Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Byta dvd slippa ap25 checks?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Swe
    Inlägg
    66
    Respekt
    22

    Byta dvd slippa ap25 checks?

    Har en fråga :

    Jag har en gammal xbox som är kasst m-kort på men det sitter en hitachi drive i den xboxen är från bland dom första som kom till sverige när det nu var 2006??

    och så har jag en ny xbox med en benq i kan jag sätta i hitachi driven i den nya maskinen och spoofa den? och på så sätt slippa ap25 checks?? för var det inte så att vissa samsung och hitachi inte kunde läsa ap25?

    Tack på förhand
    ¤X¤B¤O¤X ¤=¤ ¤3¤6¤0¤

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Checkarna skippas av boxen om det från början ska vara en Samsung eller TIDIG version av Hitachi (47 och lägre kan jag verifiera fungerar) det kommer därför inte fungera att köra annan DVD och spoofa tyvär utöver det har den senaste dashboarden flera checkar mot firmwaren som bland annat kan se GENOM spoofning! (vad jag hört)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Checkarna skippas av boxen om det från början ska vara en Samsung eller TIDIG version av Hitachi (47 och lägre kan jag verifiera fungerar) det kommer därför inte fungera att köra annan DVD och spoofa tyvär utöver det har den senaste dashboarden flera checkar mot firmwaren som bland annat kan se GENOM spoofning! (vad jag hört)
    Hur är det med Hitachi v78?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
    Hur är det med Hitachi v78?
    Vi vet inte
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
    Hur är det med Hitachi v78?
    Förmodligen fungerar det inte på hitachi 78/79, men som hansi säger vet vi inte förrens vi fått chansen att testa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Hitatchi 47 fungerade Fable 3 på när jag testade en kundmaskin som skulle uppdateras med iXtreme 1.51
    Tilägger att han inte spoofat sin läsare o han körde senaste Dash 12*611 har jag för mig
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Hitatchi 47 fungerade Fable 3 på när jag testade en kundmaskin som skulle uppdateras med iXtreme 1.51
    Tilägger att han inte spoofat sin läsare o han körde senaste Dash 12*611 har jag för mig
    Japp, det har jag också provat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    har en hitachi dvd läsare i min xbox som är tillverkad 2006-02-20, någon som vet vilken typ av hitachi läsare det kan vara? har ett svin gammalt firmware (typ 2,3)
    tänkte mest om jag kan spela spel med AP2.5 såsom AC: brotherhood

    edit: hittade lite information om det och de verkar vara nån av hitachi 47dj eller 79. funkar nån av dom med AP2,5? källa
    Last edited by swifter; 2010-11-21 at 20:19.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    har en hitachi dvd läsare i min xbox som är tillverkad 2006-02-20, någon som vet vilken typ av hitachi läsare det kan vara? har ett svin gammalt firmware (typ 2,3)
    tänkte mest om jag kan spela spel med AP2.5 såsom AC: brotherhood

    edit: hittade lite information om det och de verkar vara nån av hitachi 47dj eller 79. funkar nån av dom med AP2,5? källa
    Svårt att avgöra, du kan ha en av ett antal olika hitachi's, men Hitachi 47 fungerar, troligen fungerar det inte på hitachi 79...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    finns det något sätt och kolla vad man har utan och plocka isär xboxen då jag inte har några verktyg till de :/ är så jävla sugen på och spela de har lust och köpa de till ps3an men då måste jag uppdatera till 3.50 och då slutar ju min skit psjailbreak dongle och fungera

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    finns det något sätt och kolla vad man har utan och plocka isär xboxen då jag inte har några verktyg till de :/ är så jävla sugen på och spela de har lust och köpa de till ps3an men då måste jag uppdatera till 3.50 och då slutar ju min skit psjailbreak dongle och fungera
    Ända sättet och veta utan att öppna är att testa om spelet fungerar med 12xxx dashboard...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    men kommer inte mina save's bli låsta till xboxen då? tänkte köpa nya slim när den går och flasha

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    men kommer inte mina save's bli låsta till xboxen då? tänkte köpa nya slim när den går och flasha
    Rykten säger att man blir offline bannad, det vill säga att den låser dina profiler om du failar checken, men det är som sagt bara rykten... inget jag kan verifiera eller säga att det inte är sant...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 19:06
  2. om man vill slippa cdclone
    By Dragonzilla in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 03:01
  3. slippa laser slitning?
    By Apakarta in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 09:30
  4. Vill slippa switchen
    By Hardrocker in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 15:25
  5. slippa föra över...
    By Morihei in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-01, 22:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •