Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Alla backuper fungerar - Förutom Kinectspel

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Angry Alla backuper fungerar - Förutom Kinectspel

    Jag köpte en kinect igår och har hittils bränt ut 2 st spel som inte fungerar.

    Alla gamla backuper fungerar utmärkt.

    Jag har en benq med lt firmware och använder maxell skivor.

    När jag stoppar in skivorna säger den "Open tray"

    Vafan?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Maxell är skit, kör med Verbatim, sen är det problem med Kinect spelen på BenQ har jag märkt här på forumet, liteon spelare ska inte ha samma problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Problem med samsung läsare oxå

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Maxell är skit, kör med Verbatim, sen är det problem med Kinect spelen på BenQ har jag märkt här på forumet, liteon spelare ska inte ha samma problem
    Jo, håller med om att maxell är skit, men faktum kvarstår att samtliga spel brända på maxell har tidigare fungerat.

    Finns det därmed chans att det kan fungera om jag bränner på verbatim eller måste jag invänta någon ny firmware till dvd läsaren?

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Tycker de är konstigt det verkar fungera hos vissa och inte hos vissa. HoppAs fan den nya LT+ kommer innan jul

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Tycker de är konstigt det verkar fungera hos vissa och inte hos vissa. HoppAs fan den nya LT+ kommer innan jul
    Jag tror att det har lite o göra med firmwaren, jag har hört att dom som fått det att fungera haft haft en Liteon läsare med iXtreme LT 1.1 men det är ju svårt o avgöra såhär på rak arm också då jag inte känner till allas uppsättning... men känns som att det är den ända spelaren som faktiskt klarar av spelen ordentligt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pifioul Visa Inlägg
    Jo, håller med om att maxell är skit, men faktum kvarstår att samtliga spel brända på maxell har tidigare fungerat.

    Finns det därmed chans att det kan fungera om jag bränner på verbatim eller måste jag invänta någon ny firmware till dvd läsaren?
    Bästa chansen är att du väntar på ny firmware om du inte har en Liteon, har du en Liteon kan du prova med att byta till verbatim...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Tänkte bara dela med mej av mina erfarenheter.
    Jag har en LiteOn 74850.
    Eftersom jag aldrig spelar online, flashade jag in Iextreme 1.6 No Stealth direkt när den släpptes, för att slippa problem med nya waves osv.
    Idag uppdaterade jag dash till 12611 och testade backup av ett kinect spel och det startade fint.
    Detta kanske är ett tips för andra som har problem med kinect spel.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Trist o kasta in en osäkrare mjukvara bara för att riskera att bli portad.
    Det finns ingen 100% mjukvara nej men man kan vara lite säkrare genom att kontrollera skivor med ABGX360 innan o vidta åtgärder som uppgraderad mjukvara på DVD enheten etc.

    Våra tips just nu är att inte uppdatera över 9199 om du har en flashad 360 om du nödvändigtvis måste spela spel som Fable 3 etc, Knetic kräver 12*** mjukvara ja så då får man väl välja... Pest eller kolera eller köpa en ny 360 o köra original på ett tag
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Jag ska försöka fixa till så att Kinect fungerar men sen när LT+ så går de väl att lägga in de igen?

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Beror väl lite på hur du gör i dagsläge o vad som händer i framtiden.
    Vi vet inte då LT+ inte släppts....
    Vi vet inte heller hur mycket info Ms får av maskiner som har AP25 checkar som kör 9199 eller 12*** mjukvara.

    Sånt märker vi frammöver.
    LT+ lär komma någon gång nästa år, sen om det är i Januari eller Mars har vi ingen indikation på heller och inget om den blir framskjuten eller hoppas över för en helt ny mjukvaruversion.... ( se bara på stackars Hitatchi som ligger kvar på iX 1.51 fortfarande. )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Snusgubben Visa Inlägg
    Tänkte bara dela med mej av mina erfarenheter.
    Jag har en LiteOn 74850.
    Eftersom jag aldrig spelar online, flashade jag in Iextreme 1.6 No Stealth direkt när den släpptes, för att slippa problem med nya waves osv.
    Idag uppdaterade jag dash till 12611 och testade backup av ett kinect spel och det startade fint.
    Detta kanske är ett tips för andra som har problem med kinect spel.
    Fungerar dina övriga backuper efter dash-uppdateringen eller e det bara kinect som funkar?

    Uppdaterade du dashen från Kinect spelet?

    Jag har oxå Ix 1.6 med Liteon7485, och e nojig för just att mina övriga 25 spel skall bli obrukbara när jag uppdaterar dashen. Tänkte flasha till LT, men det verkar inte behövas.

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av gmf Visa Inlägg
    Fungerar dina övriga backuper efter dash-uppdateringen eller e det bara kinect som funkar?

    Uppdaterade du dashen från Kinect spelet?

    Jag har oxå Ix 1.6 med Liteon7485, och e nojig för just att mina övriga 25 spel skall bli obrukbara när jag uppdaterar dashen. Tänkte flasha till LT, men det verkar inte
    behövas.
    Du och jag kan ju byta box så kan jag spela Kinect så kan du spela andra spel.

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av gmf Visa Inlägg
    Fungerar dina övriga backuper efter dash-uppdateringen eller e det bara kinect som funkar?

    Uppdaterade du dashen från Kinect spelet?

    Jag har oxå Ix 1.6 med Liteon7485, och e nojig för just att mina övriga 25 spel skall bli obrukbara när jag uppdaterar dashen. Tänkte flasha till LT, men det verkar inte behövas.
    Jag uppdaterade dashen från usb sticka.
    Mina gamla backuper funkar utan problem, jag har för övrigt aldrig haft några problem med någon skiva
    sen jag började med 1.6 Nostealth firmwaren....men visst...jag bryr mej inte om Live alls och kommer heller inte att göra
    det i framtiden heller.

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2001
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Jag gör ett försök med att posta här istället för en ny tråd.

    Har inte gjort någon flash på min Benq sedan ett bra tag tror jag har iXtreme 1.61 Har alltid bränt med CloneCd utan problem. Nu köptes det hem en Kinect och flera spel brändes. Men av någon anledning fungerar inget av dessa.

    Sista jag fått igång och kört är Fable 3 dock under dash 8xxx, då fungerade inte AC:B eller något av Kinect spelen. Nu har jag uppdaterat med det senaste "hacket" så man kan spela alla spel utan att AP25 läggs in. Och de nya spelen vill fortfarande inte fungera. Mina gamla skivor funkar som vanligt, men vill inte testa Fable då det innehåller AP25.

    Ska sägas att jag provat med annan brännare och ImgBurn utan någon skillnad. Alla spel fastnar med en 360 logga utan någon utförlig text.

    Någon som har en aning om problemet? Tacksam för tips.
    Last edited by stefanpson; 2010-11-23 at 07:48.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av stefanpson Visa Inlägg
    Jag gör ett försök med att posta här istället för en ny tråd.

    Har inte gjort någon flash på min Benq sedan ett bra tag tror jag har iXtreme 1.61 Har alltid bränt med CloneCd utan problem. Nu köptes det hem en Kinect och flera spel brändes. Men av någon anledning fungerar inget av dessa.

    Sista jag fått igång och kört är Fable 3 dock under dash 8xxx, då fungerade inte AC:B eller något av Kinect spelen. Nu har jag uppdaterat med det senaste "hacket" så man kan spela alla spel utan att AP25 läggs in. Och de nya spelen vill fortfarande inte fungera. Mina gamla skivor funkar som vanligt, men vill inte testa Fable då det innehåller AP25.

    Ska sägas att jag provat med annan brännare och ImgBurn utan någon skillnad. Alla spel fastnar med en 360 logga utan någon utförlig text.

    Någon som har en aning om problemet? Tacksam för tips.
    BenQ ska tydligen klara av Kinect spelen med iXtreme 1.41_Non-Stealth_v2 vad jag förstått, tyvär inte på LT 1.x eller ixtreme 1.6x
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2001
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Ah, tack för infon Swizzy. Då är det bara att invänta LT+ Var mest orolig att jag inte gjorde rätt och att allt blivit fel.

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Enligt en artikel från igår så kommer LT+ att komma först till Liteon spelarna och Benq

    [******] LT+ working great -- just played AC:B -- XVal still clean!
    [c4eva] great to hear, ******!
    [******] What fw is in testing atm c4eva? liteon, benq... ? all?
    [c4eva] liteons, benqs!
    [c4eva] just a few things more to test!


    Sedan läste jag för ca en vecka sedan att de trodde FW skulle släppas innan jul, även den informationen kom från xbox scene.

    Jag tror att kinect spelen fungerar på de flesta LT1.1, ingen av dem som jag känner som köpt kinect har haft problem och de har senaste FW.

    Väntar bara på en ny benq spelare sedan ska jag testa även den om den fungerar med den senaste Fw.

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Kinect spel funkar prima här LT1.1 benq, senaste dashen från ACB, inga problem alls. LT+ är på väg btw!

    [5:27] <+c4eva> prepping lt+ fw package for release in a few hours!

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Remix1121 Visa Inlägg
    Kinect spel funkar prima här LT1.1 benq, senaste dashen från ACB, inga problem alls. LT+ är på väg btw!

    [5:27] <+c4eva> prepping lt+ fw package for release in a few hours!
    hur gick du tillväga när du kopplar in Kinect så ber den att uppdatera..

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av MrL0c0 Visa Inlägg
    hur gick du tillväga när du kopplar in Kinect så ber den att uppdatera..
    Valde ja bara, funkar fint fint.

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    men kan du fortfarande spela AC:B eller NFS:HP?? Fable3

  23. #23
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av MrL0c0 Visa Inlägg
    men kan du fortfarande spela AC:B eller NFS:HP?? Fable3
    Jag kan inte spela ap25 spel, uppdaterade tyvärr dashen från AC:B skivan.

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    jag uppdaterade den oxå från AC:B CD:n men kan inte spela kinect utan att uppdatera.
    däremot fungerar AC:B NFS:HP fable3... (via bypass Method)

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 21:36
  2. Backuper fungerar - Original inte
    By chiper in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 13:31
  3. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 21:21
  4. Hur fungerar X.B.I.T lödfritt för alla?
    By Kivi in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 64
    Senaste inlägg: 2004-09-28, 16:03
  5. PS2 backuper fungerar inte.
    By Galef in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 22:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •