Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Freeboot 12611 - Aud_clamp fix?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14

    Freeboot 12611 - Aud_clamp fix?

    Köpte min JTAG från en privatperson som nu inte går att få tag på längre och jag undrar, hur vet man om man skall använda "aud_clamp fix" när man genererar en Freeboot-bin?

    Undrar även, OM man nu skulle göra något fel så att uppdateringen inte blir som den skall och man inte kommer in på dashboarden, kommer man fortfarande åt Xell / Xellous (vet inte vilket av dem jag har) så man kan återställa?

    För övrigt, några andra tips när det gäller att uppdatera NANDen? Är lite grön inom JTAG men kan det mesta när det gäller datorer osv.

    Tack på förhand!

    Edit: Har Jasper 512 med FreeBoot 0.032..
    Last edited by ElecTriX; 2010-11-15 at 10:10.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    36
    Respekt
    16
    har du ett öppningskit? Det går att se hårdvaru mässigt vilken av de två versionerna han använt.

    Vad jag vet (alltså inte 100%) ifall du dödar din 360 genom en uppgradering så är den död, fast då får man koppla in LPT eller USBn och flasha in den igen på nytt. Sålänge du har en fungerande dump så skall de vara lugnt.

    Vill du veta om du har Xell eller Xellous, stäng av 360n och tryck på Eject knappen på DVD spelaren, så ser du det på uppstarten. Du får dock koppla in component kabel då Xell inte stödjer HDMI.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av linuxares Visa Inlägg
    Vad jag vet (alltså inte 100%) ifall du dödar din 360 genom en uppgradering så är den död
    Någon som kan verifiera detta?

    Sent from my Desire HD using Tapatalk

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
    Någon som kan verifiera detta?

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
    Ja, om du flashar helt fel mjukvara startar inte Xell/Xellous heller... Om du har Freeboot 0.032 har du garanterat Xellous

    Som Linuxares säger kan du se det på hur han dragit kablarna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ja, om du flashar helt fel mjukvara startar inte Xell/Xellous heller... Om du har Freeboot 0.032 har du garanterat Xellous

    Som Linuxares säger kan du se det på hur han dragit kablarna
    Men hur kommer det sig att många på andra forum påstår att de flashat fel men att det varit lugnt då de bara flashat om NANDEN genom Xell om det gått fel osv. ? Kan iofs vara att de haft XBR innan men är inte helt säker på att det enbart varit så..?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
    Men hur kommer det sig att många på andra forum påstår att de flashat fel men att det varit lugnt då de bara flashat om NANDEN genom Xell om det gått fel osv. ? Kan iofs vara att de haft XBR innan men är inte helt säker på att det enbart varit så..?
    Well, det beror på hur pass fel du flashat, om bootloadern och xellous blivit rätt fungerar det bra, annars går det åt helvete
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Hej på er

    Vad är Aud_clamp fix ?

    /esko

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av djesko Visa Inlägg
    Hej på er

    Vad är Aud_clamp fix ?

    /esko
    Aud_clamp fix är att man lött mot en annan punkt och ändrat om i SMC'n det medför bara att det inte blir mongo med rf-modulen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. [Guide:] Uppdatera din JTAG till senaste version.
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 296
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 10:23
  2. Hjälp angående 2.0.12611.0 (November 1, 2010) Dashboard!
    By quitzey in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2010-11-21, 22:50
  3. Nya Xbox 360 dashboarden (2.0.12611.0)
    By Swizzy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-02, 10:08
  4. Lips (FreeBoot & XBR)
    By dragonslayer in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 10:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •