Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Covers i USB Loader GX

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0

Covers i USB Loader GX

Hej,

Jag har precis fått tillbaka min Wii efter en flashning, kör med en USB disk nu.
    Men när jag går in på disken genom USB Loader GX så finns det inga covers till spelen.
    Står bara No Image? på fodralet.

Nån som vet hur jag gör för att få in covers till spelen?

Tacksam för all hjälp.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Se till att din Wii är ansluten via W-lan så borde den ladda ned sådant automagiskt
    Om inte prova att när den har w-lan inställningar trycka på omslagen som fattas med markören
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Hej,

Jag har enable wifi i wii-options och kört en test och det funkar.
    Men när jag klickar på download cover som kommer upp när jag håller markören över den tomma bilden så vill den ändå leta bilder från SD kort.

Är det kanske så att jag måste ha ett SD kort i wii så dom sparas där? Eller går det att göra så dom sparas direkt på usbdisken?
    Last edited by WiiNeMo; 2010-11-15 at 20:00.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av WiiNeMo Visa Inlägg
    Hej,

Jag har enable wifi i wii-options och kört en test och det funkar.
    Men när jag klickar på download cover som kommer upp när jag håller markören över den tomma bilden så vill den ändå leta bilder från SD kort.

Är det kanske så att jag måste ha ett SD kort i wii så dom sparas där? Eller går det att göra så dom sparas direkt på usbdisken?
    Det går att göra så att dom sparas på hårddisken också, du får välja paths i settings menyn
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Hej,

Jag har försökt att ändra path i Custom Paths men när jag klickar på typ 3D cover path SD:/images/ så får jag bara upp Error sen kan jag bara klicka Ok.

Kan inte hitta nån annanstans att välja path?

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    Hej,

Jag har försökt att ändra path i Custom Paths men när jag klickar på typ 3D cover path SD:/images/ så får jag bara upp Error sen kan jag bara klicka Ok.

Kan inte hitta nån annanstans att välja path?
    Du kan ändra direkt i "GXGlobal.cfg" som finns på sd:\config eller usb:\config om du redan kör usb loader gx från en usb enhet
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Alltså mitt Usb loader gx kör jag inte från nån disk, det ligger på mitt wii på nåtsätt?
    Men när jag startar det så startas det genom min usb disk.
    Jag har inget SD kort i min Wii endast en usb disk ansluten som jag skickat spel till via WBFS. När jag nu sätter usbdisken i datorn så kommer jag inte åt några filer för det är okänt filformat på disken så den vill först formatera? Hur kommer jag då åt config filen?

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    Alltså mitt Usb loader gx kör jag inte från nån disk, det ligger på mitt wii på nåtsätt?
    Men när jag startar det så startas det genom min usb disk.
    Jag har inget SD kort i min Wii endast en usb disk ansluten som jag skickat spel till via WBFS. När jag nu sätter usbdisken i datorn så kommer jag inte åt några filer för det är okänt filformat på disken så den vill först formatera? Hur kommer jag då åt config filen?
    aha, hela din externa hårddisk är formaterad i WBFS format. Då kan du inte ha dina covers där. Den enda USB loadern som kan spara sina covers på WBFS är uLoader men gränssnittet är inte snyggt.
    antingen lägger du covers på SD kort ELLER så delar du upp disken WBFS och FAT32 partitioner ELLER så gör du bara en FAT32 partition
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Aha okej då fattar jag. Känns smidigast att köpa ett SD kort då än att börjar dela upp partioner osv.

Tack för hjälpen.

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    Aha okej då fattar jag. Känns smidigast att köpa ett SD kort då än att börjar dela upp partioner osv.

Tack för hjälpen.
    Jo, det är det.
    Sedan kan det vara i idé att byta ut din CFG USB Loader channel mot en channel-forwarder i stället, blir lättare och smidigare och säkrare om och när du ska uppdatera CFG USB Loader.....

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    20
    hej måste man ha fat 32 partition på hårddisken för covers eller kan man ha ntfs.
    och ett fel till min dator startar inte med den externa hårddisken ansluten vad kan det va för fel.
    vilbe

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Det går inte med ntfs..
    Prova koppla in usb hårddisken efter du startat datorn, ska dyka upp automatiskt efter några sekunder när den installerat drivrutinerna för den hdd'n

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    20
    då blir det att ändra till fat 32, jo allt funkar när jag kopplar in när datorn startat tyckte bara det var konstigt att jag måste
    dra ur usb kontakten innan jag startar.
    vilbe

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    0
    När vi ändå är inne på ämnet, hur tankar man hem covers med tex WiiDB och sedan överför dem till hårddisken? Vad behöver jag konfigurera om och hur ska det läggas?

Jag kör trådat nät (enklare och säkrare än trådlöst när man redan har kabel i hela huset), och den verkar inte gilla att använda trådat nät.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Troberg Visa Inlägg
    När vi ändå är inne på ämnet, hur tankar man hem covers med tex WiiDB och sedan överför dem till hårddisken? Vad behöver jag konfigurera om och hur ska det läggas?

Jag kör trådat nät (enklare och säkrare än trådlöst när man redan har kabel i hela huset), och den verkar inte gilla att använda trådat nät.
    Ställ in wiiet så att du har tillgång till internet, den kommer fråga om du vill installera uppdateringar GÖR INTE DET... därefter ska det inte vara ngra problem...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    0
    Den ska ha tillgång till internet nu, men via trådat nät. Det verkar som om hämtningen av covers bara funkar för trådlöst (funkade fint för min flickvän som kör trådlöst).

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    Om det är trådat eller trådlöst spelar ingen roll. Funkar dongeln du har till Wii't? kommer du ut på Internet med Wii´t?

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    0
    Fixat, hade bara glömt ställa om nätet efter att ha kört den på trådlöst hos flickvännen för att kunna softmodda den.

Nu återstår bara en fråga: hur får jag covers att lagras på hårddisken istället för minneskortet? Man har liksom lite mer plats där...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Troberg Visa Inlägg
    Fixat, hade bara glömt ställa om nätet efter att ha kört den på trådlöst hos flickvännen för att kunna softmodda den.

Nu återstår bara en fråga: hur får jag covers att lagras på hårddisken istället för minneskortet? Man har liksom lite mer plats där...
    i USBLoaderGX väljer ändrar du pathways till hårddisken istället... men å andra sidan behövs det inte så himmla mycket plats för covers dom är inte 40mb styck utan bara ngra fåtal mb... om äns det...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    0
    Ok, ska testa imorgon. Föredrar nog att ha dem på disken trots allt, med några hundra spel så märks det på kortet, men på en 1TB disk så är det bara ett avrundningsfel.

Liknande diskussioner

1. Dvd covers
    By Core1337 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 02:16
  2. Wii covers
    By glericus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 19:28
  3. Wii covers.
    By Bianc0neri in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 18:39
  4. Wii Covers
    By TheBigA in forum Nintendo WII - Allmänt