Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
jo det gör jag också men då avslutas programmet och detta felmeddelande uppstår:
Capture4.JPG
är den OK även fast den fastnat i det här läget menar du?
Hmm, intressant... har du möjlighet o ge mig din dump? isåfall kan jag fixa färdigt den åt dig har lite andra verktyg som är mer avancerade som löser problemet när Freeboot toolbox inte vill
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Du har meddelande :-)
Portal 2 kräver 12625. Vore schyst med en update på guiden för 12625.
Update: Strök fbbuild kommentaren
Tack swizzy för all din hjälp!
Last edited by Shrimpkebab; 2011-04-16 at 02:12.
Nu har jag uppdaterat min Jtag från 9199 till 12611, det var nervöst men fungerade fint. Tack för guiden! Jag körde med freeBoot 2.5 bör jag göra om det med 2.6? Har en Jasper 16.
Nu ser jag att 12625 är senaste dashboarden?! Måste jag göra något speciellt eller är det bara att köra in den senaste updaten? Kan jag hämta den från microsoft isf?
Sedan undrar jag över dashlaunch med. Hur vet jag vilken version jag har? Hur lägger jag in den senaste?
Tack!
Det finns ingen ny version av Freeboot Toolbox som kan göra en 12625:a åt dig i dagsläget, utan du måste använda dig av spkleaders freeboot script som är något mer avancerat men ändå ganska enkelt, jag rekomenderar inte att man patchar in dashlaunch med scriptet, utan ta det senare istället eftersom den som följer med scriptet är 2.20 som är buggig, bättre o köra 2.21 efter installationen
Last edited by Swizzy; 2011-04-18 at 23:07.
Google is your friend!
Okej, testat runt och får alla mina senaste XBLA att fungera nu så jag är nöjd AP 2.5 går ju alltid trixa runt med modifierade xex. Ska försöka installera Dash launch 2.21 efter jobbet imorgon. Tack för svaret!
Hålller på att försöka uppdatera till 12625 och funderar på om jag vågar trycka på knappen Det första konstiga jag stötte på var min cpu-key, fuseset 03 och 04 är exakt lika, och samma med 05 och 06. Har en Falcon ifall det spelar nån roll. Knapprade ut nanden och kör Freeboot Script Ver 4.0b By SpkLeader som swizzy rekomenderade, fick dock nått felmeddelade det sista som hände (error: could not find file 'sysupdate.xexp1') och (error: unhandled exception). får dock ut en updflash.bin. vågar jag flasha in denna? I min nybörjarhjärna känns det inte helt 100%
//
Mattias - JTAG wannabe
Kan tillägga att det blir samma felmeddelande om jag använder jtagtool
//
Mattias - JTAG wannabe
Google is your friend!
Hej!
Uppdaterade nyligen till 12611 och allt verkade fungera bra.
Satte sedan in ett spel som jag bränt ut och försökte starta det, men det fastnade på xbox-loggan. När jag sedan startade om xboxet kom ingen bild eller ljud alls.
Får heller ingen bild när jag startar med ejectknappen.
Har testat både hdmi och den vanliga sladden på olika skärmar.
Så frågan är vad jag kan göra nu, då avsaknaden av bild något limiterar felsökningsmöjligheterna
Google is your friend!
Bara ikonen i mitten som lyser. har försökt att nollställa videoinställningar med y-knappen och höger bumper utan framgång. Kan starta med kontrollen men den connectar aldrig helt.
Har inte installerat nån dashlaunch så vitt jag vet uppdaterade med spkleaders freeboot script enligt instruktionerna tidigare i tråden
Kan tillägga att mitt xbox är ett falcon 5770
Någonting har hänt med bootloadern, det är ett ganska vanligt fenomen när man haft dashlaunch 2.09... det du behöver göra är att programera om nanden på nytt för att fixa problemet... sen kan jag rekomendera att du installerar dashlaunch 2.11 och samtidigt kör in 12625 istället för 12611...
Google is your friend!
Okej, men hur ska jag programmera om nanden om jag inte får någon bild?
Google is your friend!
Okej tack så mycket för alla svaren!
Hur mycket skulle det kosta att fixa detta hos er? gjorde jtag hacket hos er tidigare om det nu har nån betydelse
350... hade du inte gjort det hos oss kanske det hade gått upp till 700 beroende på hur väl tidigare installation är gjord... (i vissa fall gör vi om installationen om vi bedömmer att den är på tok för riskabel för att användas... eller om vi inte kan få tillgång till att dumpa/skriva från/till nanden)
Google is your friend!
köpte nyss en jasper jtaggad box med 12611 men vill ha upp den till 12625 men är lite förbryllad på vilken jasper modell ja har när ja dumpa nand med flash360 så säger han 512 å memory unit är 256 , vilken har ja ?
sen en fråga till , ska man verkligen updatera official update för å få avatar support? vill ju inte se till så ja inte har en jtaggad box
Du har den modellen av Jasper Bigblock som motsvarar totala storleken på minnet, om flash360 säger någonting annat lär det inte stämma... i vilket fall som helst spelar det egentligen inte någon jätte stor roll då man inte bör använda inbyggda minnet... det är det ända som det påverkar
Google is your friend!
så jag ska välja jasper 512 i freeboot toolbox maker?
Google is your friend!
under memory->memory unit->device option så står det capacity 451mb och free 225mb så det bör innebära 512
lyckats få till xboxen till 12625 nu men ska man verkligen köra official update för avatar support?
Japp, det betyder att du har en 512mb maskin jag menar kapaciteten är ju det du ska kika efter, det är inte så att du har en 16mb maskin bara för att du råkar ha 16mb ledigt pga för mycket sparningar?
om du ligger på rätt systemversion redan (samma som du updaten är för) är det inga som helst problem med att köra officiella uppdateringen, den skiter i nanden då eftersom du redan ligger på samma version där... jag har själv gjort det... om du tar system uppdateringen från min server: http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_12625.zip kan jag garantera att det inte kommer uppstå några problem OM du verkligen ligger på 12625 så att du inte tror du lagt in 12625 men i själva verket lagt in 12611
Last edited by Swizzy; 2011-05-25 at 00:04. Anledning: fixade till så att länken i inlägget är klickbar...
Google is your friend!
Tack för en klockren guide!!
Google is your friend!
Bookmarks