Sida 1 av 10 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 297

Diskussion: [Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    [Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.

    OBS!!: Du följer guiden helt på egen risk, jag tar INTE ansvar för om det skiter sig när du försöker uppdatera själv

    **** GUIDEN GÄLLER INTE TILL RESET GLITCH HACK! ****

    Program du behöver:
    Windows XP, Vista, 7 Helst 32-bitars (x86) det fungerar även på 64-bitars (x64) men vill du ha hjälp om något inte skulle fungera kan jag inte hjälpa dig som har 64-bitars system då jag inte använder det själv.
    Flash360
    Swizzy's CMD Freebooter version 1.2.7 eller senare
    XEXMenu eller motsvarande för att starta igång Flash360 på din 360

    Övriga saker du behöver:
    USBMinne minst 256mb för jasper moderkort med inbyggt minne, minst 64mb för övriga (går att använda hur stora minnen som helst)
    en VGA, A/V eller komponent kabel, Xell/Xellous stödjer INTE HDMI...
    ev. en Kamera, så att du kan ta bild av Fusesets när dom flyger förbi om du har Xell och inte xellous (det visas bra på vissa TV-skärmar/HD-TV apparater)

    Du kan även använda en tidigare dump om du har det, du måste inte dumpa om maskinen

    Hur ska du göra med allt detta nu då?:

    Steg 1: lägg in Flash360 på din USBSticka

    Steg 2: Starta igång XEXMenu eller motsvarande program, bläddra dig fram tills du hittar Flash360, starta sedan Flash360.xex filen (du startar då igång Flash360)

    Steg 3: Du ska nu dumpa din nand med hjälp av flash360, det gör du såhär:

    1. Tryck på X knappen på din handkontroll (den blå)
    2. Tryck sedan på A knappen (den gröna) så börjar programmet dumpa din nand
    3. Tryck sedan på valfri knapp på din handkontroll, följt av back knappen 2 gånger (den till vänster om guide knappen)


    Steg 4: Stäng av din 360 och starta upp den på nytt, den här gången med eject knappen (låt trayen vara ute tills den startat igång Xell/Xellous)

    **** Nytt från och med version 1.2.7 av CMD Freebooter: du kan nu hämta CPUKey från Xell/Xellous genom ditt lokala nätverk hemma, koppla bara in en nätverkskabel till konsollen och svara Y på dom 2 första frågorna så hämtas CPUKey automatiskt från den IP adress du skriver in ****

    Det kommer vara en blå skärm som massa text kommer fladdra förbi på, har du Xellous kan du låta den stå och gå tills den stannar så kan du enkelt läsa av CPUKey där, annars måste du läsa av fusesets 4 och 6 och para ihop dom, nedan följer ett exempel på hur xell kan se ut:



    Steg 4b: Om du har Xell parar du ihop antingen Fusesets 3 och 5 eller 4 och 6 på följande sätt: 3+5 eller 4+6 det vill säga, alla tecknena från fusesets raden 3 direkt följt av dom från 5:an eller motsvarande för 4 och 6...

    Steg 5: Börja med att kopiera över filen flashdmp.bin från flash360 (din dump) till samma mapp som du har programmet i, starta sedan Swizzy's CMD Freebooter och följ instruktionerna, först vill programmet ha din CPUKey, därefter vill den veta vad du har för moderkort och lite sådär

    När du kommer till SMC delen kommer du få frågan om du vill använda "normal", "aud_clamp", "Cygnos" eller en alternativ cygnos SMC vilken du ska välja beror helt på hur din konsoll är lödd, det vanligaste är "Normal" men för att vara helt säker på att du väljer rätt kan du kolla under faceplaten om du JTAG:at konsollen hos oss, om du ska ha Aud_Clamp borde detta stå på sigillet, står det inte där kan det även stå på en gul lapp under hårddisken (om du hade en sådan med, annars där den ska sitta normalt). Står det inget på sigillet och/eller det saknas en gul lapp från oss kan du försöka komma ihåg vilken dashboard version du fick när konsollen var klar första gången, vi började med Aud_Clamp när första kinect dashboarden kom (12611) Cygnos är enbart till för folk som har det chippet monterat i sina maskiner, och har du det vet du redan om det

    ** Nyhet i version 1.2.5 och senare programmet kommer nu visa dig vad du bör använda, OBS: den kan ibland visa Cygnos även om du inte har något sådant chip installerat... det är en liten miss av mig (det beror på att information om vilket hack du har inte går att hitta) jag kommer lösa det genom att skriva Normal/Cygnos när jag kommer ihåg det... **


    Steg 6: Kopiera nu filen du får ut från programmet den ska heta freeBOOT.bin (om du inte ändrat detta i config.ini) till din usb sticka, lägg den tillsamans med Flash360, döp även om filen till "updflash.bin" (om den inte redan heter så)

    Steg 7: Starta nu om 360'n igen med USB stickan i, starta sedan XEXMenu som tidigare samt flash360.

    Steg 8: Det är nu det "farliga" är, nu ska du skriva din nya nand image till nanden på 360'n, det gör du såhär:

    1. Tryck på A Knappen (den gröna)
    2. Tryck på B knappen (den röda)
    3. Du kommer nu bli varnad för att din keyvault inte stämmer överens med din nuvarande nand, ta det lungt... det är normalt i dom flesta fallen, vågar du inte gå vidare dyk förbi oss i butiken!
    4. Skulle du nu bli varnad för att din nand inte är Zeropaired eller något sådant är det inte heller någon fara, bara köra på med det med!
    5. Tryck nu på Start för att ignorera varningarna du fick ovan
    6. Tryck nu på A knappen (den gröna) för att börja flasha din nand och håll tummarna för att inget har blivit fel


    Om något av ovanstående inte stämmer, skrev det i tråden så fixar jag det allt eftersom, bara skrivit en snabb guide för tillfället... man kan ibland få udda errors när man håller på med det här programmet, men det kan fungera ändå har jag märkt. många säger också att man absolut inte ska flasha freeboot med flash360, andra säger att man ska det, själv tycker jag det fungerar ganska bra och är enkelt!

    Om du känner att ovanstående information är lite för avancerat för dig så kan du komma förbi oss i butiken så fixar vi det åt dig för 350:- skulle det vara så att din konsoll inte startar efter att du följt den här guiden, kan vi hjälpa dig fixa det förutsatt att det finns en korrekt dump (vi har backups av ALLA JTAG maskinerna som vi har JTAG:at)

    i programmet får du dessutom frågan om du vill ladda hem och preppa en USB enhet med avatar uppdateringen, kör det så slipper du tänka så mycket på den delen
    Last edited by Swizzy; 2012-06-20 at 19:52. Anledning: Uppdaterat länkarna + lagt till information om nya funktionen i appen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    "Steg 5: Starta nu igång Freeboot Toolbox och fyll i din CPUKey i fältet där det står "CPUKey:", välj sedan vilket moderkort du har om du har en 360 med inbyggt minne väljer du motsvarande storlek och Jasper, har du en 360 utan inbyggt minne kan du med fördel låta programmet identifiera moderkortet automatiskt "
    Men om jag har inbyggt minne, vad är nackdelen med att låta freeboot toolbox autoidentifiera?

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av stenkall Visa Inlägg
    Men om jag har inbyggt minne, vad är nackdelen med att låta freeboot toolbox autoidentifiera?
    Rätta mig gärna om jag har fel men jag har för mig att den ibland har svårt att auto-identifiera bigblock-moderkort (256mb / 512mb JASPER).

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Allt gick bra, tack för guiden!!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av stenkall Visa Inlägg
    "Steg 5: Starta nu igång Freeboot Toolbox och fyll i din CPUKey i fältet där det står "CPUKey:", välj sedan vilket moderkort du har om du har en 360 med inbyggt minne väljer du motsvarande storlek och Jasper, har du en 360 utan inbyggt minne kan du med fördel låta programmet identifiera moderkortet automatiskt "
    Men om jag har inbyggt minne, vad är nackdelen med att låta freeboot toolbox autoidentifiera?
    Den kan INTE identifiera om det är 256 eller 512mb nand om du har 66mb dump, därmed bör du manuellt välja 256 eller 512

    Det går INTE att använda en 256/512mb XBR heller tyvär, utvecklaren bakom programmet har inte heller tid att försöka lösa det just nu (jag snackade med honom och fixade en översättning till svenska)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    snackade lite med swizzy igår och förklarade att det kan bli lite problem om man kör en 16mb jasper. länkar till en tråd som är full av dessa problem och även fixar för dem.

    http://www.xboxhacker.org/index.php?topic=16056.0

    problemet är att boxen inte bootar efter nandflash på jaspers med senaste southbridge och om nand har bad blocks. xell/xellous brukar (ta det inte för givet) däremot fungera efteråt så man kan alltid slänga in en ny update via den. saken är att boxen kan boota upp nya dash och allt efter du uppdaterat den, men drar du ur strömkabeln så kommer den inte boota igen. detta är tydligen för den håller kvar din gamla LBA sålänge den har ström, och när du drar den så skiter sig allt. fixen cory skrivit härunder verkar motverka detta.

    ex. på problem, notera att nand har bad blocks.

    I've tried one more time to fix my e71 12611 dash, but no success.
    I used flash360 to dump my working 9199, extracted and decrypted KV, SMC and SMC_config as it is in tutorial, put it to fb 0.1, made updflash.bin and used xellous to flash it. But like before, first start is fine, then shutdown, took power cable off for couple minutes, turn back in console and e71 like before. I did try also to remap my 0148 bad sector to 3ff, 3fe, and moving 8 sectors from 148 to 3f8, with no success still... Got no other ideas what i'm doing wrong here :/

    I did not try to use flash360 to flash my nand, but i think xellous is enough. Last time i've even erased whole nand, flashed fresh xell+xellous+kv, flash 12611 dash, and same prob....
    I wanna get 12611 working, it's fresh looking and working pretty faster than 9199 for me. Any clues now?
    cory1492 har iaf skrivit en fix som verkar fungera för de som kör jasper med ny southbridge (jaspera) och den bör användas om du har bad blocks i din nand..

    http://www.xboxhacker.org/index.php?...8390#msg118390

    fixJaspa (bandaid)
    use from command line like:
    fixjaspa.exe sourcefile.bin destfile.bin
    before or after remapping your bad blocks, either should be fine.
    tataniko har även ett förslag att fixa bad blocks för de som inte får remapping att fungera.

    1. Goto xellous, flash clear image(no bad sector remap in image)
    2. After succesfully flashed, power down.
    3. Wait, power on
    4. Go Xellous back
    5. Dump flash over http.
    6. Compare clear image and dumpflash.
    7. We can see, the real bad sectors, and the corrupted one.
    8. With hex editor remap bad sectors in clear image step by step from end.
    9. Burn cd, and flash xellous.
    *edit* lite nyheter om problemet.

    after talking with cory1942 I am gonna fixjaspa my other working 360 too... since his way is the correct working one, it should be applied to others as well because in the case of a new bad block developing all the working 16a's might suddenly E71 if dash.xex is affected (or other vital parts...)
    So even without bad blocks we should use fixJaspa on Jasper "a" NAND images?

    yes if you think of it is logical to apply fixjaspa on ALL jasper16a machines. The current fbbuild builds wrong images, the fact that they happen to run OK on machines with no bad blocks is just luck. Like cory1942 said, if your OK 16a suddenly develops a bad block then you will get errors with fbbuild's image... so why not be on the safe side and have a correct image from the start?
    Last edited by int21; 2010-11-16 at 13:36.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Freeboot Toolbox 0.04 Maker V2.6

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=723959

    - Add FbBuild V0.11 support
    - Add Swedish language
    - Add option to use freeboot_alt.bin for xbox without drive.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    lyckades slänga in nya dashen med den nya toolbox maker 2.6, jasper 16mb problemen som var i den tidigare versionen verkar vara fixade.

    1. dumpade min nand från flash360 (freeboot 0.32 9199)

    jag gjorde 3 dumpningar och jämförde filerna på datorn för att verkligen kolla att allt stod rätt till. körde flash360 från usbminne.

    2. stäng av xbox.
    3. kör freeboot toolbox maker 2.6
    4. klistra in cpu key, ändra till att filen ska heta updflash.bin , tryck create freeboot och öppna flashdmp.bin (den du dumpade med flash360)
    5. efter du gjort din updflash.bin, kopiera in den i flash360 katalogen på ditt usbminne.
    6. starta xbox med minne i.
    8. starta flash360 från usb.
    9. tryck a, sedan valde jag b (att inte spara kv), ignorera varningarna med start, tryck sedan a för att flasha, sedan trycker du på back-knappen tills konsolen stänger av sig.
    10. ryck ur strömmen någon minut.
    11. starta boxen och håll tummarna..
    12. starta xexmenu och lägg in dash launch 2.06
    13. starta om boxen.
    14. ny dash och allt är som det var innan.
    Last edited by int21; 2010-11-17 at 22:10.

  9. #9
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Riktig bra guide, till å med jag fixade det :-)

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Dash Launch 2.07 ute..

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=724704

    cOz released a new version of Dash Launch for JTAG 360s with "freeBOOT" 12611/v0.04(1) (fbBuild 0.11).

    What's new/fixed:
    * fixed media center extender (thanks jester and antman)
    ~hopefully this is the last whitelist option needed
    * added option "nosysexit" (thanks rhai)

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Funkade fint här med trots att jag saknade en dator med 32-bitars OS som kravet löd Win7 64bitars funkade lika bra!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är egentligen inget krav att du har 32-bitars system, men det är att rekomendera (64-bitars system kan krångla om man har otur)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2010
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Måste jag ha freeboot på konsolen sen innan för att kunna uppdatera? räcker det att uppdatera dashboarden för att kunna lira ap25?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Läs topic kanske?

    XBR 8955
    Freeboot 9199

    Båda fungerar att använda som source, även original, men du måste ha någon av dom för att kunna uppdatera ja...

    För att lira AP25 spel på din JTAG behöver du även dashlaunch 2.06 eller senare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2010
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Läs topic kanske?

    XBR 8955
    Freeboot 9199

    Båda fungerar att använda som source, även original, men du måste ha någon av dom för att kunna uppdatera ja...

    För att lira AP25 spel på din JTAG behöver du även dashlaunch 2.06 eller senare...
    Fel av mig, såg inte att det fram gick i av guidens toipic.
    Kanske inte är rätt ställe att ställa denna frågan på heller men undrar bara om det på något sätt går att kolla om man har xbr eller freeboot på konsolen och version naturligtvis?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av 1surface Visa Inlägg
    Fel av mig, såg inte att det fram gick i av guidens toipic.
    Kanske inte är rätt ställe att ställa denna frågan på heller men undrar bara om det på något sätt går att kolla om man har xbr eller freeboot på konsolen och version naturligtvis?
    lättast är att kolla vilken version av dash du har.. har du 9xxx på dashboard så är det freeboot 0.3, har du 12611 så är det freeboot 0.4. har du 8xxx så är det antagligen xbr men kan även vara freeboot 0.02. annars får du dumpa nand och kolla den vägen.

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tack Swizzy , int21 för hjälpen.Det här var en enkel guide,för om jag klarade av det så gör nog dom flesta det.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av el-rey Visa Inlägg
    Tack Swizzy , int21 för hjälpen.Det här var en enkel guide,för om jag klarade av det så gör nog dom flesta det.
    No problems ska försöka förbättra den lite senare, antar att det e du som snackat med mig dom 2 senaste dagarna på jobbet?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    All-right har försökt följa guiden och kollat runt lite på andra forum men jag lyckas inte få igång Xell efter att jag dumpat nanden, får ingen signal till tv'n när jag startar med dvd knappen. taggade och flashade min box hos PSXcare för några månader sen, har falcon moderkort btw. Har jag missa något och gör fel eller kan de va nått annat?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad har du för bild kabel? HDMI fungerar inte, det jag vet fungerar är: Komponent, Komposit och VGA...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    Allright förstod faktiskt inte att de var de som menades i guiden först, fick iaf igång xell nu MEN freeBOOT felmeddelar mig om att min "dumpning är felaktig orsak okänd" å så stannar genereringen på 38% flash 360 indikerade inget om att de inte skulle funkat

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kör i debug mode och skriv ner här vad Ibuild säger för någonting (CMD fönster öppnas med Ibuild~ osså visas någon form av error meddelande, jag behöver det här error meddelandet för att hjälpa dig vidare)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    Error: could not find file sysupdate.xexp1
    ERROR: Unhandled exception

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok, typ standard felet... kör den genom spkleaders script istället: http://whipland.no-ip.org/.downloads...reeboot_v2.rar
    Du vill INTE använda Aud_Clamp när den frågar (om du har något annat än Xenon) vi har bara använt detta på 2 maskiner änsålänge, på PSXCare, och båda 2 har redan 12611 kerneln

    OBS: Du får manuellt välja moderkortet i det här scriptet... men det ignorerar errormeddelandet och kör på ändå, det fungerar utan problem, den viktigaste datan kopieras redan ut
    Last edited by Swizzy; 2010-12-11 at 18:41.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    Guld, fungerade hur bra som helst! förstår dock inte när man blev så oteknisk... måste blivit nu på åldernshöst

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Äsch, du sitter inte på IRC i kanalerna där man snackar gojja med varandra om sådana här problem jag har varit med om exakt just det här problemet flertalet gånger tidigare, och spkleader scriptet har fungerat varje gång, dock tycker jag att Freeboot Toolbox är bra för end-users, lätt att använda... och det är inte jätte ofta detta sker heller
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    16
    Well, tack för hjälpen iaf uppskattas!

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Aggudabbu Visa Inlägg
    Allright förstod faktiskt inte att de var de som menades i guiden först, fick iaf igång xell nu MEN freeBOOT felmeddelar mig om att min "dumpning är felaktig orsak okänd" å så stannar genereringen på 38% flash 360 indikerade inget om att de inte skulle funkat
    Fick samma problem, att det stannar på 38%. Körde debug mode och fick ett annat felmeddelande än Aggudabbu, fick dethär: ERROR: Data in block 749, page 25, plane 0 is corrupted.
    ERROR: Unhandled exeption.

    Råkar du Swizzy ha något svar på det?

    edit: Löste sig nu, körde med orginal nand dumpen och på xp 32bit, försökte med win7 64bit först.
    Last edited by Kolonn; 2010-12-18 at 15:56.

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Kolonn Visa Inlägg
    Fick samma problem, att det stannar på 38%. Körde debug mode och fick ett annat felmeddelande än Aggudabbu, fick dethär: ERROR: Data in block 749, page 25, plane 0 is corrupted.
    ERROR: Unhandled exeption.

    Råkar du Swizzy ha något svar på det?

    edit: Löste sig nu, körde med orginal nand dumpen och på xp 32bit, försökte med win7 64bit först.
    Det där problemet dyker upp om man har en dålig dump, flash360 är inte perfekt för att dumpa med tyvär men det fungerar för dom flesta och är hyffsat användarvänligt ändå
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Hur sjutton tar man reda på vilken Jasperversion man har? Minnet står som unformatted, och så vitt jag förstår så är det antingen 256 eller 512 då.
    Men vilken av dem är det?
    lite hjälp snälla... google är verkligen inte min vän i det här fallet

Sida 1 av 10 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. [Guide]: Uppdatera XBR till FREEboot
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 88
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 14:34
  2. Multiman senaste version Ftp Problem help!
    By Boz666 in forum Playstation 3
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 17:53
  3. Spel vill uppdatera - Jtag säkert?
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 46
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 21:33
  4. Uppdatera 8955 JTAG till 9199
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 12:15
  5. Nybörjar installtions guide efter jtag?
    By Shrimpkebab in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 01:59

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •