Sida 3 av 10 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 297

Diskussion: [Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

  1. #61
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Jag fick ett "Your dump has not been properly extracted" felmeddelande. Provade en andra gång och fick då inget felmeddelande alls och programmet sa att freeBOOT.bin har genererats korrekt. Bör jag flasha? Använde 64-bitars Windows 7 då, provade på en annan dator med 32-bitars och det fungerade direkt.

    EDIT: Ahh, det fixade sig. Gjorde om från början och använde freeBOOT toolbox på 32-bitars Windows 7. Installerade dash launch 2.07 och Freestyle Dash 2.0 också. Är mycket nöjd!
    Last edited by Gfer; 2010-12-31 at 17:43.

  2. #62
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag håller på att bli galen, jag har en falcon 16mb och har följt guiden till fullo. Men efter att jag har flashat in den nya .bin -filen och startat om så kan jag inte uppdatera til 12611 dashboarden. Om jag lägger $SystemUpdate i roten på usb minnet och startar xboxen så kommer jag bara till hälften sedan får jag ett update failed meddelande. Jag har läst några andra guider i efterhand och där står det att man ska dra ur strömkontakten för att rensa smc eller något vilket jag inte gjorde, kan det vara det? Någon som har något tips på hur jag ska få in 12611?

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jadu... det är skumt, drog du ner updaten från min server? (länken i guiden) eller har du dragit ner den någon annanstans ifrån? att du inte dragit ur ström sladden är inte orsaken till det här problemet, man brukar få 0022 eller liknande som RROD felkod om det är något sådant som failar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #64
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jo jag drog ner updaten ifrån länken i början på tråden. När jag kollar i systeminställningarna så står det fortfarande att jag har 9199 dashen. Provade även att starta ett nytt spel som frågade om jag ville uppdatera, men det blev samma sak där.

  5. #65
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av burton666 Visa Inlägg
    Jo jag drog ner updaten ifrån länken i början på tråden. När jag kollar i systeminställningarna så står det fortfarande att jag har 9199 dashen. Provade även att starta ett nytt spel som frågade om jag ville uppdatera, men det blev samma sak där.
    står det att du fortfarande har 9199 har du missat delen där du ska skriva freeboot till nanden eller använt en gammal freeboot toolbox maker
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #66
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Tack för en välskriven guide. Uppdateringen gick smärtfritt och utan problem.

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    No problems
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #68
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Börjar bli dags att uppdatera även för mig då man ligger kvar på 8955 och inte har haft behov av någon senare version förrän nu.

    Dock så funderar jag varför "12611"-updaten i första inlägget skiljer sig så markant (storlek och innehåll) från Xbins egen kopia? Jag har hitta denna kopia (som finns här på sidan) på andra ställen också så jag tvivlar ju inte på att den inte skulle vara korrekt. Den finns väl inte heller kvar på xbox.com sedan den nya 12625 kom ut? Men är Xbins version strippad på skit eller vad? Den ligger endast på 13,4 MB medan denna ligger på hela 94,6 MB.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  9. #69
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Börjar bli dags att uppdatera även för mig då man ligger kvar på 8955 och inte har haft behov av någon senare version förrän nu.

    Dock så funderar jag varför "12611"-updaten i första inlägget skiljer sig så markant (storlek och innehåll) från Xbins egen kopia? Jag har hitta denna kopia (som finns här på sidan) på andra ställen också så jag tvivlar ju inte på att den inte skulle vara korrekt. Den finns väl inte heller kvar på xbox.com sedan den nya 12625 kom ut? Men är Xbins version strippad på skit eller vad? Den ligger endast på 13,4 MB medan denna ligger på hela 94,6 MB.
    denna innehåller avatarer etc. xbins är den utan så du får lägga in dem manuellt senare genom att uppdatera (komplettera) med den fulla updaten.

  10. #70
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Ah ok, tack för snabbt svar! Tänkte väl att det var nåt sånt.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  11. #71
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Den finns väl inte heller kvar på xbox.com sedan den nya 12625 kom ut?
    Uppdateringen jag hostar kommer från Xbox.com
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #72
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Uppdateringen jag hostar kommer från Xbox.com
    Jo jag förstår det, men om man kunde tanka den från xbox.com så kunde man jämföra dom =) Det var bara det jag menade. Men den är väl borta nu. Men det spelar väl ingen roll, jag vet ju hur det ligger till nu =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  13. #73
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jo jag förstår det, men om man kunde tanka den från xbox.com så kunde man jämföra dom =) Det var bara det jag menade. Men den är väl borta nu. Men det spelar väl ingen roll, jag vet ju hur det ligger till nu =)
    nejdå, den gömmer sig här om du vill ha den.

    Kod:
    http://download.microsoft.com/download/4/1/D/41D9A2BA-3B48-4BD5-B613-122E7C3A1390/SystemUpdate12611.zip

  14. #74
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nejdå, den gömmer sig här om du vill ha den.

    Kod:
    http://download.microsoft.com/download/4/1/D/41D9A2BA-3B48-4BD5-B613-122E7C3A1390/SystemUpdate12611.zip
    Ja se där, där var den gömd. Tack!
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  15. #75
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Har för mig att jag sett en FreeBOOT 12625. Kommer vi få en guide på hur man uppdaterar till det? Eller är det inte värt det, kanske?

  16. #76
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gfer Visa Inlägg
    Har för mig att jag sett en FreeBOOT 12625. Kommer vi få en guide på hur man uppdaterar till det? Eller är det inte värt det, kanske?
    När det blir enkelt för end-users och fungerar för samtliga moderkort skriver jag en ny guide, om in denna blir aktuell fortfarande, isåfall ändrar jag bara lite små saker
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #77
    Registrerade
    Dec 2010
    Från
    Norrut
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    finns det inget bra sätt att kunna lura spelet som behöver nya uppdateringen (crysis 2) att starta utan den?
    //
    Mattias - JTAG wannabe

  18. #78
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av scrotum Visa Inlägg
    finns det inget bra sätt att kunna lura spelet som behöver nya uppdateringen (crysis 2) att starta utan den?
    jodå, Dashlaunch 2.09 eller senare (kör 2.10 eller 2.11 då 2.09 buggar rätt rejällt och kan bricka din 360 [så att du måste programmera om nanden på nytt] vilket kräver att du har tillgång till LPT/USB SPI punkterna igen...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #79
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Om man redan har Dashlaunch, är det bara att installera nyaste versionen eller?

  20. #80
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gfer Visa Inlägg
    Om man redan har Dashlaunch, är det bara att installera nyaste versionen eller?
    Japp, installern skriver över filerna som inte är samma som dom som är med installern
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #81
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Stopp i steg 6

    Hej,

    Jag har följt stegen 1-6 och får nu felmeddelande enligt bild. Jag har idag kernel 9199.

    Jag har frippelkollat att CPU Nyckeln stämmer men ändå tror den att den är fel.

    Har googlat och googlat men jag ser inte att någon har haft samma problem dessvärre.

    Jag kan även tillägga att alla nya spel jag försöker spela vill uppdatera min konsol. Jag har testat att ta bort uppdateringsmappen som alla säger att man ska men även att uppdatera som spelet vill att jag ska.
    Väljer jag att uppdatera får jag felmeddelande att det inte går, tar jag bort mappen säger spelet att jag måste uppdatera för att spela. Detta har hänt med Bulletstorm och Crysis2 ikväll.
    Äldre spel går bra.
    Har även testat att uppdatera med USB men det går inte heller =/
    Tack på förhand

    Freeboot felmeddelande.JPGFreeboot felmeddelande.JPG
    Last edited by Swestar; 2011-04-02 at 03:02.

  22. #82
    Registrerade
    Dec 2010
    Från
    Norrut
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag tog bort $update mappen i crysis mappen sen vara bara köra
    //
    Mattias - JTAG wannabe

  23. #83
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Swestar Visa Inlägg
    Hej,

    Jag har följt stegen 1-6 och får nu felmeddelande enligt bild. Jag har idag kernel 9199.

    Jag har frippelkollat att CPU Nyckeln stämmer men ändå tror den att den är fel.

    Har googlat och googlat men jag ser inte att någon har haft samma problem dessvärre.

    Jag kan även tillägga att alla nya spel jag försöker spela vill uppdatera min konsol. Jag har testat att ta bort uppdateringsmappen som alla säger att man ska men även att uppdatera som spelet vill att jag ska.
    Väljer jag att uppdatera får jag felmeddelande att det inte går, tar jag bort mappen säger spelet att jag måste uppdatera för att spela. Detta har hänt med Bulletstorm och Crysis2 ikväll.
    Äldre spel går bra.
    Har även testat att uppdatera med USB men det går inte heller =/
    Tack på förhand

    Freeboot felmeddelande.JPGFreeboot felmeddelande.JPG
    Gör om gör rätt, du har skrivit in fel CPUKey det står ju för f*n vid felmeddelandet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #84
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Gör om gör rätt, du har skrivit in fel CPUKey det står ju för f*n vid felmeddelandet
    Då vet jag inte hur jag ska göra för att skriva in den rätt för jag har gjort det säker 5 ggr både själv och med hjälp av en kompis...

    EDIT: Nu har jag testat 3ggr till med piggare ögon än nattens påslakan. Det funkar inte bättre för det tyvärr =/

    Frustrerande!
    Last edited by Swestar; 2011-04-02 at 11:12.

  25. #85
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Swestar Visa Inlägg
    Då vet jag inte hur jag ska göra för att skriva in den rätt för jag har gjort det säker 5 ggr både själv och med hjälp av en kompis...

    Frustrerande!
    Ta en bild av xell så jag kan se din CPUKey så kan jag hjälpa dig tolka den, oftast brukar man skriva o istället för 0 (bokstav istället för siffra) dom möjliga tecknena är: A, B, C, D, E, F, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 den är INTE case sensitive, så det spelar ingen roll om du skriver A eller a


    *edit:*

    Om det fortfarande inte fungerar trots att du skrivit EXAKT rätt, med alla tecken enligt ovan, och du provat med o låta mig tolka åt dig är det troligen något fel på din dump, då får du göra om det steget (början) om du kör från en backup du har sedan tidigare är det troligen en dump från en annan konsoll

    *edit2:*

    Kan även tillägga att det ska vara 32 tecken, men hade det varit färre så hade du fått ett annat felmeddelande tidigare som talade om det, och hade du försökt skriva in flera hade det tagit stop vid 32
    Last edited by Swizzy; 2011-04-02 at 11:15.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #86
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Jag tolkar de runda ringarna som nollor då det är en liten prick inne i ringen.
    Riskar jag något med att lägga upp min CPU-Key? Isf kan du väll ta bort bilden?



    edit: backupen är gjord på min konsol så det är där dumpen kommer från.
    testar att göra en ny dump nu så får vi se vad som händer. (Har testat att göra flera dumpar tidigare)
    Last edited by Swestar; 2011-04-02 at 11:26.

  27. #87
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Swestar Visa Inlägg
    Jag tolkar de runda ringarna som nollor då det är en liten prick inne i ringen.
    Riskar jag något med att lägga upp min CPU-Key? Isf kan du väll ta bort bilden?
    59F247DC39D0FE07844A0ADD52CF23A3 <--- Detta är den CPUKey jag kan få fram, om det fortfarande strular med den dump du använder, prova att dumpa om den, något kan ha blivit fel med dumpen också... worst case får du väl dyka förbi butiken eller skicka maskinen till oss för uppdatering

    Det skulle om något vara att du blir bannad av ms, och vad spelar det för roll när du ändå inte kommer åt det?

    Jag e inte admin, så jag kan inte radera bilder och sådär som andra medlemmar lägger upp
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #88
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Gjorde en ny dump och fick ett nytt felmeddelande!

    copy pastade CPU-key du skrev då det blev rätt :-)

    Capture2.JPG

  29. #89
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Swestar Visa Inlägg
    Gjorde en ny dump och fick ett nytt felmeddelande!

    copy pastade CPU-key du skrev då det blev rätt :-)

    Capture2.JPG
    hehe ok making progress ok, kör programmet i debug mode... det kommer "lösa" problemet, det e jag typ 99% säker på... problemet är att ibuild säger att den har ett problem att hitta en fil eller ngt sådant... och freeboot toolbox maker snappar upp det och tycker att något gått så fel att det inte går att fortsätta, filen som ibuild har problem med är inte äns viktig

    och när du kör programmet i debug mode skiter den i felmeddelandet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #90
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hehe ok making progress ok, kör programmet i debug mode... det kommer "lösa" problemet, det e jag typ 99% säker på... problemet är att ibuild säger att den har ett problem att hitta en fil eller ngt sådant... och freeboot toolbox maker snappar upp det och tycker att något gått så fel att det inte går att fortsätta, filen som ibuild har problem med är inte äns viktig

    och när du kör programmet i debug mode skiter den i felmeddelandet
    Jo... om de ändå vore å väl =) Fick ett felmeddelande i debug-mode också

    Tack för att du är tålmodig =)


    Capture3.JPG

Sida 3 av 10 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. [Guide]: Uppdatera XBR till FREEboot
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 88
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 14:34
  2. Multiman senaste version Ftp Problem help!
    By Boz666 in forum Playstation 3
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 17:53
  3. Spel vill uppdatera - Jtag säkert?
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 21:33
  4. Uppdatera 8955 JTAG till 9199
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 12:15
  5. Nybörjar installtions guide efter jtag?
    By Shrimpkebab in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 01:59

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •