaste xeBuild 2.04, fick flasha tillbaka dumpen jag gjorde precis innan för att inte få felet..
    Var livrädd att det blivit något fel med dumpen (då jag dumt nog enbart tog EN dump..).

    Har de hittat och uppdaterat denna buggen i xebuild ännu? Eller ska jag skicka samma filer till dig Swizzy (log, dump, nand) ?

Sida 8 av 10 FörstaFörsta ... 678910 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. [Guide]: Uppdatera XBR till FREEboot
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 88
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 14:34
  2. Multiman senaste version Ftp Problem help!
    By Boz666 in forum Playstation 3
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 17:53
  3. Spel vill uppdatera - Jtag säkert?
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 21:33
  4. Uppdatera 8955 JTAG till 9199
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 12:15
  5. Nybörjar installtions guide efter jtag?
    By Shrimpkebab in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 01:59

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •