Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Köpråd!

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Köpråd!

    Hej.

    Har sökt här på foumet och googlat för glatta livet men har inte blivit klokare för det utan snarare tvärtom.
    Skall köpa ett Wii till ungarna i julklapp och funderar på vilket chip jag skall ha.
    Vad jag har förstått så är Wiikey2 och DriveKey de två vanligaste chippen på marknaden idag. Frågan är bara vilket jag skall välja. Att det skiljer lite i pris tycker jag är oväsetligt utan det är funktion och kvalitet som är viktigast för mig.

    Eftersom det är ungarna som skall ha det så har jag förstått att softmodd ej är att rekommendera eftersom det lätt kan bli en uppdatering för mycket.
    Så min fråga blir alltså vilka för resp. nackdelar har de olika chippen och vilket av dessa bör jag välja.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Drivekey är det ända chippet som ska monteras i nya maskiner för tillfället så vitt jag vet

    Fördelen med Wiikey2 är att du kan uppdatera chippet direkt från skiva, nackdelen med drivekey är att det inte går att uppdatera på ett enkelt sätt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Drivekey är det ända chippet som ska monteras i nya maskiner för tillfället så vitt jag vet

    Fördelen med Wiikey2 är att du kan uppdatera chippet direkt från skiva, nackdelen med drivekey är att det inte går att uppdatera på ett enkelt sätt...
    OK. Finns ju flertalet ställen bland annat här på PSXCare där man kan köpa färdig chippade Wii med Wiikey2.
    Är detta inget att rekommendera? Blir lite konfundersam eftersom du säger att DriveKey är det som skall monteras.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Wiikey2 går att montera, men det är inte bra o köra det i en ny maskin, Drivekey är bättre på nyare maskiner, Wiikey2 chippen har en tendens att dö på nyare maskiner efter någon månad eller 2...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sedan så finns ju Wiikey Fusion, samma pris som drivekey men med stöd för att ladda spel från minneskort...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Sedan så finns ju Wiikey Fusion, samma pris som drivekey men med stöd för att ladda spel från minneskort...
    Funkar det att köra spel via DVDn med ett Wiikey Fusion eller är det enbart via minneskort?
    Eftersom det lär bli ett antal olika spel så blir det antingen ganska dyrt med minneskort till varje eller så måste jag slänga in ytterligare diskar i datorn för att ha kvar iso filerna där.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    WODE kanske skulle vara något för dig, lödfritt chip och där du kan koppla till en USB disk där du kör alla spel ifrån.
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av riger Visa Inlägg
    WODE kanske skulle vara något för dig, lödfritt chip och där du kan koppla till en USB disk där du kör alla spel ifrån.
    Finns det några nackdelar med WODE? Funkar det att köra DVD skivor med det??
    Vad händer om ungarna uppdaterar Wii. Blir det pannkaka som med softmodd eller funkar det som vanligt?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bylund Visa Inlägg
    Finns det några nackdelar med WODE? Funkar det att köra DVD skivor med det??
    Vad händer om ungarna uppdaterar Wii. Blir det pannkaka som med softmodd eller funkar det som vanligt?
    WODE fungerar även det med Skivor, MEN för att ladda spelen måste du hålla på fiffla med en liten knapp på foten av konsollen (WODE'n) vilket inte är något jag skulle rekomendera till folk med barn, då den där knappen inte tål så värst mycket... och alla småbarns föräldrar vet ju hur småbarn är?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ja småbarn är ju inte direkt de mest varsamma varelser här på jorden.
    Du skrev tidigare att Drivekey inte går att uppdatera lätt.
    Vad är det som gör det svårt att uppdatera och krävs det några extra tillbehör för att kunna uppdatera det?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man behöver en dkprog, vilka vi inte ens fått hem ännu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    WODE fungerar även det med Skivor, MEN för att ladda spelen måste du hålla på fiffla med en liten knapp på foten av konsollen (WODE'n) vilket inte är något jag skulle rekomendera till folk med barn, då den där knappen inte tål så värst mycket... och alla småbarns föräldrar vet ju hur småbarn är?
    Jaha, var den så ömtålig. ja, då är det inget för barn.

    Bylund:
    Du var inte intresserad av Softmodd alls?
    Du kan göra rätt mycket med det som tex:
    * boota direkt till en USB Loader med alla spel (går förbi System menyn)
    * lösenords skydda spel som inte är lämpliga för barn
    * Anpassa USB loadern så barnen inte kan förstöra inställningar
    * Du har alla spel på ett ställe, inget DVD byte och inga misslyckade bränningar eller repig skivor
    * Skydda Wii'et från uppdateringar
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av riger Visa Inlägg
    Jaha, var den så ömtålig. ja, då är det inget för barn.

    Bylund:
    Du var inte intresserad av Softmodd alls?
    Du kan göra rätt mycket med det som tex:
    * boota direkt till en USB Loader med alla spel (går förbi System menyn)
    * lösenords skydda spel som inte är lämpliga för barn
    * Anpassa USB loadern så barnen inte kan förstöra inställningar
    * Du har alla spel på ett ställe, inget DVD byte och inga misslyckade bränningar eller repig skivor
    * Skydda Wii'et från uppdateringar
    Värt att tillägga är att Skyddet mot uppdateringar inte är 100%:igt, det går att kringå det på vissa konsoller...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Känns som att jag blivit lite klokare av era svar i alla fall.
    Lutar väl åt att jag kommer välja Drivekey.
    Återstår väl att se om man skall köpa ett och installera chippet själv eller köpa ett färdig paketerat och isåfall vem som får leverera det.

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Värt att tillägga är att Skyddet mot uppdateringar inte är 100%:igt, det går att kringå det på vissa konsoller...
    jaså, hur då?
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av riger Visa Inlägg
    jaså, hur då?
    Jag är inte säker på exakt hur, men det går att kringå...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Köpråd Wii
    By Allealex in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 12:18
  2. Köpråd-ska köpa ext. DVD-Brännare!
    By patanp in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-05-14, 21:44
  3. Köpråd mod. xbox
    By ping-eye in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-16, 08:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •