Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 59 av 59

Diskussion: Flasha 360 slim

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det kommer dessutom garanterat dyka upp en tråd i forumet som säger "iXtreme för Slim ute nu!" eller liknande när den kommit är det bara fråga om ett par dagar innan vi kan börja modda Slim på PSXCare (vi måste få lite tid att få ordning på det hela och lära oss hur det ska gå till!)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Och vill man vara riktigt snabbt underrättat så kollar man själv på http://xbox-scene.com minst 10 ggr per dag som undertecknad (sidan där nyheten med största sannolikhet publiceras först).

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Och vill man vara riktigt snabbt underrättat så kollar man själv på http://xbox-scene.com minst 10 ggr per dag som undertecknad (sidan där nyheten med största sannolikhet publiceras först).
    efter IRC då
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    #fw på efnet för att vara exakt.

  6. #36
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Och för att vara helt exakt är IRC ingen sida...

  7. #37
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Blir nog för övrigt snart dags att beställa hem en Slim så jag vet hur man ska öppna skiten...
    Kommer förmodligen bli en del Slim kunder i nästa månad eller vad tror ni boys?

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    true, but that's the original news source
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Blir nog för övrigt snart dags att beställa hem en Slim så jag vet hur man ska öppna skiten...
    Kommer förmodligen bli en del Slim kunder i nästa månad eller vad tror ni boys?
    Hell yeah, det kommer bli en hel del... och det kommer bli väldigt mycket vänte tider i början då det inte är lätt att öppna en slim, utöver det kommer vi på PSXCare få försöka fixa en del fuckups när hempulare gör fel... >_<

    Jag har redan nu fått skruva ihop en Slim åt en kund då hennes son hade öppnat den och försökt sig på hotswapping som är livsfarligt... >_<
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Hot swapping borde väl iofs inte vara farligt om man vet vad man gör? Systemet bygger trots allt på SATA och hot swap var en av de stora grejerna som annonserades när SATA skulle släppas. Det skulle eventuellt vara om kraftkällan är skillnad på vilket jag iofs i frågar sätter starkt. Då borde det inte ha gått med vanliga PC DVD:s i Xbox 360 och det känner ju de flesta (i alla fall en del) att det fungerar utmärkt så länge som det är rätt DVD. Jag har själv gjort en del hot swap som it-tekniker men då endast med hårddiskar och strömkablen är ju som bekant lite annorlunda. Dock måste man fråga sig VARFÖR man får för sig att göra en hot swap?! Den nya DVD:n måste ju ändå flashas och allt annat på förhand. Låter ju bara som en sak som eventuellt kan gå fel och som lägger till en sak till i listan över potentiella banorsaker.

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hot swap i det här fallet är; byta skiva medans maskinen arbetar... = Livsfarligt!!!!!!!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hot swap i det här fallet är; byta skiva medans maskinen arbetar... = Livsfarligt!!!!!!!
    Jaha. Men det är ju rent av ännu mer jä*la korkat. Varför i h*****e gör man det?

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Jaha. Men det är ju rent av ännu mer jä*la korkat. Varför i h*****e gör man det?
    Killen i fråga verkade inte vara den mest intellegenta direkt... han ville köra moddade game ISO's typ... en fusk variant... dom fungerar så vitt jag vet endast på JTAG's då skivan har en form av signering den med

    killen verkade se sig själv som en lite små hacker... någon som tänkte "outside of the box" det var ju ingen som hade provat sig på detta... men å andra sidan, det finns en anledning till att man inte håller på hotswappar skivor på det viset... det är ju livsfarligt att hålla på med (om man inte bromsar skivan innan man byter eller om skivan spinner upp igen utan magnet kommer skivan flyga åt h*vete ganska fort, och står man på fel ställe vid fel tillfälle får man den på sig, och den är ju inte direkt mjuk utan den kan skära igenom och ge duktiga sår om det är på fel ställe den träffar... t.ex. träffar skivan där ådrarna går (har för mig det heter så, är för trött för att orka tänka just nu men iaf där blodet går igenom kroppen) riskerar man att få rejälla sår, och har man otur kan man förblöda plus att man kan få in plast bitar från skivan i kroppen vilket i sig inte är bra någonstans
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #44
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Vilket geni! haha haha
    Nu får förstås inte skivan riktigt den kraften ur DVD-spelare men får man den i ögat så gör det garanterat rätt ont. Roligare då att koppla på den på Dremeln och låta den snurra upp i 18 000 rpm. Bygger man sedan en liten ramp kan man få den klättra rakt upp för vägar. Att få skivan att klättra, de standard, 2.40 m i ett svenskt rum är inga problem iaf.
    Dock är det som du säger att skulle man ha extrem otur och skivan exploderar då är det fan inte kul, för de kan bli riktigt vassa de små plastskärvorna. Jag har själv skurit mig på dem när jag fånat mig.

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ap ap ap inte vara nedlåtande mot våra kära kunder.

    Hotswap var det första sättet jag använde för att köra backups på PS2, kommer inte ihåg exakt hur det gick till i början men har för mig jag lödde på en switch för att stänga av motorn. Sedan kom det chip som gjorde swaptricken lite smidigare. Och även på dreamcast var första lösningen swaptrick. För att inte tala om alla swaptrick/multi-x killers osv på PS1....

    Vi brukar skjuta cd-skivor med dremel ut på gatan från butiken ibland, om det är tomt på folk :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #46
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    [2011-01-22 08:02PM UTC] #fw <Lewikenzi> c4eva: can we expect slim fw in the next month or two ?
    [2011-01-22 08:03PM UTC] #fw <c4eva> lew:yes!

    Tihi.

    Frågan är ju om det kommer till den nya Hitachin också.

  17. #47
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Firmwaren är ju redan klar sedan länge så allt hänger ju egentligen på när Xecuter 360 USB kan börja levereras.
    Men det är väl förstås tveksamt om Hitachi är klar redan då.

  18. #48
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Är den klar redan? Vad är det c4eva påstår att han jobbar på då?
    Någon frågade vilka hinder det fanns för att släppa till de 3 kända dvd-spelarna för slim och han svarade "time" så jag antar väl att han fixar Hitachi också men man får väl inte dra för höga växlar på det han sa.

  19. #49
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Är den klar redan? Vad är det c4eva påstår att han jobbar på då?
    Någon frågade vilka hinder det fanns för att släppa till de 3 kända dvd-spelarna för slim och han svarade "time" så jag antar väl att han fixar Hitachi också men man får väl inte dra för höga växlar på det han sa.
    testkörningar bland annat. dumt att släppa innan det är testat ordentligt. det skulle bara innbära att folk blir bannade i onödan.

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Firmwaren är ju redan klar sedan länge så allt hänger ju egentligen på när Xecuter 360 USB kan börja levereras.
    Men det är väl förstås tveksamt om Hitachi är klar redan då.
    Klar? hell no... dom har en firmware ja, men den är långt ifrån klar, den ska först testas, därefter ska man fixa buggarna som man hittar, testas lite till och fixa fler buggar etc. det tar TID... visst det har tagit VÄLDIGT lång tid, men det är inte BARA firmwaren som ska ut, det är även programmen som hanterar den (jungleflasher)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #51
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Klar? hell no... dom har en firmware ja, men den är långt ifrån klar, den ska först testas, därefter ska man fixa buggarna som man hittar, testas lite till och fixa fler buggar etc. det tar TID... visst det har tagit VÄLDIGT lång tid, men det är inte BARA firmwaren som ska ut, det är även programmen som hanterar den (jungleflasher)
    Nu är JungleFlasher också redan klart. Du kan kolla på bilderna och se att de använt 0.1.79 sedan länge. Vi kan nog vara ganska säkra på att firmwaren i all väsentlighet faktiskt är klar. Det är länge sedan C4E berätta att de gick in i beta testandet av den. Och i förhållande till hur länge de brukar betatesta så misstänker jag att den varit klar i princip rätt länge nu. Men visst vissa buggar kan ju finnas. Men jo jag är rätt säker på att det som gör att det faktiskt dröjer lite är att man vill kunna släppa Xecuters nya produkt samtidigt. Sak samma, vi lär bara behöva vänta runt två till tre veckor innan vi resultatet på världens alla torrentsidor och PSXCare för all del.

  22. #52
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    Men nu går det ha ha

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sådärja, nu flashar vi 360 slim för fulla muggar här - tog bara c:a 8 månader, men den som väntar på något gott...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #54
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Sådärja, nu flashar vi 360 slim för fulla muggar här - tog bara c:a 8 månader, men den som väntar på något gott...
    Flashar ni 9504 eller har ni även fått hem PCB?
    Eftersom jag aldrig sett att PCB kom upp på er sida så beställde jag 10 st. kort från en brittisk sida vilka ska levereras i nästa vecka. Blir väl de enda korten man lyckas beställa på ett tag som det ser ut... lol

  25. #55
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Såg att ni fått in PCB nu. Får man fråga hur många ni beställde eller hur länge ni räknar med att de ska räcka?

  26. #56
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Flashar ni 9504 eller har ni även fått hem PCB?
    Eftersom jag aldrig sett att PCB kom upp på er sida så beställde jag 10 st. kort från en brittisk sida vilka ska levereras i nästa vecka. Blir väl de enda korten man lyckas beställa på ett tag som det ser ut... lol
    Vi har fått hem både PCB och pro kiten, vi fick dom igår
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #57
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Och för att vara helt exakt är IRC ingen sida...
    Lite sen onsdagskvälls humor
    http://www.irc.org/

    Irc är visst en sida *löl*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #58
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Lite sen onsdagskvälls humor
    http://www.irc.org/

    Irc är visst en sida *löl*
    Pendragon vs. Svantesson666
    1 - 0

  29. #59
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Pendragon vs. Svantesson666
    1 - 0
    Nej Google Vs. alla 62466246246 - 0 <3
    *Lots of löve!*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Flasha/chippa nya xbox 360 slim ?
    By yabbah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 11:18
  2. Går det att flasha både ett PSP phat och ett PSP Slim med Pandora
    By skult in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 19:21
  3. PSP Slim och M33
    By BigChill in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 07:10
  4. PSP Slim
    By g64 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 20:30
  5. Flasha eller inte flasha?
    By orphtek in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 08:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •