Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Jaja, jag provade ju iaf...

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0

Jaja, jag provade ju iaf...

Tjena,
    fick mitt Wii moddat hos er för runt ett år sedan (tror jag snålade och inte köpte själva chippet så det var väl dåtidens softmod). Har funkar kanon att spela brända spel men det verkar ju grymt soft med en USB disk bara som man kör med.

Så jag uppdaterade till 4.2e (från 4.0e) (CSG som finns länkat här) och USB loadern fungerar (provade Little Petshop) - MEN nu när jag stoppar i en bränd Punch Out skiva så vill den uppdatera, samma med Trackmania!

Har inte provat lägga dem på USB disken än och köra men detta betyder väl att jag skrivit över någon fil den de kollar, hur löser jag problemet - bara köra updatern eller?

EDIT: Det var 2år sedan, förra året var det DSi >.<

Mvh
    4bsylon
    Last edited by 4bsylon; 2010-11-15 at 22:07.

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    Kör INTE uppdateringarna från skivorna.
    Installera PriiLoader, och aktivera hacken som stoppar disc och online uppdateringar

Kör du spelen genom NeoGamma eller GeckoOS?
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Öh, förrut har jag bara stoppat i skivan (brända) så har de hoppat igång och det var bara och lira...

Mvh
    4bsylon

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av 4bsylon Visa Inlägg
    Öh, förrut har jag bara stoppat i skivan (brända) så har de hoppat igång och det var bara och lira...

Mvh
    4bsylon
    Då har du troligen ett chip i ditt Wii eller så är det softmoddat med cIOSCORP (DarkCORP)
    När du kör från skiva är spelen beroende av IOS filer, och när du stoppar i Punch Out så tycker den att du behöver uppdatera någon sådan

Lägger du över spelen på USB disk så kommer den inte att fråga om update.
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Tror du det går ât pipan om jag kõr updaten på skivan? Ãr väl bara softmodda igen bara det inte ar 4.3 som jag fôrstod det, eller?

Tack for usbdisk tipset-ska bara fa igang forward channels eller gui sa ungarna fixar det ocksa

Mvh
    4bsylon

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    eftersom du har 4.2 nu de där spelen är lite äldre så borde det inte ställa till något om du kör updaten.... men har man softmodd så ska man undvika detta.
    4.3 är lite jobbigare att softmodda eftersom då måste du ha original spel

Registrerade
    Nov 2005
    Respekt
    0
    Ok, tack for info.

Finns det någon site som listar vilken update olika spel försöker slänga in? (så man kan se vilka som slänger på 4.3 tex)?

Har även kollat på USB Loader GX, kommer köra denna via Channel och med en extern 250GB 2,5" USB disk - borde bli riktigt nice!

Tack för all hjälp!!

Mvh
    4bsylon

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    IOS lista för spel, dock är den inte så uppdaterad men den funkar
    Kör du spel från USB så behöver du inte bry dig om "vanliga" IOS filer, bara om cIOS

Satsa på CFG USB Loader eller WiiFlow istället för USB Loader GX (GX lades ner i somras, ingen mer utveckling och det är jobbigare/svårare att få spelen (nya) att funka där)

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner