Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Jtag dlc / xbla

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Jtag dlc / xbla

    Behöver man göra något speciellt med sin profil, tex live-aktivera profilen för att kunna använda Xbox live material, så som arcade games osv? Hur är det med DLC? vad jag förstått behöver DLC ligga på den interna hdd för att det skall fungera.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Nej det du inte kan göra är att spela live eller se till att den får tillträde till internet, den blir nämligen bannad på 4sekunder till 24 timmar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jo det förstår jag
    Och men gott tack för snabbt svar!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    ingen fara
    En j-taggad 360 är inte känslig för Säkerhetssektorer på interndisk så du kan som en annan i vårt forum kasta i en 1.5Tb disk, formatera i 360 enheten som är j-taggad o få massor med utrymme för DLC

    DLC spelas bara från 360 diskar ja.

    Tänk på att om du formaterar en 360 disk i en j-taggad maskin så förstör den alla säk sektorer. bättre o formatera dessa på en ikke j-taggad 360 o sen flytta över isf.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jag har skickat min xbox360 disk till er så nu skall preppa denna för jtag... antar att det bara är tuta o köra efter det!? (iofs bara en 120disk)

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Wrekk Visa Inlägg
    Behöver man göra något speciellt med sin profil, tex live-aktivera profilen för att kunna använda Xbox live material, så som arcade games osv? Hur är det med DLC? vad jag förstått behöver DLC ligga på den interna hdd för att det skall fungera.
    Vissa XBLA/DLC kräver att man har en Live aktiverad profil ja, det kan du modda med modio och fixa till om du behöver det [då får du även trixa in XUID "LIVE" filerna... ]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    På HDD som jag skickade er har jag en Live profil, formaterar ni disken eller kommer jag ha kvar min profil när jag får tillbaka disk och jtagbox?

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    ingen fara
    En j-taggad 360 är inte känslig för Säkerhetssektorer på interndisk så du kan som en annan i vårt forum kasta i en 1.5Tb disk, formatera i 360 enheten som är j-taggad o få massor med utrymme för DLC
    Själv körde man med en 2TB Western Digital med en gång, varför "begränsa sig".. Dock körde jag inte med USB utan eSata-direktkopplad till Xboxens egna HDD-ingång + extern ström (extern hdd).
    Last edited by ElecTriX; 2010-11-15 at 09:55.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Wrekk Visa Inlägg
    På HDD som jag skickade er har jag en Live profil, formaterar ni disken eller kommer jag ha kvar min profil när jag får tillbaka disk och jtagbox?
    Vi rör inte inehållet på´en disk förutom att vi lägger på lite gott gott som en hackad mediacodec, hackad version av stöd för gammelxbox spel o thats it förutom att vi så klart lägger på XeXMenu 1.1
    Resten får du trolla själv.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Ok, men det låter juh bra, i mitt fall så har jag en live profil osv... så jag behöver inte fixa så mycket då... eller vad menar du med trolla?

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi rekommenderar givetvis att man gör en backup av sin profil till en annan disk eller minneskort innan om man kan och orkar.

    Nej du behöver inte tänka på mycket mer annat än att om du kopplar i en nätverkssladd utan att begränsat din j-taggade 360 från internet så kommer den låsas.

    Trolla "Magsikt överföra filer själv som du finner lämpliga att använda så som spel/dlc o annat vi inte får hjälpa till med."
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    hehe... ok, ska nog trolla en del
    Disken är redan skickad så får hoppas inget går fel när ni prepar disken

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Nej du behöver inte tänka på mycket mer annat än att om du kopplar i en nätverkssladd utan att begränsat din j-taggade 360 från internet så kommer den låsas.
    Exakt hur gör man detta på bästa sätt?

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Läs FAQ delen i 360 forumet hos oss o under J-tag tror jag Swizzy skrivit vilka portar man skall spärra eller om man ställer om Gateway inställningarna... Gateway fuckup skall innebära att man kommer åt saker på intranät
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
    Exakt hur gör man detta på bästa sätt?
    Genom att stänga den ute från internet helt i din router, alternativt kopplar in den i ett separat nätverk som inte har internet åtkomst eller liknande
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. jtag
    By richi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 22:52
  2. Bränna XBLA releaser ?
    By Fraodi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 18:56
  3. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25
  4. XBLA backuper (FreeBOOT, XBReboot)
    By int21 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 35
    Senaste inlägg: 2009-12-23, 23:25
  5. 51 XBLA Xbox360 Games - Morlok8k
    By Vickan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 11:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •