Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Flasha NAND genom Xellous?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14

    Flasha NAND genom Xellous?

    Försökte igår flasha min NAND till nya FreeBoot genom Xellous. Problemet var att det gick inte alls överhuvudtaget.

    Jag skapade updflash.bin och la i rooten på ett usb-minne, såg att Xellous hittade usb-hub osv osv. Sen meddelandet;

    "usb bus 1 device 2 class FF not found"

    Tänkte att det var fel på mitt USB-minne, testade ytterligare 3 andra usb-minnen och 1 extern 2.5 HDD men nej, det funkade inte det heller. Samma fel varenda gång.

    1. Är det inte meningen att man ska kunna flasha genom Xellous på detta sättet?
    2. Körde istället med Flash360 v1.0 med alternativet att inte spara gammal KV / Config. Boxen funkar och har nu senaste uppdatering och allt, MEN det jag tänkt mest på nu är, var detta det bästa sättet? Vad finns det för för- och nack-delar med att flasha genom Xellous och att flasha genom Flash360 ?

    /R

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Som jag förstått det så är det ingen skillnad bara allt gått bra. Vissa anser bara att det är säkrare att flasha via xellous.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
    Försökte igår flasha min NAND till nya FreeBoot genom Xellous. Problemet var att det gick inte alls överhuvudtaget.

    Jag skapade updflash.bin och la i rooten på ett usb-minne, såg att Xellous hittade usb-hub osv osv. Sen meddelandet;

    "usb bus 1 device 2 class FF not found"

    Tänkte att det var fel på mitt USB-minne, testade ytterligare 3 andra usb-minnen och 1 extern 2.5 HDD men nej, det funkade inte det heller. Samma fel varenda gång.

    1. Är det inte meningen att man ska kunna flasha genom Xellous på detta sättet?
    2. Körde istället med Flash360 v1.0 med alternativet att inte spara gammal KV / Config. Boxen funkar och har nu senaste uppdatering och allt, MEN det jag tänkt mest på nu är, var detta det bästa sättet? Vad finns det för för- och nack-delar med att flasha genom Xellous och att flasha genom Flash360 ?

    /R
    Finns inget rätt eller fel sätt vad gäller det där...

    Xellous stödjer flash med hjälp av USB minnen och hårddiskar MEN den innehåller en liten bugg, du får rycka strömmen för att xellous ska kunna använda minnesstickan

    Personligen brukar jag uppdatera med Flash360 hellre än Xellous då man har lite mer kontroll
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. CPU Key and NAND
    By jay20 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 08:56
  2. Nand recovery?
    By ushi in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-02, 09:31
  3. Skrivskydda NAND
    By sc654 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 10:25
  4. högre fläkthastighet genom att flasha bios?
    By lazarus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 14:11
  5. Funkar inte flasha genom webläsrn!
    By Grinnall in forum SmartXX Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 22:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •